Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme

Yıl 2013, Sayı: 7, 145 - 160, 28.06.2013

Öz











Sinema
ve reklamcılık tarihi içinde, bir reklam formu olarak ürün yerleştirme kısa
sure içinde filmlerde kendisine bir yer bulmuştur ve sinemanın ilk yıllarından
bu yana kullanılmaktadır. Ürün yerleştirme sürekli gelişen ve reklamcılık açısından
daha fazla dikkat gösterilmesi gereken bir pazardır. Bir reklam formu olarak ürün
yerleştirme, reklamcılara avantajlar ve olanaklar sunmakta, markanın
anımsanmasında olumlu bir etki yaratmakta ve seyirciyi filmlere yerleştirilen ürünü
satın almaya motive etmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada ürün yerleştirme
olgusu tarihsel bir perspektif içinde incelenecek ve reklamcılık açısından değeri
spesifik örneklerle ve istatistiklerle tartışılacaktır.



Kaynakça

  • ARSLAN, E. (2004). Reklam İçin Etkili Bir Ortam Olarak Ürün Yerleştirmenin James Bond Örneğinde İncelenmesi. İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı Reklamcılık Yüksek Lisans Programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Er Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Er, E. (2013). REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(7), 145-160.
AMA Er E. REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2013;(7):145-160.
Chicago Er, Eda. “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 7 (Haziran 2013): 145-60.
EndNote Er E (01 Haziran 2013) REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 145–160.
IEEE E. Er, “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 7, ss. 145–160, Haziran 2013.
ISNAD Er, Eda. “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 7 (Haziran 2013), 145-160.
JAMA Er E. REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013;:145–160.
MLA Er, Eda. “REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 7, 2013, ss. 145-60.
Vancouver Er E. REKLAM VE SİNEMA: Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme. Yeni Düşünceler Dergisi. 2013(7):145-60.