BibTex RIS Kaynak Göster

TEOG FEN VE TEKNOLOJİ SINAVININ İÇERİK BİLGİSİ YÖNÜNDEN ÜSTÜN YETENEKLİ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İLE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2016

Öz

Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) içerik bilgisi açısından üstün yetenekliler ve ortaokul öğrencileri ile karşılaştırılmaları amaçlanmıştır. Araştırmaya WISC‐R testi ile tanılanmış sekizinci sınıf 14 üstün yetenekli öğrenci (6 Erkek, 8 Kız), 89 sekizinci sınıf öğrencisi (38 erkek, 51 kız) ve üçüncü sınıftaki 49 fen ve teknoloji öğretmen adayı (14 erkek, 35 kız) katılmıştır. Çalışmada nicel bir eğilim takip edilmiş olup, karşılaştırmalı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin TEOG puanı olarak sınavda yaptıkları doğru sayısı, öğretmen adaylarının da aynı testte yaptıkları doğru sayısı veri olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler Kruskal Wallis testi yardımıyla analiz edilmiştir. İkili karşılaştırmalar için ise Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre üstün yetenekli öğrenciler diğer öğrencilere ve öğretmen adaylarına göre en yüksek TEOG puanlarını elde etmişlerdir ve gruplar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlıdır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının sekizinci sınıflarla benzer bir TEOG içerik bilgisi düzeyine sahip oldukları üstün yetenekli öğrencilerden ise daha düşük düzeyde içerik bilgisi düzeyine sahip oldukları belirlenmiştir.

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2016

Öz

The  purpose  of  this  study  is  to  compare  TEOG(Passing  Test  From  Based  Education  to Secondary  Education)  scores  of  prospective  science  teachers  with  the  scores  of  middle  school gifted  and  non‐gifted  students  on  the  TEOG.  The  participants  of  the  study  involved  14  eighth grade  gifted  middle  school  students  identified  with  WISC‐R  application,  89  eighth  grade  non‐gifted  students  and  49  junior  prospective  science  teachers.  In  the  study  quantitative  approach was  used  while  causal‐comparative  research  method  was  used  to  investigate  problem  of  the study.  As  the  data  of  the  study,  numbers  of  correct  answers  given  to  TEOG  items  by  the participants were used. The data were analyzed by Kruskal Wallis Test with Mann Whitney U test as  post  hoc  test.  The  findings  of  the  study  showed  that  gifted  students  had  higher  scores  than non‐gifted  students  and  prospective  science  teachers  and  the  difference  was  statistically significant.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97DF38MB
Bölüm Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları
Yazarlar

Gamze Akkaya Bu kişi benim

Hatice Esma Özbay Bu kişi benim

Mustafa Serdar Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkaya, G., Özbay, H. E., & Köksal, M. S. (2016). TEOG FEN VE TEKNOLOJİ SINAVININ İÇERİK BİLGİSİ YÖNÜNDEN ÜSTÜN YETENEKLİ OLAN VE OLMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ İLE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 1-12.