BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 54, 0 - , 12.01.2015
https://doi.org/10.17755/esosder.45779

Öz

This study is aimed to find the relationship among the Anatolian Teacher High School students’ attitudes aimed at teaching and the factors, which have an effect on the choice of profession. The descriptive survey method has been used in the research. According to this aim, a questionnaire is implemented to Anatolian Teacher High School students. In the questionnaire, profession attitude scale and the attitude scale of the factors that affect career tendency of the students. Obtained data was tested with factor analysis,descriptive statistics and correlation and regression analysis.In the research; the factors which have an effect on profession choice - education, security, and power – increase the attitude towards teaching. The factors about success decrease the attitude towards teaching

Kaynakça

  • Açıkalın, A., (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: PEGEM
  • Adıgüzel, A., (1998). Öğretmen yetiştirme meslek formasyonu öğretiminin öğretmen davranışlarına yansıması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Adler, A. (2000). Sosyal duygunun gelişiminde bireysel psikoloji, Çev: Halis Özgü, İstanbul:. Hayat.
  • Aytaç, S. (1997., Çalışma yaşamında kariyer, İstanbul: Epsilon
  • Baltaş, A.(1993). Öğrenme ve sınavlarda üstün başarı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bilgin, A. (1995). Grupla rehberlik ve grupla psikolojik danışmanın ergenlerin bağımsız meslek kararı Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. üzerine etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara
  • Can, G., (1987). Öğretmenlik meslek anlayışı üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 1.
  • Can, H., (2002). Organizasyon ve yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Cirhinlioğlu, Z. (1996). Meslekler ve sosyoloji, Ankara: Gündoğan
  • Cordan, B., (1995). Egitim ve kalite, 4.Ulusal Kalite Kongresi Özgeçmişler ve Tebligler, İstanbul: Kalder.
  • Çetin, Ş., (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma. Millî Eğitim Dergisi. Sayı.149.
  • Deniz, S., (2001). Bireyin meslek seçimini etkileyen kaynaklar: Yeni teknolojilerden internet, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Güz 2001 Sayı 6 ,
  • Ergun, M. (1994). Eğitim sosyolojisi, Ankara: Ocak.
  • Eren, E., (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta
  • Erjem, Y. (2000). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin işlevi, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.2, sayı.19, ss.70-79, Adana.
  • Karagözoğlu, G. (1992). Yükseköğretime geçişte öğretmenlik mesleğine yönelim (iç), ss.485- 486, Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon Toplantısı, Ankara: TC.MEB. Yayını.
  • Kaya, Y., (1989). İnsan yetiştirme düzenimize yeni bir bakış. Ankara: Bilim .
  • Koç, H. (1991). İş ve insan ilişkileri, Ankara: Gazi Büro.
  • Kuzgun, Y. (1982). Mesleki rehberliğin bireylerin yetenek ve ilgilerine uygun meslekleri seçmelerine etkisi, Doçentlik Tezi, Ankara-1982 s.1
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı kuramlar ve uygulamalar, Ankara: Nobel
  • Kuzgun, Y. (2003). Meslek rehberliği ve danışmanlığına Giriş, Ankara: Nobel
  • MEB, (1992). Öğretmen yetiştirmede koordinasyon, M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • MEB, (1995). Türkiye’de öğretmen yetiştirme,(1848-1995) Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2000). Anadolu öğretmen liseleri plânlı gelişim modeli. http://oygm.gov.tr
  • Özbek, R. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, IX, 2.
  • Özcan, O. (1985). Ülkemiz için isabetli olabilecek bir mesleğe yöneltme denemesi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No: 3251, İstanbul: Edebiyat Fakültesi Basımevi
  • Tan, H. (1992). Psikolojik danışma ve rehberlik, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Tınar, M. Y. (1996). Çalışma psikolojisi, Necdet Bükey A.Ş., İzmir
  • Uysal, Ş. (1988). Bireysel ve toplumsal faktörlere göre lise öğrencilerinin meslek seçimleri, A.Ü Eğitim Fakültesi Yay. No: 12, 1970’den Aktaran Çiğdem Kağıtçıbaşı, İnsan ve İnsanlar, İstanbul:. Evrim
  • Yalom, I. (2002). Bağışlanan terapi, Çev., Zeliha İyidoğan Babayiğit, İstanbul: Kabalcı
  • Yaman, S., Koray, Ö. C., ve Altunçekiç, A., (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, (3), 355-364.
  • Yaman, M. ve Soran H., Türkiye’de ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretiminin değerlendirilmesi”, H. Ü, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2000, 18, S. 229- 237.
  • Yeşilyaprak, B., Güngör A., ve Kurç, G., (1998). Eğitsel ve mesleki rehberlik, Varan Matbaacılık. Ankara.

ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLİĞE YÖNELİK TUTUMLARI VE MESLEK SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2015, Cilt: 14 Sayı: 54, 0 - , 12.01.2015
https://doi.org/10.17755/esosder.45779

Öz

Bu araştırma; Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerin Öğretmenliğe Yönelik Tutumları Ve Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkiyi ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.

Amaç doğrultusunda konu ile ilgili olarak Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerine anket uygulanmıştır. Öğrencilere öğretmenlik mesleki tutum ölçeği ve kariyer eğilimlerini etkileyen etmenler ölçeği uygulanmıştır.

