BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 611 - 637, 30.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.71665

Öz

Kaynakça

  • Akın, U. (2006) Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Akın, U. (2007, 5-7 Eylül) Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişken- ler açısından incelenmesi ve öğretmen yetiştirme açısından değer- lendirilmesi, 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunuldu, Tokat.
  • Başar, H. (2004) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Beck, C., & Kosnik, C. (2002). The importance of the university campus program in preservice teacher education: A Canadian case study. Journal of Teacher Education, 53(5), 420-432.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2014) Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara:
  • Pegem Akademi Yayınları.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007) Research methods in education (6th
  • Ed.), Taylor & Francis.
  • Çelikkaya, H. (2011) Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çetin, F. (2009) Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf yöne- timi ile ilgili davranışlarının incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çetin, Ş. (2003). “Anadolu Öğretmen Lisesi ve Düz Lise Çıkışlı Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırıl- ması”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri En- stitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim dalı.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen, P. (2008) Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin
  • Görüşleri, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 44, ss: 123-142.
  • Demirtaş, H. (2008) Sınıf Yönetiminin Temelleri: Etkili Sınıf Yönetimi, Kıran, H.(Ed.).
  • Ankara: Anı yayıncılık.
  • Doğan, İ. (2011) Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Durğun, B. (2010) Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Bulunan Sınıf Öğretmenlerinin, Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Sancaktepe İlçesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2009, 1-3 Mayıs ) Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yöne- timine ilişkin yeterlik düzeylerinin değerlendirilmesi, The First International Congress Of Educational Research de sunuldu, Çanakkale.
  • Erol, Z. (2006) Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Genç, S.Z. (2008) ve Eryaman, M.Y. Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması,
  • Sosyal Bilimler Dergisi, ss: 89-102.
  • Helvacı, M. A. ve Özer, M. (2008) Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterlikle- rinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği), Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sayı 2, ss: 1-23.
  • İlgar, L. (2007) İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi (9. Basim). Nobel Yayin Dagitim. An- kara
  • Kars, Y. E. (2007) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Kendi Algılarına Dayalı Sınıf Yönetimi Yeterlikleri (Konak İlçesi Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kaya, G. (2008) Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Keskin, E. (2009) Orta öğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkut, K. ve Babaoğlan, E. (2010) Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi,
  • Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 26, ss: 146-156.
  • Küçükahmet, L. (2004) Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Lemlech, J. K. (1979) Classroom Management, The Maple Press Company.
  • Marzano, R. J., Marzano, J. S., ve Pickering, D. J. (2003) Classroom management that works: Research-based strategies for every teacher, Virginia: ASCD.
  • Murat, M., Aslantaş, H. İ., ve Özgan, H. (2006) Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Eğitim Öğretim Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 3.
  • Nur, İ. (2012) Anaokullarında örgüt iklimi ile öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Malatya ili örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Öğülmüş, S. (2012) “21. Yüzyılda Eğitim” içinde: Eğitim Sosyolojisi: Dün, Bugün, Yarın, I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu, (Edt.: İ. Doğan), Anka- ra.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z. ve Küllük, M.C. (2011) İlköğretim Okulu Öğretmen- lerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Algılarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, ss: 617- 635.
  • Şahin, I. ve Altunay, U. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi dav- ranışları, İlköğretim Online, Cilt 10, Sayı 3, ss: 905-918.
  • Şen, H. Ş., & Erişen, Y. (2002) Öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretim eleman- larının etkili öğretmenlik özellikleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1.
  • Terzi, Ç. (2001) Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışlarına İlişkin Görüşlerinin Belir- lenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Topal, T. (2007) İlköğretim sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının karşılaştırılması ve öğrenci başarısı ile ilişkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşilyurt, E. ve Çankaya, İ. (2008) Sınıf Yönetimi Açısından Öğretmen Niteliklerinin
  • Belirlenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 23, ss: 274-295.
  • Zeichner, K., & McDonald, M. (2011). Practice-based teaching and community field experiences for prospective teachers. In Audrey Cohan and Andrea Honigs- feld (Eds.). Breaking the mold of preservice and inservice teacher educa- tion: Innovative and successful practice for the 21st century (pp. 45-54). Plymouth: Rowman & Littlefield.

Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Sınıf Yönetimi Becerilerinin Bazi Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 611 - 637, 30.06.2016
https://doi.org/10.17556/jef.71665

Öz

Bu  çalışmanın  amacı  seçilen  bir  üniversitenin  eğitim  fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının (profesör, doçent, yardımcı doçent, öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi) sınıf yönetimi beceri düzeylerini ortaya koymak ve bu beceri düzeylerinin, bazı değişken- lere  göre  anlamlı  şekilde  farklılaşıp  farklılaşmadığını belirlemektir. Çalışma kapsamında cinsiyet, medeni durum, akademik unvan, yaş ve lisans mezuniyeti bağımsız değişkenler olarak belirlenmiştir. Bu araştırma genel tarama (betimsel) modeline dayalı, ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Evrenin tamamı ulaşılabilir olduğundan, örneklem alma yoluna gidilmemiş ve evreni oluşturan 113 öğretim elemanı üzerinde çalışılmıştır. Çalışmaya, 93 öğretim elemanı, kişisel bilgi formu ve sınıf yönetimi becerileri ölçeğini doldurarak katılmışlardır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı vasıtasıyla, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, seçilen üniversitenin eğitim fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf yönetimi becer- ileri  “iyi”  düzeydedir.  Öğretim  elemanlarının  sınıf  yönetimi  beceri düzeyleri cinsiyet, medeni durum, yaş ve lisansta mezun olunan fakülte değişkenlerine göre istatiksel olarak anlamlı şekilde farklılaşmakta; fakat akademik unvan bağımsız değişkenine göre an- lamlı bir farklılık göstermemektedir.

