Research Article
BibTex RIS Cite

Son Sınıf Öğrencilerine Göre Beklentileri Karşılama ve Mesleki Hayata Hazırlamada İlahiyat Fakültelerinde Eğitim (Dicle Üniversitesi Örneği)

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 30, 25.01.2017
https://doi.org/10.21600/ijoks.288954

Abstract

Bu makalede, İlahiyat
Fakültelerinin vermiş olduğu eğitimin, öğrencilerin beklentilerini karşılama ve
onları hayata hazırlama noktasında hangi düzeyde olduğu Dicle Üniversitesi
İlahiyat Fakültesi öğrencileri üzerinden incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini
adı geçen fakültede 2012-2013 eğitim-öğretim yılında öğrenimlerini sürdürmekte
olan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın amaçlarından ilki,
bu öğrencilerin İlahiyat Fakültesinden beklentilerini ve bunların karşılanma
durumunu ortaya koyarak, onların mezuniyet sonrasında ne tür duygularla topluma
katıldıklarını tespit etmektir. İkincisi, İlahiyat Fakültelerindeki eğitim
kalitesinin ve fakülte-öğrenci-hoca üçgenindeki ilişkilerin daha sağlıklı ve
verimli olabilmesi adına veriler ve teklifler sunmaktır. Verilerin elde
edilmesinde anket, gözlem ve dokümantasyon tekniği kullanılmıştır.

References

  • Ay, M. E. (2000). “1999-2000 Öğretim Yılında Fakültemize Gelen 1. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9 (9), 227-243.
  • Ayhan, H. (1999a). “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimine Genel Bakış”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 39 (2), 237-254.
  • Ayhan, H. (1999b). “İlahiyat Fakültesi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 6, 255-268.
  • Cengil, M. (2009). “Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8 (15/1), 77-102.
  • Fırat, E. (1989). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem Olarak Değerlendirdikleri Eğitimleriyle İlgili Konular”, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6, 17-42.
  • Furseth, I. & Repstad, P. (2011), Din Sosyolojisine Giriş: Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Çeviri ve Notlar: Çapcıoğlu, İ. & Aydınalp, H., Ankara: Birleşik Yayınları
  • Kımter, N. (2008). Benlik Saygısı ve Dindarlık İlişkisi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Bursa.
  • Kirman, M. A. & Aydınalp, H. (2006). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem ve Sorunları”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4 (7), 93-123.
  • Koç, A. (2003). “İlahiyat Fakültesi (İlahiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25 (2), 25-64.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 30, 25.01.2017
https://doi.org/10.21600/ijoks.288954

Abstract

References

  • Ay, M. E. (2000). “1999-2000 Öğretim Yılında Fakültemize Gelen 1. Sınıf Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9 (9), 227-243.
  • Ayhan, H. (1999a). “Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimine Genel Bakış”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 39 (2), 237-254.
  • Ayhan, H. (1999b). “İlahiyat Fakültesi”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 6, 255-268.
  • Cengil, M. (2009). “Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 1. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8 (15/1), 77-102.
  • Fırat, E. (1989). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem Olarak Değerlendirdikleri Eğitimleriyle İlgili Konular”, Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 6, 17-42.
  • Furseth, I. & Repstad, P. (2011), Din Sosyolojisine Giriş: Klasik ve Çağdaş Kuramlar, Çeviri ve Notlar: Çapcıoğlu, İ. & Aydınalp, H., Ankara: Birleşik Yayınları
  • Kımter, N. (2008). Benlik Saygısı ve Dindarlık İlişkisi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Bursa.
  • Kirman, M. A. & Aydınalp, H. (2006). “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Problem ve Sorunları”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4 (7), 93-123.
  • Koç, A. (2003). “İlahiyat Fakültesi (İlahiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları”, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25 (2), 25-64.
There are 9 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ali Özenç

Publication Date January 25, 2017
Submission Date January 31, 2017
Published in Issue Year 2017Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Özenç, A. (2017). Son Sınıf Öğrencilerine Göre Beklentileri Karşılama ve Mesleki Hayata Hazırlamada İlahiyat Fakültelerinde Eğitim (Dicle Üniversitesi Örneği). International Journal of Kurdish Studies, 3(1), 1-30. https://doi.org/10.21600/ijoks.288954


NOTICE: All submissions will be accepted through the Manuscript Submission System. Please click on http://ijoks.com/ and register to submit a paper.