BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Ekonomik Sistemde Elektronik Pazarlama

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 38, 122 - 142, 01.06.2015

Öz

Bilginin yeni bir üretim faktörü olarak kabul edilmesi ve klasik üretim faktörlerini ikame edici özelliği kazanmasıyla günümüz ekonomisi bilgi ekonomisi, günümüz toplumu bilgi toplumu ve çağımız bilgi çağı olarak kabul edilmektedir. Bilgiye olan bağımlılık her geçen gün artmaktadır. Bilgiyi elinde tutanların güçlü olarak değerlendirildiği çağımızda, organizasyonların varlığını devam ettirebilmesi ve rekabet avantajını sürdürülebilir kılması bilgi merkezli bir yapı kurmaları, doğru bilgiye doğru zamanda ulaşmaları ve bilgiyi en iyi şekilde yönetme becerileri ile doğru orantılıdır. Bilgi bugün bütün sistemlerin ve süreçlerin girdisi ve çıktısı olmaktadır. Ekonomik faaliyetler, bilgi ve iletişim teknolojilerinin önem kazanması ve ilerlemesinin artmasıyla küresel bir yapıya bürünmüştür. Küreselleşme mal ve hizmetlerin, sermayenin, emeğin, bilginin ve düşüncenin ülkeler arasında sınır tanımaksızın dolaşımıyla ekonomileri ve toplumları daha fazla işbirliğine ve bilgi paylaşımına zorlamaktadır. Bu bağlamda bilgi ekonomisi, küreselleşmenin ekonomik ayağını oluşturmaktadır. İnternet ve bilgisayar teknolojileri ise günümüzde küreselleşmeyi sağlayan en önemli bilgi kaynağı durumuna gelmiştir. Teknolojik gelişmelerde yaşanan hızlı değişimler, işletmeleri saran çevreyi her yönüyle etkilemiş ve yeni ekonomik sistemde de bilgi girdili yeni pazarlama anlayışları doğmuştur. Yeni pazarlama anlayışı ile 4P pazarlama karması bileşenlerinin de bilgi ekonomisine uyumlu olarak güncellenmesi ve elektronik pazarlama modellerinin geliştirilmesi gerekliliği gündeme gelmiştir

