Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL VE İŞ YAŞAMINDA GENEL MUHASEBE DERSİNİN ROLÜ: ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 2, 229 - 240, 17.12.2017

Öz

Bu çalışmanın
amacı, hukuk fakültesi öğrencilerinin okul ve iş yaşamı açısından muhasebe
dersinin rolünün incelemektir. Bu amaçla Erzincan Üniversitesi Hukuk Fakültesi
Genel Muhasebe dersini seçen öğrencilere yönelik bir anket hazırlanmıştır.
Anket Genel Muhasebe dersini seçen, 88 öğrenciye uygulanmıştır.



   Elde edilen veriler SPSS 22 paket programı
kullanılarak t testi yardımıyla analiz edilmiştir.  Araştırmanın sonucunda cinsiyet değişkenine göre, genel
muhasebe dersinin şirketleri tanımaya ve ticari olayları hesap üzerinde
izlemeye yardımcı olacağı ile bu dersin başarılı olmak için kendilerini motive
ettiği hususunda istatiksel olarak fark bulunmuştur. Ayrıca bütün öğrenciler
2,48 ortalamayla Genel Muhasebe dersinin ileri boyutlarını merak ettikleri,
2,83 ortalamayla bu dersin not ortalamamı yükselteceği, 2,91 ortalamayla bu
dersin ilgilerini çektiğini, 2,93 ortalamayla bu dersin özel yaşamımda faydalı
olacağını görüşlerine kısmen katıldıklarını ifade etmişlerdir. 

Kaynakça

  • Atabay, E. (2011), Osmanlıdan günümüze muhasebenin gelişiminde hukukun yeri – Mevcut hukuk fakültelerinde muhasebe derslerinin önemi. Akademik Bakış Dergisi, 25 (Temmuz-Ağustos): 1-14. 17.01.2015 tarihinde http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=15270&part=1 adresinden alınmıştır. Ataman, Ümit, (2013), Genel muhasebe Cilt 1, Türkmen Kitabevi, Güncellenmiş 9. Baskı, İstanbul. Ayanoğlu, Y., Hüseyin A. ve Abdülkadir T. (2013), “Sağlık hizmetleri yönetimi eğitiminde muhasebe ve finansman derslerinin önemi”. Gazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 15(1): 23-42. Ayboğa, Hanifi, (2003), “Globalleşme Sürecinde Ülkemizde Muhasebe mesleği ve meslek Mensuplarının Eğitimi”, Marmara Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi Yıl 2003, Cilt XVIII, sayı 1, s.327-359. Beverley Jackling Paul de Lange Jon Phillips James Sewell, (2012) “Attitudes towards accounting: differences between Australian and international”, Accounting Research Journal, Vol. 25 ISS 2 pp. 113 – 130. Yaz Dursun Ali, Muhasebe Koçluğu, http://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz/dursun/024/Erişim tarihi:16/12/2016. Yücel Göksel, “Tüm Muhasebeciler kayıt tutucumu Olacaktır?” http://www.muhasebevergi.com/yazdir.aspx?hid=271Erişim tarihi:16/12/2016. Marriott Pru & Neil Marriott (2003) “Are we turning them on? A longitudinal study of undergraduate accounting students' attitudes towards accounting as a profession”, Accounting Education, Vol.12:2, pp.113-133. Özbek, C. Yiğit, (2014) “Farklı Eğitim Programlarındaki Öğrencilerin Genel Muhasebe Dersine İlişkin Algıları”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Mayıs 2014 Cilt:4 Sayı:2 Selimoğlu Seval Kardeş, Fatih Temizel ve Ali Özdemir, (2016) “Hukuk Fakültesi Öğrencilerinin Muhasebe Meslek Mensubu Olabilme Farkındalığı: Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Örneği” Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ekim 2016, s.37-49. Sevilengül, Orhan, (2011) Genel Muhasebe, Gazi kitabevi, 16. Baskı, Ankara. Zaif Figen ve Yıldız Ayanoğlu (2007) “Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme” Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/1,Ankara, s.115- 136.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suat Yıldırım

Turgut Karabulut

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, S., & Karabulut, T. (2017). OKUL VE İŞ YAŞAMINDA GENEL MUHASEBE DERSİNİN ROLÜ: ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 229-240.