Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of Mobile Applications for Children to Support the Acquisitions in the Preschool Education Program

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 148 - 175, 31.12.2023
https://doi.org/10.52911/itall.1385301

Abstract

Nowadays, with the widespread use of mobile devices and the internet, the age range of users has decreased to the preschool period. Games in application stores do not always contain educational content. The content encountered is important for children who spend some of their time playing games on mobile devices. In line with this, the present study aimed to examine the support status of mobile applications for children regarding the acquisitions in the Preschool Curriculum. The sample of the study, in which the document analysis method was employed, consists of 24 mobile applications for children in the Google Play Store. While examining the applications, the data were processed into the Application Review Form created on Google Forms by the researcher, and all the data were analyzed at the end of the review process. According to the study results, it was revealed that the examined mobile applications could support 28 acquisitions out of a total of 63 acquisitions in the Preschool Curriculum and the highest number of supportable acquisitions belonged to the cognitive development domain. It was concluded that mobile applications were insufficient to support the acquisitions in other development domains and mobile applications could be used as an educational tool only for some acquisitions, and suggestions were presented in this direction.

Ethical Statement

Scientific ethical principles and rules were taken as basis in all stages of this research, including preparation, data collection and analysis, and reporting. The ethical standards and conditions of the Committee on Publication Ethics (COPE) have been accepted and acted accordingly.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

