Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 11 - 20, 18.05.2017

Öz

Amaç: Ergoterapi lisans öğrencilerinin kaygı düzeylerini tespit etmek, kaygı düzeylerinin sınıflara göre değişimini
belirlemek ve öğrencilerin lisans eğitimi ve stajlar hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Ayrıca bu faktörlerin
yıllara göre değişimi incelemek de amaçlanmaktadır. Gereç ve Yöntem: Öğrencilerin kaygı durumları
Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği (STAI) kullanılarak belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin iş deneyimleri, lisans
eğitiminin stajlar için ve stajların iş yaşantısı için yeterliliği hakkındaki görüşleri alınıp mezuniyet sonrası iş
öncelikleri sorgulanmıştır. Değerlendirmeler 28 aynı öğrenci için tekrarlanarak sonuçların yıllara göre değişimi
incelenmiştir. Sonuçlar: Öğrencilerin durumluk kaygı puanları 39,56±10,99 ve sürekli kaygı puanları
44,25±7,48’dir. Öğrencilerin kaygı düzeyleri 1.sınıftan son sınıfa doğru artmaktadır. Lisans eğitimini stajlar için
yeterli bulmayan öğrencilerin durumluk kaygı puanları 41,23±11,02 ve sürekli kaygı puanları 45,39±7.37’dir,
iki grup arasında kaygı düzeyi bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Aynı öğrencilerin
ilk değerlendirmede durumluk kaygı puanları 39,25±11,4 ve sürekli kaygı puanları 43,6±7,13 bulunurken
ikinci değerlendirmede durumluk kaygı puanları 40,25±13,44 ve sürekli kaygı puanları ise 43,57±8,44
olarak bulunmuştur. Tartışma: Lisans eğitimini ve stajları iş yaşantısı için yeterli bulmayan öğrencilerin kaygı
düzeylerinin daha yüksek olması öğrencilerin hissettiği yetersizlik duygusu nedeniyle olabileceği görüşündeyiz.

Kaynakça

  • Akgün, A., & Aydın, S. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmeliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(20).
  • Al-Qaisy, L. M. (2011). The relation of depression and anxiety in academic achievement among group of university students. International Journal of Psychology and Counselling, 3(5), 96-100.
  • Çiftçi, G. E., Bülbül, S. F., Muluk, N. B., Duyan, G. Ç., & Yılmaz, A. (2011). Sağlık bilimleri fakültesini tercih eden öğrencilerin, üniversite ve meslek tercihlerinde etkili olan faktörler (Kırıkkale Üniversitesi örneği). Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 22, 151-160.
  • Deveci, S. E., Çalmaz, A., & Açık, Y. (2012). Doğu Anadolu’da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi. Dicle Tıp Dergisi, 39(2).
  • Doğan, T., & Çoban, A. E. (2009). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153).
  • Dost, M. T. (2007). Üniversite öğrencilerinin yaşam doyumunun bazı değişkenlere göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 132-143.
  • Dursun, S., & Aytaç, S. (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 73-74.
  • Dursun, S., & Aytaç, S. (2012). Üniversite öğrencilerinin işgücü piyasasına yönelik beklentileri ve iş deneyimleri ile umutsuzluk ve kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1).
  • Everly, J. S., Poff, D. W., Lamport, N., Hamant, C., & Alvey, G. (1994). Perceived stressors and coping strategies of occupational therapy students. AJOT, 48(11), 1022-1028. H.Ü. SBF Ergoterapi Bölümü Ders Programı (2010). http:// akts.hacettepe.edu.tr/index.php. H.Ü. SBF. Ergoterapi Bölümü. (2010). http://www. ergoterapi.hacettepe.edu.tr/.
  • Karaman, S. (2009). Sağlık ile ilgili programlarda Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 5(1) 2017, 11-20 19 öğrenim gören üniversite öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Koç, M., & Polat, Ü. (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-22. Mitchell, M. M., & Kampfe, C. M. (1990). Coping strategies used by occupational therapy students during fieldwork: An exploratory study. AJOT, 44(6), 543- 550.
  • Öner, N., LeCompte, W. A., & B. (1983). Durumluk-sürekli kaygı envanteri el kitabı: Boğaziçi Üniversitesi. ÖSYM 2015 Merkezi Yerleştirme ile Öğrenci Alan Yükseköğretim Lisans Programları Kılavuzu. (2015). www.osym.gov.tr.
  • Özdinçler, A., Tarakçı, E., & Aslan, Y. (2015). Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin mesleki farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 2(2), 217-222.
  • Sarason, I. G., & Spielberger, C. D. (1975). Stress and anxiety (Vol. 2). Washington, DC, Hemisphere, 175-176. Sarikaya, T., & Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2).
  • Üstün, G., Dedekoç, Ş., Kavalalı, T., Öztürk, F., Sapçı, Y., & Can, S. (2014). Üniversite son sınıf öğrencilerinin iş bulmaya ilişkin umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 200-221.
  • World Federation of Occupational Therapist. (2010). www. wfot.org, 2010.
  • Yiğit, Ş., & Khorshid, L. (2006). Ege Üniversitesi Fen Fakültesi öğrencilerinde alkol kullanımı ve bağımlılığı. Bağımlılık Dergisi, 7(1), 24-30.
  • Yılmaz, İ. A., Dursun, S., & Güzeler, E. G. P., Kemal. (2014). Üniversite öğrencilerinin kaygı düzeyinin belirlenmesi: Bir örnek çalışma. EJOVOC: Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4).
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). (2015). www.yok.gov.tr.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlkem Ceren E-mail: İlkemceren24@gmail.com Sığırtmaç 0000-0002-2740-8618

Esra Alan Bu kişi benim 0000-0002-3952-2485

Yayımlanma Tarihi 18 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sığırtmaç, İ. C. . E.-m. İ., & Alan, E. (2017). Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, 5(1), 11-20. https://doi.org/10.30720/ered.423501
AMA Sığırtmaç İCEmİ, Alan E. Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. Mayıs 2017;5(1):11-20. doi:10.30720/ered.423501
Chicago Sığırtmaç, İlkem Ceren E-mail: İlkemceren24@gmail.com, ve Esra Alan. “Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi Ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi 5, sy. 1 (Mayıs 2017): 11-20. https://doi.org/10.30720/ered.423501.
EndNote Sığırtmaç İCE-mİ, Alan E (01 Mayıs 2017) Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 5 1 11–20.
IEEE İ. C. . E.-m. İ. Sığırtmaç ve E. Alan, “Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması”, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 5, sy. 1, ss. 11–20, 2017, doi: 10.30720/ered.423501.
ISNAD Sığırtmaç, İlkem Ceren E-mail: İlkemceren24@gmail.com - Alan, Esra. “Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi Ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması”. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi 5/1 (Mayıs 2017), 11-20. https://doi.org/10.30720/ered.423501.
JAMA Sığırtmaç İCE-mİ, Alan E. Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2017;5:11–20.
MLA Sığırtmaç, İlkem Ceren E-mail: İlkemceren24@gmail.com ve Esra Alan. “Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi Ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması”. Ergoterapi Ve Rehabilitasyon Dergisi, c. 5, sy. 1, 2017, ss. 11-20, doi:10.30720/ered.423501.
Vancouver Sığırtmaç İCE-mİ, Alan E. Ergoterapi Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeyleri İle Lisans Eğitimi ve Stajların Yeterliliği Konusundaki Görüşlerinin Araştırılması. Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi. 2017;5(1):11-20.

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1