Agenda marketing for companies is a vital area evaluated within the framework of commercial models and capitalism and is a part of agenda management. Agenda management includes effective agenda creation and media management. In particular, it is aimed to create perception and interest around certain topics, thus contributing to the long-term preparation of the company. Thus, it is aimed to increase the company's brand awareness, create value for the customer and strengthen relationships. In addition, it contributes to reaching goals such as developing innovative business models, achieving financial success, demonstrating social responsibility, ensuring sustainability and competitive advantage. Therefore, agenda marketing is of great importance to monitor the company's competitive performance and create the company's image. In this context, the study aims to provide tips for today's companies by analyzing the cases of companies that have been successful with agenda marketing applications in the past.
Strategic Marketing Agenda Marketing Agenda Management Business Models Capitalism.
Şirketler için gündem pazarlaması, ticari modeller ve kapitalizm çerçevesinde değerlendirilen hayati bir alandır ve gündem yönetiminin bir parçasıdır. Gündem yönetimi etkili gündem oluşturma ve medya yönetimini içerir. Özellikle, belli konular etrafında algı ve ilgi oluşturmak hedeflenir, böylece şirketin uzun vadeli hazırlığına katkı sağlar. Böylece şirketin marka farkındalığını artırmak, müşteriye değer yaratmak ve ilişkileri güçlendirmek amaçlanır. Ayrıca, yenilikçi iş modelleri geliştirmek, finansal başarı elde etmek, sosyal sorumluluğu göstermek, sürdürülebilirliği ve rekabet avantajını sağlamak gibi hedeflere erişimde katkı sağlar. Bu nedenle gündem pazarlaması şirketin rekabet performansı denetlemek ve şirketin imajı yaratmak için büyük önem taşır. Bu bağlamda, çalışma geçmişte gündem pazarlama uygulamalarıyla başarılı olmuş şirket vakalarını analiz ederek, günümüz şirketlerine ipuçları sunmayı amaçlamaktadır.
Stratejik pazarlama gündem pazarlaması gündem yönetimi ticari modeller kapitalizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Girişimcilik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823