Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ UYGULAMA ÖĞRETMENİ DEĞERLENDİRMELERİNİN UYGULAMA DENEYİMİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 62, 1048 - 1062, 19.07.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.293181

Öz

Bu çalışmanın
amacı, ortaöğretim öğretmen adaylarının uygulama öğretmenleri hakkındaki görüşlerini
ortaya koymaktır.   Buna bağlı olarak
öğretmen adaylarının görüşlerinin ders anlatımı uygulaması sonrasında
değişikliğe uğrayıp uğramadığı da bu çalışma kapsamında incelenmiştir. Bu
amaçla, 122 öğretmen adayına uygulama okullarında yapacakları ders anlatımı
uygulamasının öncesi ve sonrası olmak üzere yaklaşık 8 hafta arayla iki kez
“Uygulama Öğretmeni Yeterlilik Ölçeği” uygulanmıştır. Ölçek öğretmen adaylarının
uygulama öğretmenine yönelik beklentileri ve uygulama öğretmenini yeterli görme
düzeylerinin sorgulandığı iki bölümden oluşmaktadır. Elde edilen bulgulara
göre, öğretmen adaylarının ders anlatımı uygulaması öncesinde uygulama
öğretmenlerini beklentilerine nazaran daha yeterli gördükleri belirlenmiştir.
Ayrıca uygulama sonrasında hem beklenti hem yeterli görme düzeylerinde düşüş
olması çalışmadan elde edilen diğer sonuçlardır. Ulaşılan sonuçları desteklemek
amacıyla 10 öğretmen adayıyla yapılan birebir görüşmelerde ve odak grup görüşmelerinde,
öğretmen adaylarının mesleki rehberlik beklentilerinin karşılanmadığı, ayrıca
uygulama öğretmenlerinin çoğunlukla öğretim yöntem-tekniklerine hakim olmaması
nedeniyle yeterli düzeyde görülmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan odak
grup görüşmeleri sonucunda ise öğretmen adaylarının, iyi bir öğretmen olmak ile
iyi bir uygulama öğretmeni olmanın ilişkili olduğu sonucunda hemfikir olduğu
ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Abbitt, J. T. (2011). Measuring Technological Pedagogical Content Knowledge in Pre-Service Teacher Education: A Review of Current Methods and Instruments. Journal of Research on Technology in Education, 43(4), 281-300.
  • Arnold-Rogers, J., Arnett, S., & Harris M. B. (2008). Mentoring New Teachers in Lenoir City, Tennessee. Delta Kappa Gamma Bulletin, 74(4), 18-23.
  • Balkar, B. & Şahin, S. (2015). Yeni Bir Öğretmen Yetiştirme Yaklaşımı Olarak Göreve Başlatma Programı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1).
  • Evans, C., Williams, J. B., King, L., & Metcalf, D. (2010). Modeling, Guided Instruction and Application of UDL in a Rural Special education teacher preparation program. Rural Special Education Quarterly, 29(4), 41-48.
  • Gökçe, E. & Demirhan, C. (2005). Öğretmen Eğitiminde Yenilikçi Bir Yaklaşım mı Yoksa Geleneksel Bir Anlayış mı? Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2),187-195.
  • Gültekin, M., (2006). Öğretmen Adayları ve Öğretmenler İçin Öğretmenlik Uygulaması Kılavuzu. Ed: Gültekin, M. 4. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları, Öğretim Teknolojisi, İstanbul, Alkım Yayınevi.
  • Kiraz, E. (2002). Öğretmen Adaylarının Hizmet Öncesi Mesleki Gelişiminde Uygulama Öğretmenlerinin İşlevi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 2(1), 183-196.
  • Kiraz, E. (2003). Uygulama Öğretmeni Yeterlilik Ölçeği: Ölçü Aracı Geliştirme Örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (4), 387- 400.
  • Koki, S. (1997). The role of teacher mentoring in educational reform. PREL Briefing Paper. Honolulu, Hawaii: Pacific Resources for Education and Learning.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazan Sezen Yüksel

Yayımlanma Tarihi 19 Temmuz 2017
Gönderilme Tarihi 21 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Sezen Yüksel, N. (2017). ÖĞRETMEN ADAYLARININ UYGULAMA ÖĞRETMENİ DEĞERLENDİRMELERİNİN UYGULAMA DENEYİMİNE GÖRE İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(62), 1048-1062. https://doi.org/10.17755/esosder.293181

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.