BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALLERİ GELİŞTİRME SÜREÇLERİNİN GÖRSEL VE MESAJ TASARIMI İLKELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 01.05.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretim materyalleri tasarlama ve geliştirme aşamalarında başta sunum programları olmak üzere görsel ve işitsel öğretim materyalleri geliştirirken hangi noktalara dikkat ettiklerini ve ne tür güçlüklerle karşılaştıklarını belirlemektir. Araştırma, betimsel yöntemin kullanıldığı tarama modelinde yürütülmüş nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 32 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri açık uçlu soru tekniğine uygun olarak yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüşme formu ile toplanmıştır. Toplanan veriler doküman incelemesi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak: Öğretmen adayları sunum programı kullanarak öğretim amaçlı materyal geliştirirken görsel tasarım ve mesaj tasarımı açısından bakıldığında alan yazında belirtilen ilkelere genelde uymaktadırlar. Öte yandan materyal ile konuyu ilişkilendirmede, grup ile ortak karar almada ve temaya uygun animasyon, resim bulmada güçlük yaşamakta olduklarını belirtmişlerdir.

THE EXAMINATION OF PROSPECTIVE TEACHERS’ TEACHING MATERIALS DEVELOPMENT PROCESS IN TERMS OF VISUAL AND MESSAGE DESIGN PRINCIPLES

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 14, 01.05.2015

Öz

The purpose of this research is the design and development stages of teaching materials for teachers using presentation programs to determine which points to pay attention and what kind of  difficulties  they  encountered.  The  study  used  a  descriptive  survey  model  of  the  method  is  a qualitative  study  was  conducted.  The  study  group  is  32  student  teachers.  The  research  data  in accordance  with  the  technique  of  open‐ended  questions  were  collected  by  using  a  semi‐structured interview consisting of questions. The collected data were evaluated by the method of document analysis. In conclusion, the teaching program using presentation material for teaching purposes is usually abide by the principles set out in the literature in developing the design of the message.  On  the  other  hand,  linking  the  issue  with  the  material,  the  group  with  a  common theme,  the  appropriate  decision‐making  and  animation,  stated  that  they  were  experiencing difficulty finding a picture.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56JU86RY
Bölüm Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları
Yazarlar

Ertuğrul Usta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Usta, E. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM MATERYALLERİ GELİŞTİRME SÜREÇLERİNİN GÖRSEL VE MESAJ TASARIMI İLKELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-14.