Research Article
BibTex RIS Cite

Foreign Trade Analysis of Eye Makeup Preparations Production in Cosmetic Industry

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 36 - 47, 30.06.2020

Abstract

Günümüzde insan hayatının vazgeçilmez ihtiyaçları arasında yer alan kozmetik ürünler, çok çeşitli ve zengin ürün gruplarıyla tüketicilere hitap eden ve dünyada önemli bir pazara sahip olan bir sanayiidir. Kozmetik sanayii, Standart Uluslararası Ticaret Sınıflandırmasına göre (Standard International Trade Classification-SITC) yedi alt kategoride ele alınmaktadır. Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre-ITC)’nin verilerine göre, dünya genelinde, söz konusu yedi kategori arasında en çok ithalat ve ihracatı yapılan ürün grubu, güzellik ve makyaj müstahzarları olmuştur. Bu çalışmada, güzellik makyaj müstahzarları kategorisinde yer alan “göz makyaj müstahzarları” kalemi araştırmanın örneklemi olarak seçilmiştir. Kozmetik sanayii ve örneklem olarak seçilen ürün grubu, üretim ekonomisi açısından değerlendirilmiş ve dış ticaret verileriyle analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve ITC’nin verilerinden yararlanılarak, dünya ülkeleri ve Türkiye’nin dış ticareti yıllar itibariyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda yapılan değerlendirmeler ışığında araştırmacılara, Türk kozmetik sanayii ve girişimcilerine yönelik öneriler sunulmuştur.

References

  • Azak Sungur, S., Sözen Şahne, B., & Yeğenoğlu, S. (2018). Kozmetik Ürünlerin Tarihçesi, Ürün Tanıtımlarının Tüketici Davranışı ve Yasal Durum Açısından Değerlendirilmesi. Lokman Hekim Dergisi, 8(3), 191–197. https://doi.org/10.31020/mutftd.432259
  • Azmi Hassali, M., & AL-Tamimi, S. K. (2015). Malaysian Cosmetic Market: Current and Future Prospects. Pharmaceutical Regulatory Affairs: Open Access. https://doi.org/10.4172/2167-7689.1000155
  • Çomoğlu, T. (2012). Kozmetikler. Marmara Pharmaceutical Journal , 16, 1–8.
  • Ghazali, E., Soon, P. C., Mutum, D. S., & Nguyen, B. (2017). Health and cosmetics: Investigating consumers’ values for buying organic personal care products. Journal of Retailing and Consumer Services, 39, 154–163. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2017.08.002
  • Husain, R., & Ghani, I. (2012). Current Practices among Halal Cosmetics Manufacturers in Malaysia. Journal of Statistical Modeling and Analytic. 3, 46-51.
  • Kumar, S. (2005). Exploratory analysis of global cosmetic industry: Major players, technology and market trends. Technovation, 25(11), 1263–1272. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2004.07.003
  • Kumar, S., Massie, C., & Dumonceaux, M. D. (2006). Comparative innovative business strategies of major players in cosmetic industry. Industrial Management & Data Systems. https://doi.org/10.1108/02635570610653461
  • Ramli, N. S. (2015). Immigrant Entrepreneurs on the World’s Successful Global Brands in the Cosmetic Industry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195, 113–122. https://doi.org/10.1016/J.SBSPRO.2015.06.417
  • Sahota, A. (2013). Sustainability: How the cosmetics industry is greening up. In Sustainability: How the Cosmetics Industry is Greening Up. https://doi.org/10.1002/9781118676516
  • Salvador, A., & Chisvert, A. (2007). Analysis of Cosmetic Products. In Analysis of Cosmetic Products. https://doi.org/10.1016/B978-0-444-52260-3.X5020-7
  • Statista (2017) (Çevrimiçi) https://www.statista.com/statistics/733609/reasons-for-using-eye-make-up-in-the-us-by-age/, 04.03.2019.
  • TÜİK, (Çevrimiçi), http://tuik.gov.tr/Start.do/, 08.02.2019.

Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 4 Issue: 1, 36 - 47, 30.06.2020

Abstract

Günümüzde insan hayatının vazgeçilmez ihtiyaçları arasında yer alan kozmetik ürünler, çok çeşitli ve zengin ürün gruplarıyla tüketicilere hitap eden ve dünyada önemli bir pazara sahip olan bir sanayiidir. Kozmetik sanayii, Standart Uluslararası Ticaret Sınıflandırmasına göre (Standard International Trade Classification-SITC) yedi alt kategoride ele alınmaktadır. Uluslararası Ticaret Merkezi (International Trade Centre-ITC)’nin verilerine göre, dünya genelinde, söz konusu yedi kategori arasında en çok ithalat ve ihracatı yapılan ürün grubu, güzellik ve makyaj müstahzarları olmuştur. Bu çalışmada, güzellik makyaj müstahzarları kategorisinde yer alan “göz makyaj müstahzarları” kalemi araştırmanın örneklemi olarak seçilmiştir. Kozmetik sanayii ve örneklem olarak seçilen ürün grubu, üretim ekonomisi açısından değerlendirilmiş ve dış ticaret verileriyle analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve ITC’nin verilerinden yararlanılarak, dünya ülkeleri ve Türkiye’nin dış ticareti yıllar itibariyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda yapılan değerlendirmeler ışığında araştırmacılara, Türk kozmetik sanayii ve girişimcilerine yönelik öneriler sunulmuştur.

References

  • Azak Sungur, S., Sözen Şahne, B., & Yeğenoğlu, S. (2018). Kozmetik Ürünlerin Tarihçesi, Ürün Tanıtımlarının Tüketici Davranışı ve Yasal Durum Açısından Değerlendirilmesi. Lokman Hekim Dergisi, 8(3), 191–197. https://doi.org/10.31020/mutftd.432259
  • Azmi Hassali, M., & AL-Tamimi, S. K. (2015). Malaysian Cosmetic Market: Current and Future Prospects. Pharmaceutical Regulatory Affairs: Open Access. https://doi.org/10.4172/2167-7689.1000155
  • Çomoğlu, T. (2012). Kozmetikler. Marmara Pharmaceutical Journal , 16, 1–8.
  • Ghazali, E., Soon, P. C., Mutum, D. S., & Nguyen, B. (2017). Health and cosmetics: Investigating consumers’ values for buying organic personal care products. Journal of Retailing and Consumer Services, 39, 154–163. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2017.08.002
  • Husain, R., & Ghani, I. (2012). Current Practices among Halal Cosmetics Manufacturers in Malaysia. Journal of Statistical Modeling and Analytic. 3, 46-51.
  • Kumar, S. (2005). Exploratory analysis of global cosmetic industry: Major players, technology and market trends. Technovation, 25(11), 1263–1272. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2004.07.003
  • Kumar, S., Massie, C., & Dumonceaux, M. D. (2006). Comparative innovative business strategies of major players in cosmetic industry. Industrial Management & Data Systems. https://doi.org/10.1108/02635570610653461
  • Ramli, N. S. (2015). Immigrant Entrepreneurs on the World’s Successful Global Brands in the Cosmetic Industry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195, 113–122. https://doi.org/10.1016/J.SBSPRO.2015.06.417
  • Sahota, A. (2013). Sustainability: How the cosmetics industry is greening up. In Sustainability: How the Cosmetics Industry is Greening Up. https://doi.org/10.1002/9781118676516
  • Salvador, A., & Chisvert, A. (2007). Analysis of Cosmetic Products. In Analysis of Cosmetic Products. https://doi.org/10.1016/B978-0-444-52260-3.X5020-7
  • Statista (2017) (Çevrimiçi) https://www.statista.com/statistics/733609/reasons-for-using-eye-make-up-in-the-us-by-age/, 04.03.2019.
  • TÜİK, (Çevrimiçi), http://tuik.gov.tr/Start.do/, 08.02.2019.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Zehra Binnur Avunduk 0000-0001-6627-6454

Melike Torun 0000-0003-4828-9379

Publication Date June 30, 2020
Submission Date December 25, 2019
Published in Issue Year 2020 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Avunduk, Z. B., & Torun, M. (2020). Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 36-47.
AMA Avunduk ZB, Torun M. Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. June 2020;4(1):36-47.
Chicago Avunduk, Zehra Binnur, and Melike Torun. “Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 4, no. 1 (June 2020): 36-47.
EndNote Avunduk ZB, Torun M (June 1, 2020) Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 4 1 36–47.
IEEE Z. B. Avunduk and M. Torun, “Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi”, Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, pp. 36–47, 2020.
ISNAD Avunduk, Zehra Binnur - Torun, Melike. “Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi 4/1 (June 2020), 36-47.
JAMA Avunduk ZB, Torun M. Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 2020;4:36–47.
MLA Avunduk, Zehra Binnur and Melike Torun. “Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 4, no. 1, 2020, pp. 36-47.
Vancouver Avunduk ZB, Torun M. Kozmetik Sanayisinde Göz Makyaj Müstahzarları Üretimi Dış Ticaretinin İncelenmesi. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi. 2020;4(1):36-47.