Araştırmanın amacı önlisans öğrencilerinin
saldırganlık düzeylerinin incelenmesidir. Mevcut çalışma Erzincan
Üniversitesi’nde basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 250 meslek
yüksekokulu öğrencisi üzerinde 37 sorudan oluşan bir anket ile uygulanmıştır. Öğrencilerin
cevaplandırdığı anketler sonucunda elde edilen veriler SPSS paket programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde saldırganlık
konusunda literatür araştırması yapılmış olup ikinci bölümünde fiziksel
saldırganlık, sözel saldırganlık, öfke ve düşmanlık alt boyutları çerçevesinde
saldırganlık kavramı ve öğrencilerin demografik özellikleri
karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda önlisans öğrencilerinin yaşadıkları
bölge, yerleşim yerleri, ebeveyn eğitimi vb. değişkenler ile saldırganlık
tutumları arasındaki korelasyon yorumlanmıştır.
The
target of this study is to analyze the level of aggression of associate degree
students. The present study was applied with a questionnaire consisting of 37
questions on 250 vocational high school students which was chosen through
simple incidental sampling methods in Erzincan University. The data obtained as
a result of the student’s answers in questionnaire were analyzed through SPSS
package program. In the first section of the study literature study about
aggression was done and in the second part, the term of aggression and
student’s demographic features were compared within the frame of physical and oral
aggression, sub-dimension of anger and enmity. As a result of the study, the
correlation between associate degree student’s living regions, settlements,
parent education and some other
variables with their aggression manners was interpreted.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2 |