Göç kapsamında olan yabancı uyruklu olduğu için birçok açıdan zorluklar ile karşılaşan ve bu zorluklar ile baş etmek zorunda kalan öğrenciler dezavantajlı olarak tanımlanabilir. Bu durumdaki öğrencilerin eğitim sorunları ele alınması gereken konular arasındadır. Bu grupta yer alan çocukların hatta velilerinin eğitsel gereksinimleri, ebeveyn eğitimleri ve okul öncesi eğitime önem verilmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı, dezavantajlı grupta yer alan ve göç kapsamında olan çocuklar için okul öncesi eğitime katkısı ve okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin rolüdür. Araştırma betimsel nitelik taşıyan bir araştırmadır. Araştırmanın katılımcıları Ahmet Keleşoğlu İlkokulu yabancı uyruklu öğrencileri, yabancı uyruklu velileri, okul yöneticileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve tümevarım analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada Ahmet Keleşoğlu İlkokulu okul yöneticileri, öğretmenleri ve göç kapsamında gelen yabancı uyruklu öğrenci velilerinin dezavantajlı gruplarla eğitim sürecine ilişkin görüşleri ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 22, 2024 |
Submission Date | February 5, 2024 |
Acceptance Date | February 22, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |