BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI EĞİTİM YÖNTEMLERİ UYGULANAN İKİ SAĞLIK YÜKSEKOKULUNDA HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME VE ATILGANLIK DÜZEYLERİ

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1-2, 51 - 59, 29.12.2015

Öz

Genel Bilgi: Hemşirelik eğitiminde problem çözme ve atılganlık, öğrencilerde geliştirilmesi gereken özellikler arasında yer almakta ve kullanılan eğitim yöntemleri bu özelliklerin gelişiminde önemli rol oynamaktadır.

Amaç: Bu çalışma, farklı eğitim yöntemleri uygulanan iki sağlık yüksek okulunun hemşirelik öğrencilerinin problem çözme ve atılganlık düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Yöntem: Bu çalışmaya, biri entegre (n=39), diğeri klasik (n=38) hemşirelik eğitimi uygulanan iki sağlık yüksek okulunun hemşirelik öğrencileri alınmıştır. Öğrencilere birinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta sosyodemografik özelliklere ilişkin anket formu, Problem Çözme Envanteri (PÇE) ile Rathus Atılganlık Envanteri (RAE) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde; tanımlayıcı istatistikler, homojenlik ve tekrarlı ölçümlerde varyans analizi kullanılmıştır.

Bulgular: Çalışmada; entegre eğitim alan öğrencilerin problem çözme ve atılganlık düzeylerinin arttığı belirlenmiştir (sırasıyla; p≤0.001, p≤0.001).Klasik eğitim alan öğrencilerin ise problem çözme düzeylerinin değişmediği, atılganlık düzeylerinin artığı saptanmıştır (sırasıyla; p=0.159, p=0.029).

Sonuç: Entegre eğitim sisteminin, hemşirelik öğrencilerin problem çözme ve atılganlık düzeylerinin gelişmesinde olumlu etkisi olduğu görülmektedir.

 

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 1-2, 51 - 59, 29.12.2015

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi Bölümü
Yazarlar

Öznur Tosun Bu kişi benim

Meral Bayat

Emine Erdem

Özlem Avcı

Ümit Seviğ

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Tosun, Ö., Bayat, M., Erdem, E., Avcı, Ö., vd. (2015). FARKLI EĞİTİM YÖNTEMLERİ UYGULANAN İKİ SAĞLIK YÜKSEKOKULUNDA HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME VE ATILGANLIK DÜZEYLERİ. ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 51-59.