Yazım Kuralları

Yazım Kuralları

Yazılar A4 boyutunda sayfaya Times New Roman yazı tipi kullanılarak, 12 punto ve çift satır aralıklı olarak yazılmalıdır. Metine satır numaraları eklenmelidir.. Araştırma makaleleri 5000, derlemeler 3000, olgu sunumu 2000, editöre mektup ise 500 kelimeyi geçmemelidir. Makaleler giriş, gereç ve yöntem, sonuçlar ve tartışma bölümlerinden oluşmalıdır. Olgu sunumları yapılandırılmış öz şeklinde olmalıdır (Giriş, olgu sunumu(ları) ve tartışma). Editöre mektup yazılarında atıfta bulunulan makalenin adı, yayınlandığı sayı ve tarih belirtilmeli, mektubu yazan kişinin isim, kurum ve adres bilgileri verilmelidir. Yayımlanan yazılar için yazarlara herhangi bir ücret ödenmez. Türkçe makalelerde Türk Dil Kurumu (TDK) ve Türkiye Bilim Terimleri sözlüğü esas alınmalıdır.


Bilimsel Sorumluluk ve Etik Konular


Yazıların bilimsel içeriği ve etik kurallara uygunluğu yazar(lar)ın sorumluluğundadır. Dergiye Etik kurul onayı almış yazılar kabul edilir. Dergiye makale gönderimi aşamasında araştırmanın Etik Kurul Onay Belgesi sisteme yüklenmelidir.
Yazar(lar), araştırmaya katılan bireylerden Bilgilendirilmiş Onam Formu alındığını yazılarında belirtmeli ve gerektiğinde onam formlarını belgeleyebilmelidir.


Başlık Sayfası


Yazının içeriğini tanımlayıcı başlık, yazar adları, unvanları, çalıştıkları kurum, e-posta adresleri, ORCID bilgisi ile iletişim kurulacak yazara ait yazışma adresi, e-posta adresi, telefon numarası ve ORCID bilgileri yer almalıdır. Daha önce tebliğ edilmiş ise sunum tarih ve yeri belirtilmelidir.
Başlık sayfasında, “Araştırmacıların Katkı Oranı” başlığında, her bir yazarın araştırmaya katkısı belirtilmelidir. Ayrıca, "Çıkar Çatışması Beyanı" ve varsa "Destek/Teşekkür" beyanı da başlık sayfasında belirtilmelidir. Bu bilgiler mizanpaj aşamasında makalenin sonuna eklenecektir.
“Destek” veya “Teşekkür” başlığında, eğer çalışma bir kurum veya BAP tarafından desteklenmiş ise destek belirtilebilir. Ayrıca, makalede yazar olarak yer almayıp, araştırmanın veri toplama vb aşamasında destek olanlar var ise teşekkür edilebilir.
Çıkar çatışması konusunu açıklığa kavuşturmak için, yazarlar herhangi bir “Çıkar Çatışması” olup olmadığını beyan etmelidir.

Öz ve Anahtar Kelimeler


Öz, Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmalı ve 200’er kelimeyi aşmamalıdır. Araştırma makalelerinde öz; amaç, gereç ve yöntem, sonuçlar, tartışma (purpose, material and method, results, conclusion) bölümlerini içerecek şekilde, derleme ve olgu sunumlarında bölümsüz olarak hazırlanmalıdır. Editöre mektup niteliğindeki yazılarda öz yeralmamalıdır.
Türkçe ve İngilizce özetlerin sonunda en az 3, en fazla 5 anahtar kelime, Türkçe-İngilizce olarak yazılmalıdır. Anahtar kelimeler, Türkiye Bilim Terimleri (http://www.bilimterimleri.com) arasından seçilmelidir.

İngilizce anahtar kelimeler "Medical Subject Headings (MeSH)" (www.nlm.nih.gov/mesh/MBrowser.html)'e ve “BISAC Subject Headings” (http://www.bisg.org/what-we-do-20-73-bisac-subject-headings-2012-edition.php)’e uygun olarak verilmeli, Türkçe anahtar kelimeler MeSH terimlerinin çevirisi olmalıdır. Anahtar kelimeler (;) ile ayrılmalıdır.


Metin Baslıkları


Giriş başlığı kullanılmamalıdır. Gereç ve yöntem, sonuçlar, tartışma ve gerekli ise teşekkür başlığı en sonda önce yer almalıdır.


Kaynaklar


Yazar kaynakların doğruluğundan sorumludur. Kaynaklarda, dergi ismi kısaltmaları, derginin medikal indekste ilan ettiği şekli ile yazılmalıdır. Kısaltma kullanmayan dergilerin isimlerinde kısaltma yapılmamalıdır. Kaynaklar alfabetik sıraya göre listelenmelidir. Kaynak yazım örnekleri aşağıda verilmiştir.


- Jones, M. W., Branigan, H. P., & Kelly, M. L. (2008). Visual deficits in developmental dyslexia: relationships between non-linguistic visual tasks and their contribution to components of reading. Dyslexia, 14(2), 95-115.

- Van Uffelen, J. G., Wong, J., Chau, J. Y., van der Ploeg, H. P.,Riphagen, I., Gilson, N. D., et al. (2010). Occupationalsitting and health risks: a systematic review. Am J Prev Med, 39(4), 379-388.


- Johnson, J. A. (1986). Wellness and occupational therapy. Am J Occup Ther,40, 753-58.

- Rigby, L., & Wilson I. (2017). Occupational therapy interventions for someone experiencing severe and enduring mental ilness. In C. Long, J. Cronin-Davis., & D. Cotterill (Eds.), Occupational Therapy Evidence in Practice for Mental Health, (Second Edition, pp.109-139). UK: WILEY Blackwell.

-Plonsky, M. (2004). Psychology with style: A hypertext writing guide (Version 5). Retrieved from the Web January 10, 2004. http://www.uwsp.edu/psych/apa4b.htm

-U.S. Department of Health, Education, and Welfare. (1971). Alcohol and Health. Washington, DC: U.S. Government Printing Office.

-Görsel Algı-Bilişsel Beceri (18. 9 2019). Erişim adresi: https://www.cognifit.com/tr/science/cognitive-skills/visual-perception.

-Kars S. (2018). 4-6 Yaş Arası Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Oyun Beceri ve Davranışlarının İncelenmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.



Tablolar, Grafikler ve Fotoğraflar


Her biri farklı sayfada olacak şekilde, metin içinde verilen numaralandırmaya uygun olarak makalenin sonunda yer almalıdır. Tablolar, Grafikler ve Fotoğrafların adları belirtilmeli ve kısaltmalar uygun olmalıdır. Resim ve fotoğraflar JPEG olarak iletilmelidir.


Son Güncelleme Zamanı: 17.04.2024 11:01:13

Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi by Hacettepe University, Faculty of Health Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 Internationalcc.svg?ref=chooser-v1by.svg?ref=chooser-v1nc.svg?ref=chooser-v1