BibTex RIS Kaynak Göster

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE İNGİLİZCE KELİME ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ PERFORMANSINA ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 45 - 58, 01.05.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, eğitim ve öğretim ortamlarını zenginleştirmek ve etkin hale getirmek için geliştirilen artırılmış gerçeklik teknolojisinin sınıf ortamında uygulanması ve öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonlarına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, üniversite düzeyinde yarı deneysel bir çalışma yürütülmüştür. 60 üniversite öğrencisinin katıldığı çalışmada, deney grubuna İngilizce kelimeleri artırılmış gerçeklik teknolojisi ile geliştirilmiş ortamda sunulurken kontrol grubuna geleneksel yöntemlerle ders işlenmiştir. Çalışma sonucunda artırılmış gerçeklik teknolojisi ile dersi işleyen öğrencilerin kontrol grubu ile dersi işleyen öğrencilere göre başarılarının istatistiki olarak anlamlı bir şekilde yüksek olduğu gözlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış İngilizce kelimeleri öğretimi için geliştirilen materyaller hakkındaki motivasyonlarını ölçmek için “Materyal Motivasyon Anketi” kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde öğrencilerin motivasyonlarının yüksek olduğu görülmektedir. Çalışma sonuçları, yabancı dil kelime öğretiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanımının öğrencilerin performanslarına olumlu yönde etki ettiğini göstermektedir.

EFFECT OF TEACHING ENGLISH VOCABULARY WITH AUGMENTED REALITY TECHNOLOGIES ON STUDENTS’ PERFORMANCES

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 45 - 58, 01.05.2015

Öz

The  purpose  of  this  study  is  to  investigate  the  effect  of  an  augmented  reality  technology, which was developed to enrich instructional environments and make them efficient, on students’ academic achievement and motivation through its implementation in a classroom environment. For this purpose, a quasi‐experimental study was conducted at undergraduate level. In this study conducted with the participation of 60 undergraduate students, the words in English was taught to  the  students  of  the  experimental  group  in  the  environment  enriched  with  the  augmented reality technology while they were taught to the control group through the traditional methods. According  to  the  results  of  the  study,  the  achievement  scores  of  the  students  taught  with  the augmented reality technology is significantly higher than the achievement scores of the ones in the  control  group.  Additionally,  “Instructional  Materials  Motivation  Survey”  was  used  to investigate  the  motivation  of  the  students  pertaining  to  the  materials  developed  through  the augmented reality technology for the teaching of the words in English. The results indicate that the students have high level of motivation. In conclusion, the results of the current study revealed that the use of augmented reality technology in the teaching of words in a foreign language has a positive effect on student performance. Key Words: Augmented reality,  Students’  achievement, Motivation, Instructional technologies

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84SY49JT
Bölüm Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları
Yazarlar

Recep Çakır Bu kişi benim

Ekrem Solak Bu kişi benim

Sabri Serkan Tan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çakır, R., Solak, E., & Tan, S. S. (2015). ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİ İLE İNGİLİZCE KELİME ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ PERFORMANSINA ETKİSİ. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.