This study were investigated opinions, knowledge and competencies of teachers on science curriculum. The study is a descriptive survey research. The participants were 85 elementary school teachers, which is working in 17 different primary schools in the center of Erzincan. The researchers developed a questionnaire for collecting data. Seventeen teacher candidates helped researchers for interviewing the teachers face-to-face. Descriptive statistics were used to analyze data. Analyses showed that, classroom teachers need to be supported on the structure of the curriculum and appropriate teaching methods and techniques for teaching science. Furthermore, required instructional environments with materials and technologies need to be provided for teachers
science curriculum biology instruction elementary school teacher
Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin fen öğretim programı ile ilgili bilgi ve yeterlikleri araştırılmıştır. Çalışma betimsel bir tarama araştırmasıdır. Çalışmanın örneklemini Erzincan Merkezdeki 17 ilkokulda görev yapan 85 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan bir anket formu kullanılmıştır. Veri toplama süreci 17 öğretmen adayı tarafından sınıf öğretmenleri ile yüzyüze görüşülerek yürütülmüştür. Veri analizi SPSS19 kullanılarak mod, medyan, frekans ve yüzde betimsel istatistikleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmenleri fen öğretim programının yapısı, uygun öğretim yöntem ve teknikleri hakkında desteklenmelidir. Ayrıca bu süreç için gerekli öğretim ortamları, materyal ve teknolojilerin onlara sağlanması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1 |