Birey siyasal bilgilenme sürecinde, çeşitli faktörlerin etkisinde kalmaktadır.
Günümüzde geleneksel medya araçlarının yanında yeni iletişim teknolojilerinin
gelişimiyle bu süreç daha da çeşitlenmiştir. Söz konusu süreçte bireyler bir takım
demografik özelliklerine göre farklı düzeylerde etkilenmektedir. Bu demografik
özelliklerden biri de bireyin eğitim düzeyidir. Bu çalışmada da Konya’nın Selçuklu,
Karatay ve Meram ilçelerinde ikamet eden insanların eğitim durumlarına göre siyasal
bilgilenme süreçlerinde iletişim araç ve yöntemlerinin etkinliği açısından farklılıkların
ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Saha araştırması yönteminin kullanıldığı bu
çalışmada 600 kişiyle yüz yüze anket tekniği kullanılarak görüşülmüştür. Araştırma
bulgularına göre katılımcıların siyasal bilgilenme sürecinde en çok etkilendiği medya
türleri arasında televizyon ve internet ilk sıralarda yer almaktadır. Araştırma katılan
seçmenlerin siyasal bilgilenme sürecinde interneti etkili görme eğilimi arttıkça,
sosyal medyayı etkili görme eğiliminde de bir artış yaşanmaktadır. Yine eğitim düzeyi
artışı, siyasal bilgilenmede gazete ve internetin etkili olduğunu düşünme yönündeki
eğilimleri de artırmaktadır.
The individual is under the influence of various factors in the process of political
informing. Today, with the development of new communication technologies as well
as traditional media tools, this process has become even more diverse. In the process,
the individuals are affected at different levels according to some demographic
characteristics. One of these demographic characteristics is the educational level
of the individual. In this study, it was aimed to reveal differences in terms of the
effectiveness of communication tools and methods in the political informing process
according to the educational status of the people who reside in Selçuklu, Karatay and
Meram districts of Konya. This field survey method was used and 600 people were
interviewed using face-to-face survey technique. According to research findings,
television and internet are among the first media types among the most influential
participants in political informing process. As the tendency of the participating voters
to influence the internet in the process of political information increases, there is
an increase in the tendency to influence social media. The increase in the level of
education also increases the tendency to think that the newspaper and internet is
effective for political information.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |