Bilgi paylaşmanın yetersiz olması, sağlık kurumlarını ve hasta bakım kalitesini etkileyen önemli bir sorundur. Çünkü yetersiz bilgi, hasta üzerinde geri dönüşümsüz problemlere yol açabilir. Bu çalışmanın amacı, hastanede görev alan sağlık personelinin bilgiyi paylaşma davranışının belirlenmesi ve personelin eleştirel düşünme becerisinin bilgiyi paylaşma davranışı üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Konya ilinde bulunan bir tıp fakültesi hastanesinde görev yapan sağlık personelleri (hemşire, doktor, teknisyen, biyolog vb.) oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 16,0 istatistik programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar % 95 güven aralığında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde çift yönlü olarak değerlendirilmiştir. Bilgi paylaşma davranışının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini değerlendirmek amacıyla T-testi uygulanmıştır. Konya’da çalışan sağlık çalışanlarının bilgi paylaşma davranışını ölçmek amacıyla Jialin Yi (2005)’nin geliştirdiği 52 soruluk ölçek uygulanmıştır. 339 personele uygulanan bu ölçeğin güvenilirlik katsayısı 0,88’dir. Araştırmaya katılanların çoğunluğu 25-30 yaş grubu (%33,6) arasındadır. Eğitim düzeylerine bakıldığında lise (%30) ve meslek yüksekokulu mezunlarının (%24,4) daha fazla olduğu görülmektedir. Katılımcılar meslekte çalışma süreleri açısından değerlendirildiğinde 0-3 yıldır çalışanların oranının % 30,9 olduğu görülmektedir. Ayrıca katılanların % 51’i erkek, % 45’i bekârdır. Katılımcıların hastanedeki görevleri incelendiğinde ise en fazla %23,5 ile doktor oldukları saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Resources and Industrial Relations (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 11 |
Selcuk University Journal of Social and Technical Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).