Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi

Year 2018, Volume: 17 Issue: 1, 1 - 13, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070

Abstract

Bu araştırmanın amacı Ortaöğretim Türk Kültür ve
Medeniyet Tarihi Öğretim Programının Türk kültürünün hangi unsurlarının yeni
nesillere aktarımını sağlamayı hedeflediğini, bu hedeflerin kültürel açıdan
önemini ve bu amaca ulaşmak için programda çoklu öğrenme ortamı uygulamalarına
ne ölçüde yer verildiğini ortaya koymaktır. Bu çalışmada veriler, nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesine göre elde edilmiştir. Verilerin
elde edilmesi için 2017 Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim
Programı veri kaynağı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
tekniği ile ortaya konulmuştur. Verilerin analizi sonucunda kültür aktarımı
kavramına programın genel ve özel amaçları, değerleri, kazanımları, becerileri,
değerler eğitimi alanlarında yer verildiği görülmüştür. Kültür aktarımı ile
ilgili olarak programın belirli alanları kapsadığı, somut kültürel unsurlar
üzerinde durulduğu, somut olmayan kültürel unsurlara yer verilmediği tespit
edilmiştir. Öğrenme ve öğretme yaklaşımı başlığı altında programın işlenişinde
teknolojik unsurlardan faydalanma üzerinde durulduğu görülmüştür. Elde edilen
bulgular çerçevesinde konu ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
Year 2018, Volume: 17 Issue: 1, 1 - 13, 15.03.2018
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070

Abstract

References

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz M. (2005). Türetimci Çoklu Ortam Öğrenme Kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 9-18.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Sevtap Yazar

İlyas Yazar

Publication Date March 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Yazar, S., & Yazar, İ. (2018). Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online, 17(1), 1-13. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070
AMA Yazar S, Yazar İ. Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. EEO. January 2018;17(1):1-13. doi:10.17051/ilkonline.2018.401070
Chicago Yazar, Sevtap, and İlyas Yazar. “Ortaöğretim Türk Kültür Ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı Ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online 17, no. 1 (January 2018): 1-13. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070.
EndNote Yazar S, Yazar İ (January 1, 2018) Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. İlköğretim Online 17 1 1–13.
IEEE S. Yazar and İ. Yazar, “Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”, EEO, vol. 17, no. 1, pp. 1–13, 2018, doi: 10.17051/ilkonline.2018.401070.
ISNAD Yazar, Sevtap - Yazar, İlyas. “Ortaöğretim Türk Kültür Ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı Ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online 17/1 (January 2018), 1-13. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.401070.
JAMA Yazar S, Yazar İ. Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. EEO. 2018;17:1–13.
MLA Yazar, Sevtap and İlyas Yazar. “Ortaöğretim Türk Kültür Ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı Ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 17, no. 1, 2018, pp. 1-13, doi:10.17051/ilkonline.2018.401070.
Vancouver Yazar S, Yazar İ. Ortaöğretim Türk Kültür ve Medeniyet Tarihi Öğretim Programının (2017) Kültür Aktarımı ve Çoklu Ortam Uygulamaları Açısından İncelenmesi. EEO. 2018;17(1):1-13.