Kaynakça

  • Akın, U. (2006) Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Akın, U. (2007, 5-7 Eylül) Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişken- ler açısından incelenmesi ve öğretmen yetiştirme açısından değer- lendirilmesi, 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunuldu, Tokat.
  • Başar, H. (2004) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Beck, C., & Kosnik, C. (2002). The importance of the university campus program in preservice teacher education: A Canadian case study. Journal of Teacher Education, 53(5), 420-432.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2014) Sosyal Bilimler için İstatistik, Ankara:
  • Pegem Akademi Yayınları.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007) Research methods in education (6th
  • Ed.), Taylor & Francis.
  • Çelikkaya, H. (2011) Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Çetin, F. (2009) Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının sınıf yöne- timi ile ilgili davranışlarının incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çetin, Ş. (2003). “Anadolu Öğretmen Lisesi ve Düz Lise Çıkışlı Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının Karşılaştırıl- ması”. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri En- stitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim dalı.
  • Çubukçu, Z. ve Girmen, P. (2008) Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin
  • Görüşleri, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 44, ss: 123-142.
  • Demirtaş, H. (2008) Sınıf Yönetiminin Temelleri: Etkili Sınıf Yönetimi, Kıran, H.(Ed.).
  • Ankara: Anı yayıncılık.
  • Doğan, İ. (2011) Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Durğun, B. (2010) Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Bulunan Sınıf Öğretmenlerinin, Sınıf Yönetimi Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Sancaktepe İlçesi Örneği), Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Epçaçan, C. ve Okçu, V. (2009, 1-3 Mayıs ) Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf yöne- timine ilişkin yeterlik düzeylerinin değerlendirilmesi, The First International Congress Of Educational Research de sunuldu, Çanakkale.
  • Erol, Z. (2006) Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Genç, S.Z. (2008) ve Eryaman, M.Y. Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması,
  • Sosyal Bilimler Dergisi, ss: 89-102.
  • Helvacı, M. A. ve Özer, M. (2008) Türkçe Öğretmenlerinin Sınıf Yönetme Yeterlikle- rinin Değerlendirilmesi (Uşak İli Örneği), Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sayı 2, ss: 1-23.
  • İlgar, L. (2007) İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerileri Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi (9. Basim). Nobel Yayin Dagitim. An- kara
  • Kars, Y. E. (2007) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Kendi Algılarına Dayalı Sınıf Yönetimi Yeterlikleri (Konak İlçesi Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kaya, G. (2008) Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin yönetici, öğretmen ve öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Keskin, E. (2009) Orta öğretim öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki yeterlikleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Korkut, K. ve Babaoğlan, E. (2010) Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi,
  • Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 26, ss: 146-156.
  • Küçükahmet, L. (2004) Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Lemlech, J. K. (1979) Classroom Management, The Maple Press Company.
  • Marzano, R. J., Marzano, J. S., ve Pickering, D. J. (2003) Classroom management that works: Research-based strategies for every teacher, Virginia: ASCD.
  • Murat, M., Aslantaş, H. İ., ve Özgan, H. (2006) Öğretim Elemanlarının Sınıf İçi Eğitim Öğretim Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 3.
  • Nur, İ. (2012) Anaokullarında örgüt iklimi ile öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Malatya ili örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Öğülmüş, S. (2012) “21. Yüzyılda Eğitim” içinde: Eğitim Sosyolojisi: Dün, Bugün, Yarın, I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu, (Edt.: İ. Doğan), Anka- ra.
  • Özgan, H., Yiğit, C., Aydın, Z. ve Küllük, M.C. (2011) İlköğretim Okulu Öğretmen- lerinin Sınıf Yönetimine İlişkin Algılarının İncelenmesi ve Karşılaştırılması, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, ss: 617- 635.
  • Şahin, I. ve Altunay, U. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin sınıf yönetimi dav- ranışları, İlköğretim Online, Cilt 10, Sayı 3, ss: 905-918.
  • Şen, H. Ş., & Erişen, Y. (2002) Öğretmen yetiştiren kurumlarda öğretim eleman- larının etkili öğretmenlik özellikleri, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1.
  • Terzi, Ç. (2001) Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Anlayışlarına İlişkin Görüşlerinin Belir- lenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Topal, T. (2007) İlköğretim sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının karşılaştırılması ve öğrenci başarısı ile ilişkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşilyurt, E. ve Çankaya, İ. (2008) Sınıf Yönetimi Açısından Öğretmen Niteliklerinin
  • Belirlenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 23, ss: 274-295.
  • Zeichner, K., & McDonald, M. (2011). Practice-based teaching and community field experiences for prospective teachers. In Audrey Cohan and Andrea Honigs- feld (Eds.). Breaking the mold of preservice and inservice teacher educa- tion: Innovative and successful practice for the 21st century (pp. 45-54). Plymouth: Rowman & Littlefield.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Turgut Uslu

Müjdat Avcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uslu, T., & Avcı, M. (2016). Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Sınıf Yönetimi Becerilerinin Bazi Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 611-637. https://doi.org/10.17556/jef.71665