-

References

  • Altun, D. (2019). 60-71 aylık okul öncesi dönemdeki çocukların alıcı ve ifade edici dil kelime bilgisinin teknoloji kullanımı ve ailesel faktörlere göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(2), 1158–1182. http://10.0.30.204/teke.4465
  • Arnold, D. H., Chary, M., Gair, S. L., Helm, A. F., Herman, R., Kang, S., & Lokhandwala, S. (2021). A randomized controlled trial of an educational app to improve preschoolers’ emergent literacy skills. Journal of Children & Media, 15(4), 457–475. http://10.0.4.56/17482798.2020.1863239
  • Avcı, Ü., & Candan, Ö. (2023). Öğretmenlerin bilgi teknolojileri okuryazarlık düzeylerine göre Endüstri 4.0 farkındalıklarının incelenmesi. NEÜ Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi 5(1), 160-178. https://doi.org/ 10.51119/ereegf.2023.35
  • Bardakçı, S. (2018). 22. Yüzyıl sınıfında teknoloji. E. Tüzel İşeri (Ed.), 22. Yüzyılda eğitim: Eğitimin geleceği üzerine karma projeksiyonlar içinde (1. baskı, ss. 83–98). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052415214
  • Bebell, D., & Pedulla, J. (2019). A quantitative investigation into the impacts of 1: 1 iPads on early learners‘ ELA and math achievement. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 14 (November 2017), 191–215. https://doi.org/10.28945/2175
  • Budak, K. S. (2020). Okul öncesi dönem çocukları için dijital oyun bağımlılık eğilimi ölçeğinin ve dijital oyun ebeveyn rehberlik stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi, problem davranışlarla ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Can-Yaşar, M., İnal, G., Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2012). Using technology in pre-school education. US-China Education Review, 4, 375–383.
  • Cao, S., Dong, C., & Li, H. (2022). Digital parenting during the COVID-19 lockdowns: How Chinese parents viewed and mediated young children’s digital use. Early Child Development and Care, 192(15), 2401–2416. https://doi.org/10.1080/03004430.2021.2016732
  • Cengiz, Ö., İlçi Küsmüş, G., & Ramazan, O. (2020). TRT Çocuk kanalında yayınlanan çizgi filmlerin gelişim alanlarına göre değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 271-287. https://doi.org/10.17860/mersinefd.633447
  • Cengiz Saltuk, M., & Erciyes, C. (2020). Okul öncesi çocuklarda teknoloji kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarına dair bir çalışma. Electronic Journal of New Media, 4(2), 106-120. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2020.4/2.106-120
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Sage.
  • Demir, N. (2007). Okul öncesi öğrencilerine renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Durmuş, K., & Övür, A. (2021). Medya etkileri bağlamında okul öncesi dönem çocuklarının yeni medya kullanımının analizi. Electronic Journal of New Media, 5(2), 136–155. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2021/ejnm_v5i2003
  • Ergüden, N., Doğan, A., & Hastaoğlu, Z. Ş. (2020). Aile katılımının okul öncesi dönem çocuklarının benlik saygısı ve sosyal duygusal uyumu üzerindeki etkileri. Nesne Psikoloji Dergisi, 8(17), 297–314. https://doi.org/10.7816/nesne-08-17-10
  • Göle, M. O. (2023). Anne ve okul öncesi öğretmeni olarak dijital oyuna bakış. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 15(9), 267-290. https://doi.org/10.21733/ibad.1240980
  • Gölge, A. (2022). Okul öncesi dönem çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimi ve oyun türlerine göre saldırganlık yönelimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Griffith, S. F., Hagan, M., Heymann, P., & Heflin, B. H. (2019). Apps as learning tools: A systematic review. PEDIATRICS, 145(January 2020), 1–15. https://doi.org/10.1542/peds.2019-1579
  • Herodotou, C., & Mangafa, C. (2022). An experimental investigation of “Drill-and-Practice” mobile apps and young an experimental investigation of “Drill-and-Practice” mobile apps and young children. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16(April), 116–136. https://doi.org/10.3991/ijim.v16i07.27893
  • Katrancı, M. (2018). Erken çocukluk eğitimi ve önemi. S. Seven (Ed.), Erken çocukluk eğitimine giriş içinde (4. baskı, ss. 2–15). Pegem Akademi Yayınları.
  • Kelekçi Olgun, M. (2017). Okul öncesi dönemde dijital yolla sanat eğitimini destekleyen örnek bir çalışma. Beykoz Akademi Dergisi, 5(2), 123–133. https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133
  • Koç, S. (2020). Okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımının incelenmesi. Tasarım Enformatiği, 2(2), 59–64.
  • Kol, S. (2021). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı (7. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053187851
  • Kokkalia, G., Drigas, A. S., & Economou, A. (2016). Mobile learning for preschool education. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 10(4), 57–64. https://doi.org/10.3991/ijim.v10i4.6021
