Amaç: Bu çalışma cerrahi hastalarının öğrenim gereksinimlerini belirlemek amacı ile tanımlayıcı türde gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Tanımlayıcı türdeki araştırma 118 ikinci sınıf hemşirelik öğrencisinin klinik uygulama sırasında bakım verdiği hastalar ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri 19 Nisan-24 Mayıs 2017 tarihleri arasında “Hasta Soru Formu” ve “Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği” kullanılarak toplanıştır. Verilerin normal dağılıp dağılmadığı Kolmogrov-Smirnov normallik testi, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişki bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü ANOVA ile değerlendirilmiştir. Araştırma için etik kurul, kurum izinleri ile katılımcıların bilgilendirilmiş olurları alınmıştır.
Bulgular: Hastaların yaş ortalamaları X̅:55.72±17.02’dir. Hastaların “Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği” puan ortalamaları X̅:152.44±39.65 olduğu ve en fazla tedavi ve komplikasyonlar (X̅:27.63±6.80) ve yaşam aktivitelerine (X̅:29.04±7.94) yönelik öğrenim gereksinimleri olduğu belirlenmiştir. Acil ameliyat gerçekleştirilen hastaların öğrenim gereksinimleri planlı ameliyat olandan, herhangi bir konuda bilgi alan hastaların öğrenim gereksinimleri bilgi almayanlardan istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha yüksek bulunmuştur (p<0.05).
Sonuçlar: Cerrahi hastalarının öğrenim gereksinim puanlarının ve önemlilik düzeylerinin orta olduğu saptanmıştır. Hastaların öğrenim gereksinimlerini uygulanan ameliyat şeklinin, herhangi bir konuda bilgilendirilmelerinin ve hastanede yatış sürelerinin etkilediği görülmüştür. Hasta öğrenim gereksinimlerinin saptanmasına ilişkin çalışmaların artırılması önerilmiştir.
Aim: This study was conducted in a descriptive way to determine the learning needs of surgical patients.
Methods: The descriptive study was conducted with the patients that 118 second year nursing students gave care during clinical practice. The data of the study were collected using the "Patient Question Form" and "Patient Learning Needs Scale" between 19 April-24 May 2017. In the Kolmogrov-Smirnov normality tests the data show normal distribution, and the relationship between dependent and independent variables was determined by independent sample t test and one-way ANOVA tests. Ethics committee and institutional permission for research and the informed consent of the participants was received.
Results: The mean age of the patients was X̅:55.72 ± 17.02. It has been determined the mean score of “Patients Learnings Needs Scale” of the patients was found X̅:152.44 ± 39.65 and that there are learning needs for the most treatment and complications (X̅:27.63 ± 6.80) and life activities (X̅:29.04 ± 7.94). It was statistically significantly higher learning needs of patients who undergo emergency surgery from those with planned surgery, the learning needs of patients who receive information from those who do not (p <0.05).
Conclusion: It was found that the patients' learning requirement scores and the significance levels were moderate. It has been observed that the mode of operation of the patients, the state of being informed about them and the duration of hospitalization were effective in the formation of the patients' learning needs. It was suggested that studies on determining patient learning needs should be increased.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2023 |
Submission Date | May 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |