Bu araştırmanın genel amacı, normal gelişim gösteren öğrencilere yönelik hazırlanan kaynaştırma/bütünleştirme hazırlık etkinliklerinin özel gereksinimli öğrencilerin sosyal kabulleri üzerindeki etkililiğini incelemektir. Araştırmada tam deneysel model, nicel bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Desen olarak; randomize öntest-sontest kontrol gruplu bir tasarım kullanılmıştır. Katılımcılar; ilkokulda 12 sınıftan rastgele iki sınıf seçilmiş ve rastgele olarak deney ve kontrol grupları olarak atanmıştır. Deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 olmak üzere toplam 60 öğrenci katılmıştır. Deney grubundan üç, kontrol grubundan iki öğrenci devam sürekliliğini gösteremedikleri için çalışmadan çıkarılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçları; Akran Kabul Ölçeği (AKÖ) ile toplanmıştır. Verilerin analizi; IBM SPSS 22 paketi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular; müdahale programının uygulandığı deney grubunun son test puanları ile kontrol grubunun son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Sonuçlar tipik gelişim gösteren öğrenciler tarafından gerçekleştirilen kaynaştırma etkinliklerinin, özel gereksinimi olan öğrencilerin sosyal kabullerini artırmada etkili olduğunu göstermiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2022 |
Submission Date | August 3, 2022 |
Acceptance Date | October 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |