Research Article
BibTex RIS Cite

Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması

Year 2018, Volume: 4 Issue: 6, 300 - 310, 20.08.2018

Abstract

Örgütlerin kuruluş amaçlarından biri devamlılıktır. Örgüt faaliyetlerinin sürdürülebilir olmasında ise insan kaynağı önemli bir role sahiptir. Nitelikli, sürekli yenilen insan kaynağı ile önemli bir rekabet avantajı elde eden örgütler, istihdama büyük katkı sağlamaktadır. İşgörenin örgütte devamlılığı ise bireysel performansındaki artışa ve sürekliliğine bağlıdır. Yeterli katma değer sağlayan işgörenler, sürdürülebilir istihdamın en önemli unsuru olabilmektedir. Bu çalışmada emek faktöründe yaşanan verimlilik kayıplarına ilişkin, koçluk eğitimleri ile bireysel performansın ve istihdamın artırılması amaçlanmaktadır. Ilgili literatür araştırmalarına göre koçluk eğitimlerinin bireysel performans ve dolayısıyla istihdam üzerinde olumlu etkisinin olduğu görülmektedir. Bu kapsamda sürdürülebilir bireysel performans ve istihdam için koçluk eğitimlerinin uygulanması yararlı olacaktır.

References

  • AKIN, A., ULUKÖK, E., 2017. “Koçluk Yaklaşımı ile İşgören Geliştirme”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, 279-300. AKINCI, S. K., AKINCI, M. M., 2010. “Sürdürülebilir Kalkınmaya Katkı Bağlamında Örgütlerin Çevresel Performansları ve Performans Değerlendirme Teknikleri”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1), 193-207. ALATAŞ, S., 2014. Ekonomik Kalkınmayı Belirleyen Faktörler: Ampirik Bir Analiz. (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Aydın. ALTINÖZ, M., ÇÖP, S., ÇAKIROĞLU, D., 2014. “Büro Ortamında Yetenek Yönetiminin Algılanması Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 101-111. ARISOY, B., 2017. “Performans Yönetiminde Koçluk”, Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 2, Sayı:2, 132-136. BALTAŞ, Z., 2011. Kurum İçi Koçluk, İstanbul: Remzi Kitabevi. BARUTÇU, E., ÖZBAY, Ö., 2009. “Koçluk Yaklaşımının Yönetici Ve İş Gören Üzerine Etkilerine İlişkin Bir Araştırma”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 1(1), 47-62. ÇINAR, Z., 2007. “Coaching ve Mentoring”, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 3(1), 1-25. Dağdeviren, O., 2017. Yetenek Kaşifi, Ankara: Elma Yayınevi, İş ve Yönetim Serisi, 1. Basım. DOĞAN, S., DEMIRAL, Ö., 2008. “İnsan Kaynakları Yönetiminde Çalışanların Kendilerine Doğru Yolculuk Yöntemi: Yetenek Yönetimi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 145-166. EREN, M. Ş., AKYÜZ, B., 2014. “Koçluk Faaliyetlerinin İşgörenlerin İçsel Motivasyonu ve Yöneticiye Duyulan Güven Üzerindeki Etkileri”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:14, Yıl:14, Sayı:1, 14:167-182. EROL, H., AYTUR, G., 2017. “Türkiye’de İşsizlik ve Sendikalaşma İlişkisi Üzerine Ekonometrik Bir Analiz”, Aydın İktisat Fakültesi Dergisi, 2(2), 116-127. İRAZ, R., AKGÜN, Ö., 2011. “Örgütsel Bağlılığın Çalışan Performansı Üzerine Etkilerini Ölçmeye Yönelik Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 14(1-2), 201-224. KALÇIK, F., 2017. “Öğrenci Başarısını Desteklemede Bir Yol: Öğrenci Koçluğu”, Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 53-67. KANCA, O. C., 2012. “Türkiye’de İşsizlik ve İktisadi Büyüme Arasındaki Nedenselliğin Ampirik Bir Analizi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 1-18. KARAGÜL, M., 2014. “Kalkınma Sürecinde Üretim Faktörlerinin Yeniden Tanımlanması”, Leges Ekonomik ve Hukuk Araştırmaları Dergisi, Yıl 1, Sayı:1, 1-11. KUŞAT, N., 2012. “Sürdürülebilir İşletmeler İçin Kurumsal Sürdürülebilirlik Ve İçsel Unsurları”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 227-242. ORUÇ, Ş., SARIBUDAK, D., 2015. “Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Eğitim İçerikli Filmlerin Eğitim Ortamlarına Etkisine İlişkin Görüşleri”, Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-41. ÖZKAN, H. H., 2009. “Bilgi Toplumu Eğitim Programları”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,10, 113-133. PÜRÇEK, K. I., 2014. “Coach and Coaching in Education”, Journal of Education and Future, (6), 1-14. SARIALTIN, H., 2017. “Performans Yönetiminde Performans Değerlendirme Ve Öneri Sitemlerinin Sürdürülebilir Verimliliğe Etkisinin İncelenmesi: Bir Örnek Olay Çalışması”, İşletme Bilimi Dergisi, 5(1), 117-141. SEMERCI, Ç., 2003. “Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi”, Eğitim ve Bilim. 28(127), 64-70. TEPEGÖZ, Ş. M., TÜREDİ, H., 2015. “İşletmenin Sürekliliği Varsayımı Ve Denetçinin Sorumluluğu”, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 43-52. İnternet Kaynakları Davranış Bilimleri Enstitüsü (DBE), 2018. Türkiye’de Koçluk, http://www.dbe.com.tr/Kurumsal/tr/news/turkiyede-kocluk/ (Erişim Tarihi: 04.06.2018).
Year 2018, Volume: 4 Issue: 6, 300 - 310, 20.08.2018

Abstract

References

  • AKIN, A., ULUKÖK, E., 2017. “Koçluk Yaklaşımı ile İşgören Geliştirme”, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, 279-300. AKINCI, S. K., AKINCI, M. M., 2010. “Sürdürülebilir Kalkınmaya Katkı Bağlamında Örgütlerin Çevresel Performansları ve Performans Değerlendirme Teknikleri”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1), 193-207. ALATAŞ, S., 2014. Ekonomik Kalkınmayı Belirleyen Faktörler: Ampirik Bir Analiz. (Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Aydın. ALTINÖZ, M., ÇÖP, S., ÇAKIROĞLU, D., 2014. “Büro Ortamında Yetenek Yönetiminin Algılanması Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 101-111. ARISOY, B., 2017. “Performans Yönetiminde Koçluk”, Finans Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 2, Sayı:2, 132-136. BALTAŞ, Z., 2011. Kurum İçi Koçluk, İstanbul: Remzi Kitabevi. BARUTÇU, E., ÖZBAY, Ö., 2009. “Koçluk Yaklaşımının Yönetici Ve İş Gören Üzerine Etkilerine İlişkin Bir Araştırma”, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD), 1(1), 47-62. ÇINAR, Z., 2007. “Coaching ve Mentoring”, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 3(1), 1-25. Dağdeviren, O., 2017. Yetenek Kaşifi, Ankara: Elma Yayınevi, İş ve Yönetim Serisi, 1. Basım. DOĞAN, S., DEMIRAL, Ö., 2008. “İnsan Kaynakları Yönetiminde Çalışanların Kendilerine Doğru Yolculuk Yöntemi: Yetenek Yönetimi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 145-166. EREN, M. Ş., AKYÜZ, B., 2014. “Koçluk Faaliyetlerinin İşgörenlerin İçsel Motivasyonu ve Yöneticiye Duyulan Güven Üzerindeki Etkileri”, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:14, Yıl:14, Sayı:1, 14:167-182. EROL, H., AYTUR, G., 2017. “Türkiye’de İşsizlik ve Sendikalaşma İlişkisi Üzerine Ekonometrik Bir Analiz”, Aydın İktisat Fakültesi Dergisi, 2(2), 116-127. İRAZ, R., AKGÜN, Ö., 2011. “Örgütsel Bağlılığın Çalışan Performansı Üzerine Etkilerini Ölçmeye Yönelik Bir Çalışma”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 14(1-2), 201-224. KALÇIK, F., 2017. “Öğrenci Başarısını Desteklemede Bir Yol: Öğrenci Koçluğu”, Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 53-67. KANCA, O. C., 2012. “Türkiye’de İşsizlik ve İktisadi Büyüme Arasındaki Nedenselliğin Ampirik Bir Analizi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 1-18. KARAGÜL, M., 2014. “Kalkınma Sürecinde Üretim Faktörlerinin Yeniden Tanımlanması”, Leges Ekonomik ve Hukuk Araştırmaları Dergisi, Yıl 1, Sayı:1, 1-11. KUŞAT, N., 2012. “Sürdürülebilir İşletmeler İçin Kurumsal Sürdürülebilirlik Ve İçsel Unsurları”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 227-242. ORUÇ, Ş., SARIBUDAK, D., 2015. “Okul Yöneticilerinin ve Öğretmenlerin Eğitim İçerikli Filmlerin Eğitim Ortamlarına Etkisine İlişkin Görüşleri”, Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-41. ÖZKAN, H. H., 2009. “Bilgi Toplumu Eğitim Programları”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,10, 113-133. PÜRÇEK, K. I., 2014. “Coach and Coaching in Education”, Journal of Education and Future, (6), 1-14. SARIALTIN, H., 2017. “Performans Yönetiminde Performans Değerlendirme Ve Öneri Sitemlerinin Sürdürülebilir Verimliliğe Etkisinin İncelenmesi: Bir Örnek Olay Çalışması”, İşletme Bilimi Dergisi, 5(1), 117-141. SEMERCI, Ç., 2003. “Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi”, Eğitim ve Bilim. 28(127), 64-70. TEPEGÖZ, Ş. M., TÜREDİ, H., 2015. “İşletmenin Sürekliliği Varsayımı Ve Denetçinin Sorumluluğu”, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 43-52. İnternet Kaynakları Davranış Bilimleri Enstitüsü (DBE), 2018. Türkiye’de Koçluk, http://www.dbe.com.tr/Kurumsal/tr/news/turkiyede-kocluk/ (Erişim Tarihi: 04.06.2018).
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Davut Karaman

Publication Date August 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 6

Cite

APA Karaman, D. (2018). Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(6), 300-310.
AMA Karaman D. Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması. SADAB. August 2018;4(6):300-310.
Chicago Karaman, Davut. “Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans Ve İstihdamın Sağlanması”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi 4, no. 6 (August 2018): 300-310.
EndNote Karaman D (August 1, 2018) Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4 6 300–310.
IEEE D. Karaman, “Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması”, SADAB, vol. 4, no. 6, pp. 300–310, 2018.
ISNAD Karaman, Davut. “Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans Ve İstihdamın Sağlanması”. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4/6 (August 2018), 300-310.
JAMA Karaman D. Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması. SADAB. 2018;4:300–310.
MLA Karaman, Davut. “Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans Ve İstihdamın Sağlanması”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, vol. 4, no. 6, 2018, pp. 300-1.
Vancouver Karaman D. Koçluk Eğitimleri İle Sürdürülebilir Bireysel Performans ve İstihdamın Sağlanması. SADAB. 2018;4(6):300-1.