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. T., Sanal Mağaza Atmosferini Etkileyen Özellikler ve Tüketici Tercihleri Üzerindeki Rolü: Online Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir 2010.
  • Afra, S., Dijital Pazarın Odak Noktası E-Ticaret: Dünyada Türkiye'nin Yeri, Mevcut Durum ve Geleceğe Yönelik Adımlar, TÜSİAD-T/ 2014-06 /553, 2014.
  • Akkılıç, M. E., “Uluslararası Bir Pazarlama Aracı Olarak İnternetin (A) Grubu Seyahat Acenteleri Açısından Önemi ve Kullanım Durumu”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 14/1, 2004, s. 146-156.
  • Alabay, N., “Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 15/2, 2010, s. 213-235.
  • Allen, C., D. Kania and B. Yaeckel, One-to-One Web Marketing (Second Edition), John Wiley & Sons Inc., New York 2001.
  • Baker, C. R., “An Analysis of Fraud on The Internet”, Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Sayı 9/5, 1999, s. 348-359.
  • Constantinides, E., From Physical Marketing to Web Marketing: The Web-Marketing Mix, IEEE System Sciences, 2002, s. 2628-2638.
  • Constantinides, E., “The 4S Web-Marketing Mix Model”, Electronic Commerce Research and Applications, Sayı 1, 2002, s. 57-76.
  • Çakır, V., “Yeni İletişim Teknolojilerinin Reklam Üzerine Etkileri”, Selçuk İletişim, Sayı 3/2, 2004, s. 168-181.
  • Çavuşoğlu, M., “Sanal Organizasyonlar ve Elektronik Ticaret”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 19/1, 2004, s. 317-334.
  • Devlet Planlama Teşkilatı, Bilgi Toplumu İstatistikleri, Ankara 2011.
  • Dura, C., Sanayileşmeyen Ülke Bilgi Toplumu Olamaz, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 29-44.
  • Eroğlu, E., Elektronik Ticaret ve Eskişehir'de Metal Eşya, Makine Teçhizat ve Elektrikli Aletler Sektöründeki Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelere Yönelik Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir 2003.
  • Gündüz, M., P. Aslan, N. Baş ve Ö. K. Hemdil, Yurtdışına E-Ticaret (B2C E-İhracat), Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Ankara 2009.
  • İkizler, M. ve M. S. Başar, “Spam'in Zararları ve Spam İle Hukuki Mücadele: ABD Örneği ve Türk ve Avrupa Birliği Hukukları İle Karşılaştırılması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sayı 8/2, 2006, s. 91-114.
  • İyiler, Z., Elektronik Ticaret ve Pazarlama, Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Ankara 2009.
  • Karahan, Ö., Üretim Faktörü Olarak Bilgi, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 91-105.
  • Karayılmazlar, E., Bilgi Toplumu ve Eğitim, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 45-69.
  • Kevük, S., “Bilgi Ekonomisi”, Journal of Yasar University, Sayı 1/4, 2006, s. 319- 350.
  • Kırcova, İ., İnternette Pazarlama (Beşinci Baskı), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul 2012.
  • Koçoğlu, D., Bilgi Ekonomisi ve Değişen Pazarlama Anlayışı, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 227-237.
  • Koçoğlu, D. ve S. O. Özcan, “İşletmelerin İnternet Pazarlama Faaliyetleri: Doğal Taş ve Mermer Sanayinde Bir Araştırma”, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, Sayı 1, 2010, s. 23-37.
  • Met, Ö. ve K. Oktay, “Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme”, Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Dergisi, Sayı 15/2, 2011, s. 57-75.
  • Özdemir, G., “Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü”, Journal of Yasar University, Sayı 2/8, 2007, s. 889-898.
  • Özdipçiner, N. S., “Turizmde Elektronik Pazarlama”, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, Sayı 1/1, 2010, s. 5-22.
  • Sezgin, A. G. Ş., Dünyada ve Türkiye'de E-Ticaret Sektörü, İktisadi Araştırmalar Bölümü, Türkiye İş Bankası 2013.
  • Sürer, A. ve H. M. Mutlu, Pazar, “E-Pazarlama, Girişimcilik ve Teknoloji Yönelimlerinin İhracat Performansı Üzerine Etkileri”, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, Sayı 3/2, 2012, s. 27-52.
  • Tağıyev, R., E-Ticaret ve İnternet Üzerinde Pazarlama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2005.
  • Torlak, Ö., İnternette Pazarlamada Fiyatlandırma Stratejileri: Kavramsal Bir Çalışma, Eflatun Eğitim Danışmanlık, Web: http://m.friendfeedmedia.com/c8fdfa352075d2dd749509b8692f5165602bbd80, 7 Kasım 2014.
  • Uydacı, M., “Pazarlamada Elektronik Posta Kullanımı”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Sayı 1/4, 2004, s. 79-84.
  • Uygur, S. M. ve A. T. Bayram, “Sanal Pazarlama Karması Bileşenlerinin 4S Modeli Kapsamında Turizm Açısından İrdelenmesi”, Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, 2013, s. 19-37.
  • Uzkurt, C. ve M. Özmen, “Pazarlama Yöneticileri İçin Yeni Bir Fırsat: Sanal Topluluklar”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 8/1, 2006, s. 23-40.
  • Ülgen, H. ve S. K. Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim (Beşinci Baskı), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul 2010.
  • Wang, K., Y. Wang ve J. Yao, A Comparative Study On Marketing Mix Models For Digital Products, Internet and Network Economics, LNCS 3828, 2005, s. 660- 669.
  • Webster, F. E., The Future of Interactive Marketing, Harvard Business Review, Sayı 74/6, 1996, s. 156-157.
  • Yurdakul, M. ve H. Kiracı, “Sanal Pazarlama Karması Bileşimi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 13/2, 2008, s. 165-185.

