Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL PAZARLAMA ARAÇLARININ SATIN ALMA KARARLARINA ETKİSİ

Year 2021, Volume: 5 Issue: 9, 14 - 30, 31.07.2021

Abstract

Günümüzde markaların devamlılığını sağlayabilmeleri için dijital ortama geçmeleri neredeyse zorunlu hale gelmiştir. İnternet ortamından ürün satış işlemi geleneksel pazarlamadaki birçok maddeyi ortadan kaldırdığı için çok daha avantajlı hale gelmiştir. Dijital pazarlama içerisinde barındırdığı birçok ölçüm metriği ile markaların tüketicisini çok daha iyi tanımasına olanak sağlamaktadır. Markaların büyüklüğüne bakılmaksızın büyük, küçük her marka dijital pazarlama yöntemini kullanabilmektedir. Bu çalışma ile dijital pazarlama çalışmalarının tüketici satın alma davranışı ile ilişkisinin var olup olmadığı, var ise bu ilişkinin neler olduğu ve hangi faktörlere göre değişiklik gösterdiği sorularına cevap aranmaktadır.

References

  • Akdeniz, P. C., & Özbölük, T. (2019). Online Yorumların Tüketici Satın Alma Kararına Etkisi: Kullanıcı Özellikleri Açısından Bir Değerlendirme. İşletme Araştırmaları Dergisi.
  • Barış, G., & Odabaşı, Y. (2011). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat Yayınclılık.
  • Bodugöz, E. N. (2019). Tüketici Satın Alma Kararında Dijital Pazarlama Etkisi: THY Örneği.
  • Büyükçelikok, T. Ö. (2018). Dijital Pazarlama Öğesi Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Thy, Emirates, Lufthansa Karşılaştırmalı Örnekleri. İstanbul.
  • Chachra, N., Savage, S., & Voelker, G. M. (2015). Affiliate Crookies: Characterizing Affiliate Marketing Abuse,IMC '15 Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference.
  • Chaffey, D., & diğ. (2003). Internet Marketing,. England: Prentice Hall.
  • Deniz, R. B. (2002). Yeni Bir Pazarlama Yöntemi Olarak Elektronik Posta Pazarlaması. İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat, 1(2), 1-10.
  • Doğan, C. (2020, 10 14). Seo Nedir? Nasıl Yapılır? Seo Nedir? Nasıl Yapılır?: https://seonedir.com/seo-nedir-ve-nasil-yapilir/ adresinden alındı.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici odaklı bütünleşik pazarlama iletişimi. Ankara : Nobel Yayıncılık.
  • Gökerik, M. (2019, Mart). Sosyal Medyada Gerilla Pazarlama Paylaşımlarının Tüketici Satın Alma Kararına Etkisi. Karabük, Karabük.
  • Gönül, K. (2020). Dijital pazarlama araçları ile anlık satın alma kararı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güvendir, F. (2019). Sosyal medya reklamlarının tüketici satın alma kararı üzerindeki yansımaları ve bir araştırma. İstanbul, İstanbul.
  • Kayın, B. (2017). Dijital Pazarlama ve Dijital Pazarlamanın Marka Yönetimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçer, L. L., & Koçkaya, F. A. (2016). Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tutum Ve Düşüncelerinin Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2052-2062.
  • Kotler, P., & Keller, K. (2006). Marketing Management (s. 6-7). içinde New Jersey: Upper Saddle River.
  • Kozak, N. (2011). N. Kozak içinde, Hizmet Pazarlaması (s. 5). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuş, A. S. (2019). Dijital Pazarlamada E-perakende Markalarının Sunduğu Kullanıcı Deneyimlerinin Tüketici Güveni Ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. 2020 tarihinde YÖK Ulusal Tez Merkezi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp adresinden alındı.
  • Merisavo, M. (2006). The Effects of Digital Marketing Communication On Customer Loyalty: An Integrative Model And Research Propositions . Helsinki.
  • Odabaşı, Y. (2013). Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. Y. Odabaşı içinde, Tüketim Kültürü (s. 16). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Solomon, M. R. (1999). Consumer Behavior (4 b.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Stokes, R. (2013). eMarketing: The Essential Guide to Marketing in a Digital World (5b.). R. Stokes içinde, eMarketing: The Essential Guide to Marketing in a Digital World (5b.). Quirk Education Pty (Ltd).
  • Tunçay, D. (2014, Kasım). Doğrudan Pazarlamanın Satın Alma Kararına Etkisi ve Bir Araştırma. İstanbul.
  • Verplanken, B., & Herabadi, A. G. (2001). Individual Differences in Impulse Buying Tendency: Feeling and No Thinking. European Journal of Personality.
  • Yang, K. C. (2003). Internet Users' Attitudes Toward and Beliefs About Internet Advertising. Journal of International Consumer Marketing, 15(4), 43-65.
  • Yöndar Karabeyoğlu, D. (2018). Türkiye`de Dijital Pazarlamada Marka Ve Tüketici İlişkisinin İncelenmesi. DergiPark, 7, 65-87. Ekim 10, 2020 tarihinde dergipark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1013605 adresinden alındı.
  • Zhang, K. Z., & Benyoucef, M. (2016). Consumer behavior in social commerce: A literature review. Decision Support Systems(86), 95-108.

