Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKILLI TAHTA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 71, 1215 - 1221, 15.07.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.498735

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının akıllı tahta kullanmaya
yönelik tutumlarını incelemektedir. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama
modelinde olan bu araştırma kapsamında, Dicle Üniversitesinde Pedagojik
Formasyon eğitimi almakta olan 120 öğrenciden Solak (2012) tarafından uyarlanan
“Akıllı Tahtayı Kabul ve Kullanım Niyeti Ölçeği” aracılığıyla veri
toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda araştırmaya
katılan öğretmen adaylarının akıllı tahta kullanmaya yönelik katılıyorum
düzeyinde olumlu tutum sergiledikleri tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının
akıllı tahta kullanmaya yönelik tutumları ile cinsiyet, yaş ve öğretmenlik
alanı değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Banoğlu, K., Madenoğlu, C., Uysal, Ş., & Dede, A. (2014). FATİH projesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Eskişehir ili örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 39-58
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F.(2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 3. Baskı Ankara: Pegem Akademi.
  • George, D. & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update (10a ed.) Boston: Pearson
  • Gürol, M., Donmuş, V. ve Arslan, M. (2012). İlköğretim Kademesinde Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Fatih Projesi İle İlgili Görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(3).
  • İşman, A. (2002). Sakarya İli Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Yönünden Yeterlilikleri. TOJET, 1 (1).
  • Karasar, N.,(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Yirmi Birinci Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Sağlam, F. (2007). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Derslerinde Bilgi Teknolojisi Yararlanma Öz-Yeterlilikleri ve Etki Algılarının Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Solak, M. (2012). Öğretmenlerin Akıllı Tahta Kullanımına Karşı Tutumlarının Teknoloji Kabul Modeline Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Somyürek, S., Atasoy, B. & Özdemir, S. (2009). Board’s IQ: What makes a board smart? Computers & Education, 53(2), 368-374.
  • Şahin, A. & Akçay A. (2011). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Turkish Studies, 6/2, 909-918.
  • Şekerci̇, H., Bozkurt, E., ve Arslan, S. (2015). Fatih Projesi'ne İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(11).
  • Türel, Y. K. (2012). Teachers’ negative attitudes towards interactive whiteboard use: Needs and problems. Elementary Education Online, 11 (2), 423-439.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zakir Elçiçek 0000-0002-4469-2243

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71

Kaynak Göster

APA Elçiçek, Z. (2019). ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKILLI TAHTA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1215-1221. https://doi.org/10.17755/esosder.498735

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.