ELECTRONIC MARKETING IN NEW ECONOMIC SYSTEM

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 38, 122 - 142, 01.06.2015

Öz

Knowledge takes its role as a new element of factors of production which are labor, work force and capital. So, we have been witnessing of an ongoing move from an industry society to an knowledge society; an industry economy to an knowledge economy and our age is considered to be the knowledge age. Our dependence on knowledge is increasing every day. In our age that the information holders who are considered stronger, organizations' existence and sustainable competitive advantage are directly proportional with establishing a knowledge-based structure, reaching the right knowledge at the right time and the skills of managing knowledge in best way. Today, knowledge is input and output of all systems and processes. Economic activities have been globalized with the growing importance and increasing development of information and communication technologies. Globalization forces economies and communities to share more knowledges and make more cooperation by the movement of goods and services, capital, labor, knowledge and ideas between countries illimitably. In this context, knowledge economy constitutes the economic pillar of globalization. The internet and computer technologies have now become the most important source of knowldege that provides the globalization. Rapid changes in technological developments have influenced the environment surrounding the companies in every aspects and so in new economic system new marketing concept where the inputs and outputs are knowledge was born. With the new marketing concept, requirements of updating the components of the 4P marketing mix in line with the knowledge economy and developing of electronic marketing models have been raised

