Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 3 Issue: 7, 188 - 202, 31.12.2018

Abstract

References

  • Anadolu, B. (2016) Üreticinin çevrimiçi hali: Kitle Kaynak Yöntemi, İçinde: Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler (Editör: Nilüfer Timisi). İstanbul: Kalkedon.
  • Avcı, K. (2016) Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Sosyal İlişkilerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46): 642-655.
  • Avcı, N. (1999). Enformatik cehalet: kitle kültürü. İstanbul: Rehber Yayıncılık.
  • Çat Kalafat, A. (2018) “Digital Games and Violence” Handbook of Research on Children’s Consumption of Digital Media, Gülşah SARI (Ed). USA: IGI Global, pages 258-275.
  • Dijital in 2018 Global Overview, https://www.slideshare.net/wearesocial/digital-in-2018-global-overview-86860338
  • Eroğlu, E. (2011) Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim, İçinde: Etkili İletişim, Editör: Uğur Demiray, 4. Baskı, Ankara: Pegem. Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. Süleyman İrvan). Ankara: Pharmakon.
  • Fuchs, Christian (2015) Dijital Emek ve Karl Marx, Çev. Tahir Emre Kalaycı ve Senem Oğuz. İstanbul: Nota Bene Bilişim.
  • Gökçe, O. (2005). İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Göker, Göksel (2015) İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme, Turkish Studies, 10(2): 389-410
  • Güleç, V. (2018) “Aile İlişkilerinin Sosyal Medyayla Birlikte Çöküşü”, Yeni Medya Elektronik Dergi, 2(1), 105-120.
  • Güngör, N. (2011). İletişim. Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Işık, M. ve Biber, L. (2008). Genel ve Teknik İletişim, Editör: Metin Işık, Konya: Eğitim Akademi.
  • Kakırman Yıldız, A. (2012) Dijital Yerliler Gerçekten Yerli mi Yoksa Dijital Melez mi? The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7): 819-833.
  • Karagülle, A. E. ve Çaycı, B. (2014) “Ağ Toplumunda Sosyalleşme Ve Yabancılaşma”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC January 2014 Volume 4 Issue 1.
  • Kon, B. (2017). Kuşakları Anlamak ve Yönetmek, Erişim Tarihi: 01.09.2018, http://w ww.humanica.com.tr/kusaklari-anlamak-yonetmek/.Mutlu, E. (2008) İletişim Sözlüğü, Ankara: Ayraç.
  • Prensky, M. (2001) Digital natives, digital immigrants, Part I: On the Horizon 9 (5), 1-6. 08 Haziran 2018 tarihinde https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/10748120110424816 adresinden erişildi.
  • Sarı, G. (2018) “Digital Media Using Habits of Children in Their Leisure Time”, Handbook of Research on Children’s Consumption of Digital Media, Gülşah SARI (Ed). USA: IGI Global, pages 89-104.
  • Thompson, J. B. (2008) Medya ve Modernite (Çev. Serdar Öztürk) İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Tuncer, U. ve İcil Tuncer, A. (2016). Kişilerarası İletişim Dijitalleşmesi: E-forum Etkileşiminin Tüketici Davranışına Etkisi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 42.
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot.

YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN

Year 2018, Volume: 3 Issue: 7, 188 - 202, 31.12.2018

Abstract



Kişiler arası iletişimde özel
günlerdeki paylaşımlar, bireylerin yakınlıklarını güçlendiren unsurlardandır.
Günümüzde gelişen iletişim teknolojileri ile bireyler arasındaki kutlama
alışkanlıkları da değişmektedir. Hız, maliyet ve kolaylık gibi sebeplerde
özellikle genç kuşak, kişiler arası iletişimde yüz yüze iletişimden daha çok
elektronik ortamı tercih eder olmuştur. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin
kişiler arası iletişimde özel mesaj gönderme alışkanlıkları incelenmiştir.
Araştırmacılar tarafından hazırlanan veri toplama formu, Bolu Abant İzzet
Baysal Üniversitesi’nde lisans öğrenimi gören 323 öğrenciye uygulanmıştır. Elde
edilen bulgular faktör analizine tabi tutulmuştur. 23 soruluk form 6 faktöre
indirgenmiştir. Bu faktörler; paylaşım, tebrikleşme, önemseme, hatırlatma,
yüzyüzelik ve ziyaret olarak isimlendirilmiştir. Katılımcılar, çeşitli türdeki
kutlama mesajlarını elektronik ortamda gönderdiklerini ifade ederken, 23 madde
içinde en yüksek ortalamayı “Sosyal medya aracılığıyla mesaj almak yerine özel
günlerin yüz yüze kutlanmasını tercih ederim” maddesi almıştır. Sonuç olarak
yeni iletişim teknolojileri, bireylere hızlı ve kolay iletişim imkânı
sunmaktadır. Buna karşılık kutlama içerikli özel mesajlar sosyal medyada
mekanikleşmekte ve anlamını kaybetmektedir.



