Öğrencilerde yalnızlık düzeyinin çeşitli
değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan bu çalışmamızın
araştırma grubu, Ankara Polatlı İmam Hatip Ortaokulu’nda öğrenim gören ve
tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 88 (% 61,1) kız ve 56 (% 38,9) erkek olmak
üzere toplam 144 öğrenciden oluşmaktadır.Verilerin toplanmasında “UCLA
Yalnızlık Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler
SPSS 22.0 programında analiz edilerek şu sonuçlara ulaşılmıştır: ‘Öğrencilerin
yalnızlık düzeyleri üzerinde cinsiyet, sınıf (yaş), okul ortamından memnuniyet,
aile ortamından memnuniyet, ailenin gelir düzeyi, öğrencinin birlikte yaşadığı
ebeveyn, okuldaki akademik başarı’ değişkenlerinin istatistiksel olarak anlamlı
düzeyde fark oluşturmadığı tespit edilmiştir.
The aim of this
study is to investigate the level of loneliness in terms of various variables in our students. The study group
consists of 144 students, 88 (61.1%) female and
56 (38.9%) male students selected by random sampling from Ankara Polatlı Imam
Hatip Secondary School The "UCLA Loneliness Scale" and the
"Personal Information Form" were used to collect the data. The
obtained data were analyzed in the SPSS program and the following results were
obtained: Gender, class (age), satisfaction with the school environment,
satisfaction with the family environment, income level of the family, parental
cohort of the student, academic achievement in the school did not statistically
significant difference on the loneliness levels of the students.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 8 |