Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin sosyal medya
bağımlılıkları, motivasyon ve öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Çalışma 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Adıyaman ili Besni ilçe merkezinde
resmi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 289 öğretmenle
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde t-Test, ANOVA, Pearson Korelasyonu testleri kullanıldı. Araştırma
sonucunda; i) öğretmenlerin sosyal medya bağımlığı ile öz-yeterlik puanları
arasında negatif ve düşük düzeyde, ii) sosyal medya bağımlılığı ile motivasyon
puanları arasında yine negatif ve düşük düzeyde ve iii) öz-yeterlik puanları
ile motivasyon puanları arasında pozitif ve orta düzeyde ilişki olduğu tespit
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.