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. T., Sanal Mağaza Atmosferini Etkileyen Özellikler ve Tüketici Tercihleri Üzerindeki Rolü: Online Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir 2010.
  • Afra, S., Dijital Pazarın Odak Noktası E-Ticaret: Dünyada Türkiye'nin Yeri, Mevcut Durum ve Geleceğe Yönelik Adımlar, TÜSİAD-T/ 2014-06 /553, 2014.
  • Akkılıç, M. E., “Uluslararası Bir Pazarlama Aracı Olarak İnternetin (A) Grubu Seyahat Acenteleri Açısından Önemi ve Kullanım Durumu”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 14/1, 2004, s. 146-156.
  • Alabay, N., “Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 15/2, 2010, s. 213-235.
  • Allen, C., D. Kania and B. Yaeckel, One-to-One Web Marketing (Second Edition), John Wiley & Sons Inc., New York 2001.
  • Baker, C. R., “An Analysis of Fraud on The Internet”, Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Sayı 9/5, 1999, s. 348-359.
  • Constantinides, E., From Physical Marketing to Web Marketing: The Web-Marketing Mix, IEEE System Sciences, 2002, s. 2628-2638.
  • Constantinides, E., “The 4S Web-Marketing Mix Model”, Electronic Commerce Research and Applications, Sayı 1, 2002, s. 57-76.
  • Çakır, V., “Yeni İletişim Teknolojilerinin Reklam Üzerine Etkileri”, Selçuk İletişim, Sayı 3/2, 2004, s. 168-181.
  • Çavuşoğlu, M., “Sanal Organizasyonlar ve Elektronik Ticaret”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 19/1, 2004, s. 317-334.
  • Devlet Planlama Teşkilatı, Bilgi Toplumu İstatistikleri, Ankara 2011.
  • Dura, C., Sanayileşmeyen Ülke Bilgi Toplumu Olamaz, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 29-44.
  • Eroğlu, E., Elektronik Ticaret ve Eskişehir'de Metal Eşya, Makine Teçhizat ve Elektrikli Aletler Sektöründeki Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelere Yönelik Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir 2003.
  • Gündüz, M., P. Aslan, N. Baş ve Ö. K. Hemdil, Yurtdışına E-Ticaret (B2C E-İhracat), Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Ankara 2009.
  • İkizler, M. ve M. S. Başar, “Spam'in Zararları ve Spam İle Hukuki Mücadele: ABD Örneği ve Türk ve Avrupa Birliği Hukukları İle Karşılaştırılması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sayı 8/2, 2006, s. 91-114.
  • İyiler, Z., Elektronik Ticaret ve Pazarlama, Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Ankara 2009.
  • Karahan, Ö., Üretim Faktörü Olarak Bilgi, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 91-105.
  • Karayılmazlar, E., Bilgi Toplumu ve Eğitim, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 45-69.
  • Kevük, S., “Bilgi Ekonomisi”, Journal of Yasar University, Sayı 1/4, 2006, s. 319- 350.
  • Kırcova, İ., İnternette Pazarlama (Beşinci Baskı), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul 2012.
  • Koçoğlu, D., Bilgi Ekonomisi ve Değişen Pazarlama Anlayışı, N. Kargı (editör), Bilgi Ekonomisi, Ekin Kitabevi, Bursa 2006, s. 227-237.
  • Koçoğlu, D. ve S. O. Özcan, “İşletmelerin İnternet Pazarlama Faaliyetleri: Doğal Taş ve Mermer Sanayinde Bir Araştırma”, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, Sayı 1, 2010, s. 23-37.
  • Met, Ö. ve K. Oktay, “Fiyatlandırmada Etkili ve Güncel Bir Yaklaşım Olarak Müşteri Odaklı Fiyatlandırma Stratejisi Üzerine Kuramsal Bir İnceleme”, Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Dergisi, Sayı 15/2, 2011, s. 57-75.
  • Özdemir, G., “Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü”, Journal of Yasar University, Sayı 2/8, 2007, s. 889-898.
  • Özdipçiner, N. S., “Turizmde Elektronik Pazarlama”, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, Sayı 1/1, 2010, s. 5-22.
  • Sezgin, A. G. Ş., Dünyada ve Türkiye'de E-Ticaret Sektörü, İktisadi Araştırmalar Bölümü, Türkiye İş Bankası 2013.
  • Sürer, A. ve H. M. Mutlu, Pazar, “E-Pazarlama, Girişimcilik ve Teknoloji Yönelimlerinin İhracat Performansı Üzerine Etkileri”, İnternet Uygulamaları ve Yönetim Dergisi, Sayı 3/2, 2012, s. 27-52.
  • Tağıyev, R., E-Ticaret ve İnternet Üzerinde Pazarlama, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2005.
  • Torlak, Ö., İnternette Pazarlamada Fiyatlandırma Stratejileri: Kavramsal Bir Çalışma, Eflatun Eğitim Danışmanlık, Web: http://m.friendfeedmedia.com/c8fdfa352075d2dd749509b8692f5165602bbd80, 7 Kasım 2014.
  • Uydacı, M., “Pazarlamada Elektronik Posta Kullanımı”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Sayı 1/4, 2004, s. 79-84.
  • Uygur, S. M. ve A. T. Bayram, “Sanal Pazarlama Karması Bileşenlerinin 4S Modeli Kapsamında Turizm Açısından İrdelenmesi”, Marmara Sosyal Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, 2013, s. 19-37.
  • Uzkurt, C. ve M. Özmen, “Pazarlama Yöneticileri İçin Yeni Bir Fırsat: Sanal Topluluklar”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 8/1, 2006, s. 23-40.
  • Ülgen, H. ve S. K. Mirze, İşletmelerde Stratejik Yönetim (Beşinci Baskı), Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul 2010.
  • Wang, K., Y. Wang ve J. Yao, A Comparative Study On Marketing Mix Models For Digital Products, Internet and Network Economics, LNCS 3828, 2005, s. 660- 669.
  • Webster, F. E., The Future of Interactive Marketing, Harvard Business Review, Sayı 74/6, 1996, s. 156-157.
  • Yurdakul, M. ve H. Kiracı, “Sanal Pazarlama Karması Bileşimi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 13/2, 2008, s. 165-185.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78ND64MJ
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Ertuğrul Aktan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Aktan, E. (2015). Yeni Ekonomik Sistemde Elektronik Pazarlama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(38), 122-142.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.