Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Girişimcilik Eğilimleri: Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okul Örneği

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 3, 35 - 47, 24.09.2018
https://doi.org/10.31680/gaunjss.439956

Öz

Üniversite
öğrencilerinin sosyal girişimcilik düzeylerini belirlemek ve sosyal
girişimcilik alt boyutları olan; risk alma, özgüven ve kişisel yaratıcılık
eğilimlerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi bu çalışmanın
amacını oluşturmaktadır.
Çalışmaya
Kahramanmaraş Sütçü Imam Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda
okuyan 230 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak Konaklı ve Göğüş (2013) tarafından geliştirilen “Sosyal girişimcilik
ölçeği” ve “Kişisel bilgi formu” 
kullanılmıştır. Verilerin analizinde T-testi ve Anova Testi ve  çoklu karşılaştırmalarda farklılığın
kaynağını bulmak için Befferoni testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda
Üniversite öğrencilerinin sosyal girişimcilik eğilimlerinin olumlu yönde olduğu
ve alt boyutlarla; cinsiyet, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri arasında
anlamlı farklılık belirlenmiştir (p<0.05). Üniversite öğrencilerinin, sosyal
girişimcilik eğilimlerinin olumlu olduğu ve bazı demografik özelliklere göre
farklılık gösterdiği ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Baron, R. A. (2004). The cognitive perspective: a valuable tool for answering entrepreneurship’s basic “why” questions, Journal of Business Venturing, 19(2), ss: 221–39.
  • Brown, U. J., Beale, R. L. & White-Johnson, S. (2011). Perceptions of entrepreneurial intentions and risk propensity: self reliance and self efficacy in college students to encourage knowledge, Review of Business Research, 11(5), ss:169–77.
  • Cansız, E. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Ceviz Ö.N., TEKTAŞ M., Yayla A.İ, Polat Z. (2016). Meslek Yüksekokullarında Öğrenim Gören Gençlerin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Özel Sayı Makale No: 37 ISSN: 2146–919
  • Çavuş, M. F & Pekkan N. Ü. (2017). Algılanan Sosyal Desteğin Sosyal Girişimciliğe Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Business and Economics Research Journal, 8(3), ss:519–532.
  • Çavuşa M F., & Pekkan N Ü. (2017). Algılanan Sosyal Desteğin Sosyal Girişimciliğe Etkisi, Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Business and Economics Research Journal,8(3), ss:519–532.
  • Çoşkun E. & Sarıkaya M. (2016). Sosyal Girişimcilik Eğitiminde Gönüllü Kuruluşlar, Strategic Public Management Journal (SPMJ), 4, ss:72–82.
  • Denizalp, H. (2009). Toplumsal Dönüşüm için Sosyal Girişimcilik Rehberi (2. Baskı). Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi Yayını, Odak Ofset Matbaacılık.Dilsiz A., Kölük M. (2008). Girişimcilik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Erdoğan, D. G., Ekşioğlu, S., Gunes, D. Z. & Gultekin, G. Z. (2014). The Relationship between Social Entrepreneurship Characteristics and the Personal Innovativeness of Prospective Teachers. Anthropologist, 18(3), ss:727–733.
  • Farzaneh, G., Hassan, A., Gholamreza, P., Mirsalaldin, E., Parviz, A, & Alireza, H. (2010). Relationship between creativity, grade point average, achievement motivation, age and entrepreneurship among university students. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 4 (10), ss:5372–5378.
  • Gartner W. (1988). Who is an entrepreneur? Is the wrong question. Entrepreneurship, Theory and Practice, 4, ss:47–68.
  • Geri, S. (2013). Research on entrepreneurial characteristics of students in school of physical education and sports. Turkish Journal of Education 2(3).
  • Gusseinova, D. (2015). Sosyal girişimcilik olgusu ve bir örnek olay incelemesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi.Güler K. B. (2010). Sosyal Girişimcilik. Ankara: Elif Yayınevi.
  • Güven, S. (2013). Sosyal Etki Yaratmak. Optimist: Sosyal İnovasyon Makaleleri, Standford Social Innovation Review Dergisi 10.Yıl Özel Sayısından, 4–5.
  • İbicioğlu, H., Taş, S., & Özmen H. G. (2010). Üniversite eğitiminin girişimcilik düşüncesinin değişimine etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), ss:53–74.
  • İşcan, Ö.F. & Kaygın, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15 (2), ss: 443–462.
  • Jana, N. (2015). Developing the entrepreneurial competencies of sport management students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 174, ss:3916–3924.
  • Keat Y., Selvarajah C., & Meyer. D. (2011). Inlination towards entrepreneurship among university students: an empirical study of Malaysian University students. International Journal of Business and Social Science, 4: 206-220.
  • Koçak, O., & Kavi, E. (2014). Sosyal politika aktörü olarak sosyal girişimci belediyecilik. Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(6), ss:26–49.
  • Konakli, T., & Göğüş, N. (2013). Pre-service teachers’ social qualifications scale: validity and reliability study. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty, 33(2), ss: 373–391.
  • Liñán, F. & Chen, Y. (2009). Development and cross-cultural application of a specific instrument to measure entrepreneurial intentions. Entrepreneurship Theory and Practice, 33(3), ss:593–617.
  • Özdevecioğlu, M. ve Cingöz, A. (2009). Sosyal Girişimcilik ve Sosyal Girişimciler: Teorik Çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(82) 81–95
  • Özman, C. (2013). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Özmen, Ç. (2015). Rekreasyon ve Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerin Girişimcilik Düzeylerinin Değerlendirilmesine Yönelik bir Çalışma. Yüksek Lisans Tezi, Burdur. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
  • Shahhosseini, A., Kavousy, E., Shirsavar, H. R., & Ardahaey, F. T. (2011). Appointing the level of individual entrepreneurship of Islamic Azad University students. Asian Social Science, 7(1), ss:106–114.
  • Smith, A. C., & Stewart, B. (2010). The special features of sport: A critical revisit. Sport Management Review, 10(1), pp.1–11
  • Şeşen, H, & Basım N. (2012). Demografik faktörler ve kişiliğin girişimcilik niyetine etkisi: Spor bilimleri alanında öğrenim gören üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Ege Akademik Bakış, 12, ss:21–28.
  • Uluyol, O. (2013). Öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin belirlenmesi: Gölbaşı meslek yüksekokulu örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15). Yılmaz E. & Sünbül A. M. (2009). Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, ss:195–203.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Yeliz Eratlı Şirin

Fatma Pervin Bilir

Günseli Öz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 3 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eratlı Şirin, Y., Bilir, F. P., & Öz, G. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Girişimcilik Eğilimleri: Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okul Örneği. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 35-47. https://doi.org/10.31680/gaunjss.439956

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.