Araştırmada eğitim, güvenlik ve güç ile ilgili meslek seçimini etkileyen faktörün öğretmenliğe yönelik tutumu arttırdığı, başarma ile ilgili meslek seçimini etkileyen faktörün öğretmenliğe yönelik tutumu azalttığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkalın, A., (1994). Teknik ve toplumsal yönleriyle okul yöneticiliği. Ankara: PEGEM
  • Adıgüzel, A., (1998). Öğretmen yetiştirme meslek formasyonu öğretiminin öğretmen davranışlarına yansıması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Harran Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa.
  • Adler, A. (2000). Sosyal duygunun gelişiminde bireysel psikoloji, Çev: Halis Özgü, İstanbul:. Hayat.
  • Aytaç, S. (1997., Çalışma yaşamında kariyer, İstanbul: Epsilon
  • Baltaş, A.(1993). Öğrenme ve sınavlarda üstün başarı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bilgin, A. (1995). Grupla rehberlik ve grupla psikolojik danışmanın ergenlerin bağımsız meslek kararı Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. üzerine etkisi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara
  • Can, G., (1987). Öğretmenlik meslek anlayışı üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 1.
  • Can, H., (2002). Organizasyon ve yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Cirhinlioğlu, Z. (1996). Meslekler ve sosyoloji, Ankara: Gündoğan
  • Cordan, B., (1995). Egitim ve kalite, 4.Ulusal Kalite Kongresi Özgeçmişler ve Tebligler, İstanbul: Kalder.
  • Çetin, Ş., (2001). İdeal öğretmen üzerine bir araştırma. Millî Eğitim Dergisi. Sayı.149.
  • Deniz, S., (2001). Bireyin meslek seçimini etkileyen kaynaklar: Yeni teknolojilerden internet, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Güz 2001 Sayı 6 ,
  • Ergun, M. (1994). Eğitim sosyolojisi, Ankara: Ocak.
  • Eren, E., (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Beta
  • Erjem, Y. (2000). Öğretmenlik mesleğine yönelmede ailenin işlevi, Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.2, sayı.19, ss.70-79, Adana.
  • Karagözoğlu, G. (1992). Yükseköğretime geçişte öğretmenlik mesleğine yönelim (iç), ss.485- 486, Öğretmen Yetiştirmede Koordinasyon Toplantısı, Ankara: TC.MEB. Yayını.
  • Kaya, Y., (1989). İnsan yetiştirme düzenimize yeni bir bakış. Ankara: Bilim .
  • Koç, H. (1991). İş ve insan ilişkileri, Ankara: Gazi Büro.
  • Kuzgun, Y. (1982). Mesleki rehberliğin bireylerin yetenek ve ilgilerine uygun meslekleri seçmelerine etkisi, Doçentlik Tezi, Ankara-1982 s.1
  • Kuzgun, Y. (2000). Meslek danışmanlığı kuramlar ve uygulamalar, Ankara: Nobel
  • Kuzgun, Y. (2003). Meslek rehberliği ve danışmanlığına Giriş, Ankara: Nobel
  • MEB, (1992). Öğretmen yetiştirmede koordinasyon, M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • MEB, (1995). Türkiye’de öğretmen yetiştirme,(1848-1995) Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • MEB, (2000). Anadolu öğretmen liseleri plânlı gelişim modeli. http://oygm.gov.tr
  • Özbek, R. (2007). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, IX, 2.
  • Özcan, O. (1985). Ülkemiz için isabetli olabilecek bir mesleğe yöneltme denemesi, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, No: 3251, İstanbul: Edebiyat Fakültesi Basımevi
  • Tan, H. (1992). Psikolojik danışma ve rehberlik, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Tınar, M. Y. (1996). Çalışma psikolojisi, Necdet Bükey A.Ş., İzmir
  • Uysal, Ş. (1988). Bireysel ve toplumsal faktörlere göre lise öğrencilerinin meslek seçimleri, A.Ü Eğitim Fakültesi Yay. No: 12, 1970’den Aktaran Çiğdem Kağıtçıbaşı, İnsan ve İnsanlar, İstanbul:. Evrim
  • Yalom, I. (2002). Bağışlanan terapi, Çev., Zeliha İyidoğan Babayiğit, İstanbul: Kabalcı
  • Yaman, S., Koray, Ö. C., ve Altunçekiç, A., (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, (3), 355-364.
  • Yaman, M. ve Soran H., Türkiye’de ortaöğretim kurumlarında biyoloji öğretiminin değerlendirilmesi”, H. Ü, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2000, 18, S. 229- 237.
  • Yeşilyaprak, B., Güngör A., ve Kurç, G., (1998). Eğitsel ve mesleki rehberlik, Varan Matbaacılık. Ankara.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İktisat
Yazarlar

Haluk Tanrıverdi

Berna Kavsut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Ocak 2015
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 14 Sayı: 54

Kaynak Göster

APA Tanrıverdi, H., & Kavsut, B. (2015). ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLİĞE YÖNELİK TUTUMLARI VE MESLEK SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER ARASINDAKİ İLİŞKİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(54). https://doi.org/10.17755/esosder.45779

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.