Araştırmada fen bilgisi
öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyon ve öz
düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın örneklemini 107 fen bilgisi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler
2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar dönemi boyunca toplanmıştır. Araştırmada
tarama yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizi Pearson Momentler Çarpımı ile
yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda fen bilgisi öğretmenlerinin eğitim
teknolojilerini kullanmaya yönelik motivasyonları arttıkça eğitim
teknolojilerini kullanmaya yönelik öz düzenlemelerinin de arttığı
belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada, fen bilgisi öğretmenlerinin motivasyon alt
boyutlarından olan eğitim teknolojilerini kullanmaya yönelik öz yeterlilik algısı
ile eğitim teknolojilerini kullanma değeri, eğitim teknolojilerini aktif
kullanma stratejileri, eğitim teknolojilerini kullanma ortamındaki
özendiricilik, eğitim teknolojilerini kullanma amacına uyum ve öz düzenleme alt
boyutlarından olan eğitim teknolojileriyle öz düzenleyici uygulama düzeyleri
arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 63 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.