 




References

  • Anadolu, B. (2016) Üreticinin çevrimiçi hali: Kitle Kaynak Yöntemi, İçinde: Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler (Editör: Nilüfer Timisi). İstanbul: Kalkedon.
  • Avcı, K. (2016) Üniversitesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Sosyal İlişkilerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(46): 642-655.
  • Avcı, N. (1999). Enformatik cehalet: kitle kültürü. İstanbul: Rehber Yayıncılık.
  • Çat Kalafat, A. (2018) “Digital Games and Violence” Handbook of Research on Children’s Consumption of Digital Media, Gülşah SARI (Ed). USA: IGI Global, pages 258-275.
  • Dijital in 2018 Global Overview, https://www.slideshare.net/wearesocial/digital-in-2018-global-overview-86860338
  • Eroğlu, E. (2011) Eğitim Kurumlarında Örgütsel İletişim, İçinde: Etkili İletişim, Editör: Uğur Demiray, 4. Baskı, Ankara: Pegem. Fiske, J. (2014). İletişim Çalışmalarına Giriş, (Çev. Süleyman İrvan). Ankara: Pharmakon.
  • Fuchs, Christian (2015) Dijital Emek ve Karl Marx, Çev. Tahir Emre Kalaycı ve Senem Oğuz. İstanbul: Nota Bene Bilişim.
  • Gökçe, O. (2005). İletişim Bilimine Giriş. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Göker, Göksel (2015) İletişimin Mcdonaldlaşması: Sosyal Medya Üzerine Bir İnceleme, Turkish Studies, 10(2): 389-410
  • Güleç, V. (2018) “Aile İlişkilerinin Sosyal Medyayla Birlikte Çöküşü”, Yeni Medya Elektronik Dergi, 2(1), 105-120.
  • Güngör, N. (2011). İletişim. Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Işık, M. ve Biber, L. (2008). Genel ve Teknik İletişim, Editör: Metin Işık, Konya: Eğitim Akademi.
  • Kakırman Yıldız, A. (2012) Dijital Yerliler Gerçekten Yerli mi Yoksa Dijital Melez mi? The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7): 819-833.
  • Karagülle, A. E. ve Çaycı, B. (2014) “Ağ Toplumunda Sosyalleşme Ve Yabancılaşma”, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC January 2014 Volume 4 Issue 1.
  • Kon, B. (2017). Kuşakları Anlamak ve Yönetmek, Erişim Tarihi: 01.09.2018, http://w ww.humanica.com.tr/kusaklari-anlamak-yonetmek/.Mutlu, E. (2008) İletişim Sözlüğü, Ankara: Ayraç.
  • Prensky, M. (2001) Digital natives, digital immigrants, Part I: On the Horizon 9 (5), 1-6. 08 Haziran 2018 tarihinde https://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/10748120110424816 adresinden erişildi.
  • Sarı, G. (2018) “Digital Media Using Habits of Children in Their Leisure Time”, Handbook of Research on Children’s Consumption of Digital Media, Gülşah SARI (Ed). USA: IGI Global, pages 89-104.
  • Thompson, J. B. (2008) Medya ve Modernite (Çev. Serdar Öztürk) İstanbul: Kırmızı Yayınları.
  • Tuncer, U. ve İcil Tuncer, A. (2016). Kişilerarası İletişim Dijitalleşmesi: E-forum Etkileşiminin Tüketici Davranışına Etkisi, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 42.
  • Yaylagül, L. (2006). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Dipnot.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Arzu Kalafat Çat

Selami Özsoy

Publication Date December 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 7

Cite

APA Kalafat Çat, A., & Özsoy, S. (2018). YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 3(7), 188-202.
AMA Kalafat Çat A, Özsoy S. YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. December 2018;3(7):188-202.
Chicago Kalafat Çat, Arzu, and Selami Özsoy. “YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 3, no. 7 (December 2018): 188-202.
EndNote Kalafat Çat A, Özsoy S (December 1, 2018) YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 3 7 188–202.
IEEE A. Kalafat Çat and S. Özsoy, “YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN”, International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 3, no. 7, pp. 188–202, 2018.
ISNAD Kalafat Çat, Arzu - Özsoy, Selami. “YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches 3/7 (December 2018), 188-202.
JAMA Kalafat Çat A, Özsoy S. YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2018;3:188–202.
MLA Kalafat Çat, Arzu and Selami Özsoy. “YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN”. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, vol. 3, no. 7, 2018, pp. 188-02.
Vancouver Kalafat Çat A, Özsoy S. YENİ MEDYAYLA DEĞİŞEN KUTLAMA ALIŞKANLIKLARI: HERKESİN BAYRAMI KUTLU OLSUN. International Journal of Education Technology and Scientific Researches. 2018;3(7):188-202.