  • Kopuz, T., Turgut, Y. E., & Aktı Aslan, S. (2022). Dijital ebeveynlik tutumu ile çocukların güvenli internet kullanımları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(42), 123-153. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1111996
  • Kurtoğlu Erden, M., & Uslupehlivan, E. (2021). Dijital çağda değişen ebeveynlik rolleri: Teknoloji kullanımında anne babalar rehber mi engel mi olmalı? Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(51), 447-474. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.671929
  • Marklund, L., & Dunkels, E. (2016). Digital play as a means to develop children’s literacy and power in the Swedish preschool. Early Years, 36(3), 289–304. https://doi.org/10.1080/09575146.2016.1181608
  • Millî Eğitim Bakanlığı, T. E. G. M. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Musuloğlu, B. N., & Sezgin, E. (2024). TRT çocuk şarkılarının MEB Okul Öncesi Eğitim Programı kazanımlarına uygunluğunun incelenmesi. Temel Eğitim Dergisi, 22, 19-35. https://doi.org/https://doi.org/10.52105/temelegitim.22.2
  • Neumann, M. M., & Neumann, D. L. (2017). The use of touch-screen tablets at home and pre-school to foster emergent literacy. Journal of Early Childhood Literacy, 17(2), 203–220. https://doi.org/10.1177/1468798415619773
  • Nicolaidou, I., Tozzi, F., & Antoniades, A. (2022). A gamified app on emotion recognition and anger management for pre-school children. International Journal of Child-Computer Interaction, 31, 1–35. http://10.0.3.248/j.ijcci.2021.100449
  • Özcan, İ. (2020). Dünya ve evren konu alanına ait mobil uygulamaların incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Scott, F. L. (2022). Family mediation of preschool children’s digital media practices at home. Learning, Media and Technology, 47(2), 235–250. https://doi.org/10.1080/17439884.2021.1960859
  • Tarasuik, J., Strouse, G., & Kaufman, J. (Eds.). (2018). Touch screen tablets touching children’s lives. Frontiers Media SA. https://doi.org/10.3389/978-2-88945-417-4
  • Topuz, B., & Kaptan, A. Y. (2017). Oyun ve öğrenme aracı olarak çocuk mobil uygulamaları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(32), 111–126. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12605
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2021-37437
  • Tüzel İşeri, E. (2018). Eğitimde nereden geldik? Nereye gidiyoruz? 21. Yüzyıl sürerken 22. yüzyıl insanını düşünme zorunluluğu üzerine bir tartışma. E. Tüzel İşeri (Ed.), 22. Yüzyılda eğitim: Eğitimin geleceği üzerine karma projeksiyonlar içinde (1. baskı, ss. 1–13). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052415214
  • Urfa, D. T. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri üzerinde akıllı telefon/tablet kullanım alışkanlıklarının ve buna yönelik anne baba tutumlarının rolü [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Uslu, E. M., & Özgün, T. (2023). The structure of primary literacy teaching curriculum and its relationship with technology: A qualitative research. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 46-58. https://doi.org/10.51119/ereegf.2023.30
  • Vatalaro, A., Culp, A. M., Hahs-Vaughn, D. L., & Barnes, A. C. (2018). A quasi-experiment examining expressive and receptive vocabulary knowledge of preschool head start children using mobile media apps. Early Childhood Education Journal, 46(4), 451-466. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&AN=EJ1181438&site=eds-live&authtype=ip,uid
  • Vepsäläinen, H., Skaffari, E., Wojtkowska, K., Barlińska, J., Kinnunen, S., Makkonen, R., Heikkilä, M., Lehtovirta, M., Ray, C., Suhonen, E., Nevalainen, J., Sajaniemi, N., & Erkkola, M. (2022). A mobile app to increase fruit and vegetable acceptance among Finnish and Polish preschoolers: Randomized trial. JMIR Mhealth Uhealth, 10(1), e30352. https://doi.org/10.2196/30352
  • Wach, E., & Ward, R. (2013). Learning about qualitative document analysis. Institute of Development Studies Practice Paper In Brief, 13. https://www.ids.ac.uk/publications/learning-about-qualitative-document-analysis/
  • Yavuz, M. (2018). Eğitim ile ilgili temel kavramlar. M. Yavuz (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (1. baskı, ss. 1–26). Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, D. (2019). Arttırılmış gerçeklik ile zenginleştirilmiş mevsimler materyallerinin okul öncesi dönem çocuklarının dil ve kavram gelişimine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Zelyurt, H., & Osmanoğlu, O. (2022). El Ele Okul Öncesi Eğitime kitaplarının MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) kavram ve kazanımları açısından incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 9(2), 158-180.

