Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

WEB TABANLI E-TİCARETİN İMALAT KOBİ’LERİNDEKİ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İLE İLİŞKİSİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI (TRB1 BÖLGESİ İMALAT KOBİ’LERİ ARAŞTIRMASI)

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 25 - 52, 30.06.2018

Öz

KOBİ’lerin ülke ekonomileri içindeki yeri göz ardı edilemeyecek kadar önem arz etmektedir. Oransal ortalamalara bakıldığında KOBİ’ler dünya genelinde tüm işletmeler içinde %96’lar gibi yüksek bir değerde bulunmaktadır. Türkiye’de de KOBİ’ler ekonomi içinde önemli yer tutmakta, tüm işletmeler içindeki oranlara bakıldığında ise KOBİ’lerin %98’ler seviyesinde olduğu görülmektedir. Bu denli büyük oranda ekonomi içinde yer tutan KOBİ’lerin ise dış ticaret ve özellikle ihracattaki yeri daha da önem kazanmaktadır. İmalatçı KOBİ’ler burada öne çıkmakta; büyük işletmelere yarı mamul ve ürün temininde destek olmakta ve büyük işletmelerin girmediği veya önemli görmediği pazarlara girerek, ülke ihracatına katkı sağlayan faaliyetler gerçekleştirmektedirler.
Bu araştırmada; yukarıda belirtilen önemi nedeniyle örneklem sahası olarak seçilen TRB1 Bölgesi imalatçı KOBİ’lerinin web tabanlı e-ticaret alanındaki faaliyetleri ve bu faaliyetlerin pazarlama faaliyetleri ile olan ilişkileri ele alınmıştır. Yapılan kıyaslama ve analizler ile bu bölgedeki imalatçı KOBİ’lerin ekonomik ve stratejik performansını etkileyen pazarlama faaliyetlerinin web tabanlı e-ticaret faaliyetleri ile olan ilişkileri ve etkileşimi detaylı biçimde incelenmiştir.

Kaynakça

  • Alpugan Oktay; Küçük İşletmeler: Kavram, Kuruluşu ve Yönetimi, Per Yayınları, Özgün Matbaacılık, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Basım, Eylül 1998, Ankara.
  • Aydın Ahmet; Web Tabanlı E-Ticaretin İmalat KOBİ’lerinde Kullanımı ve Etkileri (TRB1 Bölgesi imalat KOBİ’leri Araştırması), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Doktora Tezi, Şubat 2018, Malatya.
  • Bakan İsmail; Girişimcilik, KOBİ’ler ve Strateji, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Şubat 2015, Ankara.
  • Bozkurt Veysel; Elektronik Ticaret, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., 1. Baskı, Mayıs 2000, İstanbul.
  • Ekici Mehmet Kenan ve Yıldırım Arif; E-ticaret, Savaş Yayınevi, 1. Baskı, 2010, Ankara.
  • Emecen Erkan ve Çiçek Hüseyin; KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Burdur İli İmalat Sektöründeki İşletmeler Üzerinde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:8, Yıl: 2016, Antalya.
  • Erbaşlar Gazanfer ve Dokur Şükrü; Elektronik Ticaret, Nobel Akademik Yayımcılık Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Geliştirilmiş 2. Basım, Nisan 2012, Ankara.
  • Haftacı Vasfi; KOBİ’ler ve Girişimcilik, Umuttepe Yayınları, 1. Basım, Eylül 2015, Kocaeli.
  • Küçük Orhan; Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Eylül 2015, Ankara.
  • Leonidou Leonidas C.,Constantine S. Katsikeas, Saeed Samiee, “Marketing Strategy Determinants Of Export Performance: A Meta Analysis”, Journal Of Business Research, Vol.55, 2002, U.S.A.
  • Şimşek Serdar; Türkiye’de Elektronik Ticaret ve E-Ticaretin KOBİ’ler Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2012, İstanbul.
  • Taşlıyan Mustafa; Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar, Avcı Ofset, Sakarya Kitabevi, Birinci Baskı, Şubat 2006, Adapazarı.
  • Türkoğlu Musa; Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ’LER) Bölgesel Kalkınmaya Etkileri ve Bölgesel Kalkınmada KOBİ Temelli Stratejiler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, Y:2002, C: 7, 2002, Isparta.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 1, 25 - 52, 30.06.2018

Öz

Kaynakça

  • Alpugan Oktay; Küçük İşletmeler: Kavram, Kuruluşu ve Yönetimi, Per Yayınları, Özgün Matbaacılık, Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Basım, Eylül 1998, Ankara.
  • Aydın Ahmet; Web Tabanlı E-Ticaretin İmalat KOBİ’lerinde Kullanımı ve Etkileri (TRB1 Bölgesi imalat KOBİ’leri Araştırması), İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Doktora Tezi, Şubat 2018, Malatya.
  • Bakan İsmail; Girişimcilik, KOBİ’ler ve Strateji, Gazi Kitabevi Tic. Ltd. Şti., Şubat 2015, Ankara.
  • Bozkurt Veysel; Elektronik Ticaret, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., 1. Baskı, Mayıs 2000, İstanbul.
  • Ekici Mehmet Kenan ve Yıldırım Arif; E-ticaret, Savaş Yayınevi, 1. Baskı, 2010, Ankara.
  • Emecen Erkan ve Çiçek Hüseyin; KOBİ’lerin Yönetim ve Organizasyon Sorunları: Burdur İli İmalat Sektöründeki İşletmeler Üzerinde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, C:8, Yıl: 2016, Antalya.
  • Erbaşlar Gazanfer ve Dokur Şükrü; Elektronik Ticaret, Nobel Akademik Yayımcılık Danışmanlık Tic. Ltd. Şti., Geliştirilmiş 2. Basım, Nisan 2012, Ankara.
  • Haftacı Vasfi; KOBİ’ler ve Girişimcilik, Umuttepe Yayınları, 1. Basım, Eylül 2015, Kocaeli.
  • Küçük Orhan; Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Eylül 2015, Ankara.
  • Leonidou Leonidas C.,Constantine S. Katsikeas, Saeed Samiee, “Marketing Strategy Determinants Of Export Performance: A Meta Analysis”, Journal Of Business Research, Vol.55, 2002, U.S.A.
  • Şimşek Serdar; Türkiye’de Elektronik Ticaret ve E-Ticaretin KOBİ’ler Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı Uluslararası Ticaret Yüksek Lisans Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2012, İstanbul.
  • Taşlıyan Mustafa; Elektronik Ticaret-Kavramlar ve Uygulamalar, Avcı Ofset, Sakarya Kitabevi, Birinci Baskı, Şubat 2006, Adapazarı.
  • Türkoğlu Musa; Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ’LER) Bölgesel Kalkınmaya Etkileri ve Bölgesel Kalkınmada KOBİ Temelli Stratejiler, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, Y:2002, C: 7, 2002, Isparta.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Aydın

Atilla Yücel

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, A., & Yücel, A. (2018). WEB TABANLI E-TİCARETİN İMALAT KOBİ’LERİNDEKİ PAZARLAMA FAALİYETLERİ İLE İLİŞKİSİNE YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI (TRB1 BÖLGESİ İMALAT KOBİ’LERİ ARAŞTIRMASI). Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 2(1), 25-52.