Amaç: Çocuğun sağlığında ve gelişiminde ailenin önemi anlaşıldıkça, çocuk sağlığı hizmetinde, aile merkezli hizmet ideal yaklaşım olarak kabul edilmiştir. Uluslararası yazında eğitim sürecinde olan sağlık çalışanlarının aile merkezli hizmet (AMH) hakkındaki görüşlerini ve uygulamalarını değerlendiren çalışmalara rastlanırken ülkemizde bu konuda yapılmış çok kısıtlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu çalışmada dil ve konuşma terapisi bölümünde eğitim alan öğrencilerin aile merkezli hizmet hakkında görüşlerinin ortaya konması ve aile merkezli uygulamalarının değerlendirilmesi planlanmıştır.
Gereç ve yöntem: Bu çalışmaya 84 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların aile merkezli davranışlarını değerlendirmek amacıyla Hizmet Sağlayıcılar İçin Bakım Süreci Ölçeği ve AMH konusuna bakış açılarını ortaya koymak için Aile Merkezli Bakım Hakkında Görüşlerin Değerlendirilmesi Anketi kullanılmıştır.
Bulgular: Bu çalışmada dil ve konuşma terapisi alanında hizmet verecek olan öğrencilerin AMH’e bakış açıları ve aile merkezli uygulamaları sunulmuştur. Bu çalışmanın sonuçları, daha önce yayınlanmış benzer bir çalışma ile karşılaştırıldığında, dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencilerinin, pediatri araştırma görevlilerine kıyasla, aile merkezli uygulamalarda kendilerini daha yüksek puanladıklarını, AMH ilkelerini daha çok benimsediklerini ve bu uygulamalar konusunda kendilerini daha yetkin ve bilgili hissettiklerini göstermektedir.
Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları çocuk sağlığı ve erken müdahale alanında aile merkezli hizmetlerin yaygınlaşmasını hedefleyen eğitimciler, yöneticiler ve politika yapıcılar için yol gösterici olabilecektir.
Dil ve konuşma terapisi çocuk sağlığı hizmeti aile merkezli hizmet aile merkezli uygulamalar
Purpose: As the important role of the family in the health and development of the child have been understood, family-centered service is acknowledged as the standard of care in pediatric health care. While there are studies in the literature focusing on the views of healthcare students about family-centered service (FCC), in our country, there are a limited number of studies investigating the views and family-centered practices of healthcare students. In this study, it was aimed to explore the viewpoints of students of the speech and language therapy department about family-centered service and to evaluate their family-centered practices.
Materials and methods: Eighty-four students were included. The Measure of Processes of Care for Service Providers was used to measure family-centeredness of participants and the Questionnaire to Evaluate Perceptions on FCC was utilized to understand perceptions and beliefs.
Results: This study presented the perspectives and family-centered practices of speech and language therapy students. It has been demonstrated that the speech and language therapy students have higher scores of family-centered practices, adopt the principles of FCC, and feel more competent and knowledgeable about family-centered practices compared to pediatrics residents in the same institution.
Conclusion: The results of this study may guide educators, managers, and policymakers who aim to spread family-centered services in early intervention services and pediatric health care.
Speech and language therapy child health care family-centered service family-centered practices
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Paediatrics, Rehabilitation |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2021 |
Submission Date | September 9, 2020 |
Acceptance Date | March 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 14 Issue: 3 |