Research Article
BibTex RIS Cite

Transitivity Of Peripatetic And Hunter-Gatherer Strategies From A Historical Perspective

Year 2015, Issue: 1, 213 - 234, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.16

Abstract

Historical records and ethnographic findings indicate a significant interaction between peripatetic and hunter-gatherer strategies. In this article, Facts belonging to different regions and periods, which have proven this interaction were collected from various sources, with the aim of developing an abstract model to explain this interaction

References

  • C. Christopher Taylor, “Dual Systems in Rwanda”, Anthropological Theory , 2004, 4, 353-371.

Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş

Year 2015, Issue: 1, 213 - 234, 01.11.2015
https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.16

Abstract

Tarihsel ve etnografik kayıtlar peripatetik ve avcı-toplayıcı stratejiler arasında belirgin bir geçişkenliğin varlığını ortaya koymaktadır. Bu makalede dünyanın farklı bölgelerinden ve farklı dönemlere ait, söz konusu adaptasyon biçimleri arasındaki geçişleri gösteren olgular çeşitli kaynaklardan derlenerek bir araya getirilmiş ve geçişkenliği açıklamak üzere soyut bir modelin geliştirilmesine gayret gösterilmiştir

References

  • C. Christopher Taylor, “Dual Systems in Rwanda”, Anthropological Theory , 2004, 4, 353-371.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA85FS33SU
Journal Section Research Article
Authors

Egemen Yılgür

Publication Date November 1, 2015
Submission Date November 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 1

Cite

APA Yılgür, E. (2015). Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(1), 213-234. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.16
AMA Yılgür E. Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş. JOSOC. November 2015;(1):213-234. doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.16
Chicago Yılgür, Egemen. “Tarihsel Perspektiften Peripatetik Ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 1 (November 2015): 213-34. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.16.
EndNote Yılgür E (November 1, 2015) Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 213–234.
IEEE E. Yılgür, “Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş”, JOSOC, no. 1, pp. 213–234, November 2015, doi: 10.32739/uskudarsbd.1.1.16.
ISNAD Yılgür, Egemen. “Tarihsel Perspektiften Peripatetik Ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (November 2015), 213-234. https://doi.org/10.32739/uskudarsbd.1.1.16.
JAMA Yılgür E. Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş. JOSOC. 2015;:213–234.
MLA Yılgür, Egemen. “Tarihsel Perspektiften Peripatetik Ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş”. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, no. 1, 2015, pp. 213-34, doi:10.32739/uskudarsbd.1.1.16.
Vancouver Yılgür E. Tarihsel Perspektiften Peripatetik ve Avcı- Toplayıcı Stratejilerin Geçiş. JOSOC. 2015(1):213-34.

The opinions in the articles published in Üsküdar University Journal of Social Sciences belong to the author. The articles published in another journal, book, and so on are not accepted. National or international conference presentations, seminar presentations, or panel presentations can be included in the publication process after being specified in the footnote and converted into the article format.
Academic articles published in the journal can only be reproduced for educational purposes. The articles and the graphics and tables in the articles cannot be duplicated or archived in part or as a whole without permission except for educational purposes. Quotations may be made from the articles under the condition that they are indicated in the academic publications.
It is assumed that the authors undertake that they would not claim royalties for the articles they submit to Üsküdar University Journal of Social Sciences.