THE EFFECT OF DIGITAL MARKETING TOOLS ON PURCHASING DECISIONS

Year 2021, Volume: 5 Issue: 9, 14 - 30, 31.07.2021

Abstract

Nowadays, it has become almost mandatory for brands to switch to digital media in order to ensure their continuity. The online product sales process has become much more advantageous as it eliminates many items in traditional marketing. With many measurement metrics in digital marketing, it allows brands to know their consumers much better. Regardless of the size of the brands, every brand, big or small, can use the digital marketing method. This study seeks to answer the questions of whether digital marketing studies have an effect on consumer purchasing behavior, if so, what these effects are and according to which factors.

References

  • Akdeniz, P. C., & Özbölük, T. (2019). Online Yorumların Tüketici Satın Alma Kararına Etkisi: Kullanıcı Özellikleri Açısından Bir Değerlendirme. İşletme Araştırmaları Dergisi.
  • Barış, G., & Odabaşı, Y. (2011). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat Yayınclılık.
  • Bodugöz, E. N. (2019). Tüketici Satın Alma Kararında Dijital Pazarlama Etkisi: THY Örneği.
  • Büyükçelikok, T. Ö. (2018). Dijital Pazarlama Öğesi Olarak Sosyal Medya Kullanımı: Thy, Emirates, Lufthansa Karşılaştırmalı Örnekleri. İstanbul.
  • Chachra, N., Savage, S., & Voelker, G. M. (2015). Affiliate Crookies: Characterizing Affiliate Marketing Abuse,IMC '15 Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference.
  • Chaffey, D., & diğ. (2003). Internet Marketing,. England: Prentice Hall.
  • Deniz, R. B. (2002). Yeni Bir Pazarlama Yöntemi Olarak Elektronik Posta Pazarlaması. İKÜ Güncesi Sosyal Bilimler ve Sanat, 1(2), 1-10.
  • Doğan, C. (2020, 10 14). Seo Nedir? Nasıl Yapılır? Seo Nedir? Nasıl Yapılır?: https://seonedir.com/seo-nedir-ve-nasil-yapilir/ adresinden alındı.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici odaklı bütünleşik pazarlama iletişimi. Ankara : Nobel Yayıncılık.
  • Gökerik, M. (2019, Mart). Sosyal Medyada Gerilla Pazarlama Paylaşımlarının Tüketici Satın Alma Kararına Etkisi. Karabük, Karabük.
  • Gönül, K. (2020). Dijital pazarlama araçları ile anlık satın alma kararı arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güvendir, F. (2019). Sosyal medya reklamlarının tüketici satın alma kararı üzerindeki yansımaları ve bir araştırma. İstanbul, İstanbul.
  • Kayın, B. (2017). Dijital Pazarlama ve Dijital Pazarlamanın Marka Yönetimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçer, L. L., & Koçkaya, F. A. (2016). Tüketicilerin Sosyal Medya Reklamlarına Yönelik Tutum Ve Düşüncelerinin Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2052-2062.
  • Kotler, P., & Keller, K. (2006). Marketing Management (s. 6-7). içinde New Jersey: Upper Saddle River.
  • Kozak, N. (2011). N. Kozak içinde, Hizmet Pazarlaması (s. 5). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kuş, A. S. (2019). Dijital Pazarlamada E-perakende Markalarının Sunduğu Kullanıcı Deneyimlerinin Tüketici Güveni Ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi. 2020 tarihinde YÖK Ulusal Tez Merkezi: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp adresinden alındı.
  • Merisavo, M. (2006). The Effects of Digital Marketing Communication On Customer Loyalty: An Integrative Model And Research Propositions . Helsinki.
  • Odabaşı, Y. (2013). Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. Y. Odabaşı içinde, Tüketim Kültürü (s. 16). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Solomon, M. R. (1999). Consumer Behavior (4 b.). New Jersey: Prentice Hall.
  • Stokes, R. (2013). eMarketing: The Essential Guide to Marketing in a Digital World (5b.). R. Stokes içinde, eMarketing: The Essential Guide to Marketing in a Digital World (5b.). Quirk Education Pty (Ltd).
  • Tunçay, D. (2014, Kasım). Doğrudan Pazarlamanın Satın Alma Kararına Etkisi ve Bir Araştırma. İstanbul.
  • Verplanken, B., & Herabadi, A. G. (2001). Individual Differences in Impulse Buying Tendency: Feeling and No Thinking. European Journal of Personality.
  • Yang, K. C. (2003). Internet Users' Attitudes Toward and Beliefs About Internet Advertising. Journal of International Consumer Marketing, 15(4), 43-65.
  • Yöndar Karabeyoğlu, D. (2018). Türkiye`de Dijital Pazarlamada Marka Ve Tüketici İlişkisinin İncelenmesi. DergiPark, 7, 65-87. Ekim 10, 2020 tarihinde dergipark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1013605 adresinden alındı.
  • Zhang, K. Z., & Benyoucef, M. (2016). Consumer behavior in social commerce: A literature review. Decision Support Systems(86), 95-108.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Sevgi Çolakoğlu 0000-0002-7072-6697

Ahmet Oguz Demir 0000-0002-6333-728X

Publication Date July 31, 2021
Submission Date January 26, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 9

Cite

APA Çolakoğlu, S., & Demir, A. O. (2021). DİJİTAL PAZARLAMA ARAÇLARININ SATIN ALMA KARARLARINA ETKİSİ. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 5(9), 14-30.