Çocuklara Yönelik Mobil Uygulamaların Okul Öncesi Eğitim Programında Yer Alan Kazanımları Destekleme Durumunun İncelenmesi

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 148 - 175, 31.12.2023
https://doi.org/10.52911/itall.1385301

Abstract

Günümüzde mobil cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla kullanıcı yaş aralığı okul öncesi döneme kadar inmiştir. Uygulama marketlerinde yer alan oyunlar ise her zaman eğitsel içerikler barındırmamaktadır. Zamanlarının bir kısmını mobil cihazlarda oyun oynayarak geçiren çocuklar için karşılaştıkları içerikler önem arz etmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, çocuklara yönelik mobil uygulamaların Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan kazanımları destekleme durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma desenleri arasında yer alan doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Google Play Store’da bulunan çocuklara yönelik 24 adet mobil uygulama oluşturmaktadır. Uygulamalar incelenirken veriler araştırmacılar tarafından Google Formlar üzerinde oluşturulan Uygulama İnceleme Formu’na işlenmiş, inceleme sürecinin sonucunda ise tüm veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre incelenen mobil uygulamaların Okul Öncesi Eğitim Programı’nda yer alan toplam 63 kazanımdan 28 kazanımı destekleyebileceği ve en çok desteklenebilecek kazanımların bilişsel gelişim alanına ait olduğu tespit edilmiştir. Mobil uygulamaların diğer gelişim alanlarındaki kazanımları destekleme durumunda yetersiz kaldığı, mobil uygulamaların ancak bazı kazanımlara yönelik eğitim aracı olarak kullanılabileceği sonucuna ulaşılmış ve bu doğrultuda öneriler sunulmuştur.

