Bu çalışmanın amacı eğitsel yazılımları değerlendirmek için oluşturulan bu araçların incelenmesini ve değerlendirmesini yaparak gelecek çalışmalar için önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda “Education Resources Information Center (ERIC)”, “ScienceDirect” ve “Ulusal Tez Merkezi” vb. veri tabanlarında “Eğitsel Yazılım Değerlendirme”, “Yazılım Değerlendirme” gibi anahtar kelimeler ile tarama yapılmış ve içeriğinde eğitsel yazılım değerlendirme aracı bulunan 42 çalışmaya ulaşılmıştır. Belirlenen ölçütler neticesinde bu çalışmalardan 29 tanesi incelemeye alınmış ve değerlendirmelerde bulunulmuştur. Bu incelemelerin neticesinde eğitsel yazılım değerlendirme araçlarının geliştirilmesinde 2006-2010 yılları arasında artışın olduğu buna karşın eğitsel oyunlar gibi önemli bir alanda yeterli değerlendirme aracının bulunmadığı dikkati çekmektedir. Eğitsel yazılım değerlendirme araçlarının geliştirilmesindeki geçerlik güvenirlik çalışmalarında da ortak bir noktanın olmaması göz önüne alındığında gelecek çalışmaların geliştirilmesi aşamasında dikkat edilmesi gereken önemli bir husus olduğu sonucuna varılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2 |