Project Number

-

References

  • Altun, D. (2019). 60-71 aylık okul öncesi dönemdeki çocukların alıcı ve ifade edici dil kelime bilgisinin teknoloji kullanımı ve ailesel faktörlere göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(2), 1158–1182. http://10.0.30.204/teke.4465
  • Arnold, D. H., Chary, M., Gair, S. L., Helm, A. F., Herman, R., Kang, S., & Lokhandwala, S. (2021). A randomized controlled trial of an educational app to improve preschoolers’ emergent literacy skills. Journal of Children & Media, 15(4), 457–475. http://10.0.4.56/17482798.2020.1863239
  • Avcı, Ü., & Candan, Ö. (2023). Öğretmenlerin bilgi teknolojileri okuryazarlık düzeylerine göre Endüstri 4.0 farkındalıklarının incelenmesi. NEÜ Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi 5(1), 160-178. https://doi.org/ 10.51119/ereegf.2023.35
  • Bardakçı, S. (2018). 22. Yüzyıl sınıfında teknoloji. E. Tüzel İşeri (Ed.), 22. Yüzyılda eğitim: Eğitimin geleceği üzerine karma projeksiyonlar içinde (1. baskı, ss. 83–98). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052415214
  • Bebell, D., & Pedulla, J. (2019). A quantitative investigation into the impacts of 1: 1 iPads on early learners‘ ELA and math achievement. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 14 (November 2017), 191–215. https://doi.org/10.28945/2175
  • Budak, K. S. (2020). Okul öncesi dönem çocukları için dijital oyun bağımlılık eğilimi ölçeğinin ve dijital oyun ebeveyn rehberlik stratejileri ölçeğinin geliştirilmesi, problem davranışlarla ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Can-Yaşar, M., İnal, G., Uyanık, Ö., & Kandır, A. (2012). Using technology in pre-school education. US-China Education Review, 4, 375–383.
  • Cao, S., Dong, C., & Li, H. (2022). Digital parenting during the COVID-19 lockdowns: How Chinese parents viewed and mediated young children’s digital use. Early Child Development and Care, 192(15), 2401–2416. https://doi.org/10.1080/03004430.2021.2016732
  • Cengiz, Ö., İlçi Küsmüş, G., & Ramazan, O. (2020). TRT Çocuk kanalında yayınlanan çizgi filmlerin gelişim alanlarına göre değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 271-287. https://doi.org/10.17860/mersinefd.633447
  • Cengiz Saltuk, M., & Erciyes, C. (2020). Okul öncesi çocuklarda teknoloji kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarına dair bir çalışma. Electronic Journal of New Media, 4(2), 106-120. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2020.4/2.106-120
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Sage.
  • Demir, N. (2007). Okul öncesi öğrencilerine renk kavramının kazandırılmasında bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin karşılaştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Durmuş, K., & Övür, A. (2021). Medya etkileri bağlamında okul öncesi dönem çocuklarının yeni medya kullanımının analizi. Electronic Journal of New Media, 5(2), 136–155. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2021/ejnm_v5i2003
  • Ergüden, N., Doğan, A., & Hastaoğlu, Z. Ş. (2020). Aile katılımının okul öncesi dönem çocuklarının benlik saygısı ve sosyal duygusal uyumu üzerindeki etkileri. Nesne Psikoloji Dergisi, 8(17), 297–314. https://doi.org/10.7816/nesne-08-17-10
  • Göle, M. O. (2023). Anne ve okul öncesi öğretmeni olarak dijital oyuna bakış. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 15(9), 267-290. https://doi.org/10.21733/ibad.1240980
  • Gölge, A. (2022). Okul öncesi dönem çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimi ve oyun türlerine göre saldırganlık yönelimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Griffith, S. F., Hagan, M., Heymann, P., & Heflin, B. H. (2019). Apps as learning tools: A systematic review. PEDIATRICS, 145(January 2020), 1–15. https://doi.org/10.1542/peds.2019-1579
  • Herodotou, C., & Mangafa, C. (2022). An experimental investigation of “Drill-and-Practice” mobile apps and young an experimental investigation of “Drill-and-Practice” mobile apps and young children. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 16(April), 116–136. https://doi.org/10.3991/ijim.v16i07.27893
  • Katrancı, M. (2018). Erken çocukluk eğitimi ve önemi. S. Seven (Ed.), Erken çocukluk eğitimine giriş içinde (4. baskı, ss. 2–15). Pegem Akademi Yayınları.
  • Kelekçi Olgun, M. (2017). Okul öncesi dönemde dijital yolla sanat eğitimini destekleyen örnek bir çalışma. Beykoz Akademi Dergisi, 5(2), 123–133. https://doi.org/10.14514/BYK.m.21478082.2017.5/2.123-133
  • Koç, S. (2020). Okul öncesi dönemde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımının incelenmesi. Tasarım Enformatiği, 2(2), 59–64.
  • Kol, S. (2021). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı (7. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053187851
  • Kokkalia, G., Drigas, A. S., & Economou, A. (2016). Mobile learning for preschool education. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 10(4), 57–64. https://doi.org/10.3991/ijim.v10i4.6021
  • Kopuz, T., Turgut, Y. E., & Aktı Aslan, S. (2022). Dijital ebeveynlik tutumu ile çocukların güvenli internet kullanımları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(42), 123-153. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1111996
  • Kurtoğlu Erden, M., & Uslupehlivan, E. (2021). Dijital çağda değişen ebeveynlik rolleri: Teknoloji kullanımında anne babalar rehber mi engel mi olmalı? Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 21(51), 447-474. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.671929
  • Marklund, L., & Dunkels, E. (2016). Digital play as a means to develop children’s literacy and power in the Swedish preschool. Early Years, 36(3), 289–304. https://doi.org/10.1080/09575146.2016.1181608
  • Millî Eğitim Bakanlığı, T. E. G. M. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Musuloğlu, B. N., & Sezgin, E. (2024). TRT çocuk şarkılarının MEB Okul Öncesi Eğitim Programı kazanımlarına uygunluğunun incelenmesi. Temel Eğitim Dergisi, 22, 19-35. https://doi.org/https://doi.org/10.52105/temelegitim.22.2
  • Neumann, M. M., & Neumann, D. L. (2017). The use of touch-screen tablets at home and pre-school to foster emergent literacy. Journal of Early Childhood Literacy, 17(2), 203–220. https://doi.org/10.1177/1468798415619773
  • Nicolaidou, I., Tozzi, F., & Antoniades, A. (2022). A gamified app on emotion recognition and anger management for pre-school children. International Journal of Child-Computer Interaction, 31, 1–35. http://10.0.3.248/j.ijcci.2021.100449
  • Özcan, İ. (2020). Dünya ve evren konu alanına ait mobil uygulamaların incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Scott, F. L. (2022). Family mediation of preschool children’s digital media practices at home. Learning, Media and Technology, 47(2), 235–250. https://doi.org/10.1080/17439884.2021.1960859
  • Tarasuik, J., Strouse, G., & Kaufman, J. (Eds.). (2018). Touch screen tablets touching children’s lives. Frontiers Media SA. https://doi.org/10.3389/978-2-88945-417-4
  • Topuz, B., & Kaptan, A. Y. (2017). Oyun ve öğrenme aracı olarak çocuk mobil uygulamaları. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12(32), 111–126. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12605
  • Türkiye İstatistik Kurumu. (2021). Hanehalkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması. https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2021-37437
  • Tüzel İşeri, E. (2018). Eğitimde nereden geldik? Nereye gidiyoruz? 21. Yüzyıl sürerken 22. yüzyıl insanını düşünme zorunluluğu üzerine bir tartışma. E. Tüzel İşeri (Ed.), 22. Yüzyılda eğitim: Eğitimin geleceği üzerine karma projeksiyonlar içinde (1. baskı, ss. 1–13). Pegem Akademi Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786052415214
  • Urfa, D. T. (2020). Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim düzeyleri üzerinde akıllı telefon/tablet kullanım alışkanlıklarının ve buna yönelik anne baba tutumlarının rolü [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Uslu, E. M., & Özgün, T. (2023). The structure of primary literacy teaching curriculum and its relationship with technology: A qualitative research. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 46-58. https://doi.org/10.51119/ereegf.2023.30
  • Vatalaro, A., Culp, A. M., Hahs-Vaughn, D. L., & Barnes, A. C. (2018). A quasi-experiment examining expressive and receptive vocabulary knowledge of preschool head start children using mobile media apps. Early Childhood Education Journal, 46(4), 451-466. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&AN=EJ1181438&site=eds-live&authtype=ip,uid
  • Vepsäläinen, H., Skaffari, E., Wojtkowska, K., Barlińska, J., Kinnunen, S., Makkonen, R., Heikkilä, M., Lehtovirta, M., Ray, C., Suhonen, E., Nevalainen, J., Sajaniemi, N., & Erkkola, M. (2022). A mobile app to increase fruit and vegetable acceptance among Finnish and Polish preschoolers: Randomized trial. JMIR Mhealth Uhealth, 10(1), e30352. https://doi.org/10.2196/30352
  • Wach, E., & Ward, R. (2013). Learning about qualitative document analysis. Institute of Development Studies Practice Paper In Brief, 13. https://www.ids.ac.uk/publications/learning-about-qualitative-document-analysis/
  • Yavuz, M. (2018). Eğitim ile ilgili temel kavramlar. M. Yavuz (Ed.), Eğitim bilimine giriş içinde (1. baskı, ss. 1–26). Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, D. (2019). Arttırılmış gerçeklik ile zenginleştirilmiş mevsimler materyallerinin okul öncesi dönem çocuklarının dil ve kavram gelişimine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Zelyurt, H., & Osmanoğlu, O. (2022). El Ele Okul Öncesi Eğitime kitaplarının MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) kavram ve kazanımları açısından incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 9(2), 158-180.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Child Development Education
Journal Section Research Articles
Authors

Şuheda Betül Nur Özlevent 0000-0002-0340-8023

Bengü Türkoğlu 0000-0001-6347-691X

Project Number -
Early Pub Date December 30, 2023
Publication Date December 31, 2023
Submission Date November 2, 2023
Acceptance Date December 20, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Özlevent, Ş. B. N., & Türkoğlu, B. (2023). Investigation of Mobile Applications for Children to Support the Acquisitions in the Preschool Education Program. Instructional Technology and Lifelong Learning, 4(2), 148-175. https://doi.org/10.52911/itall.1385301

88x31.png

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.