Bu araştırmanın
amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin paralel ve dik doğru/doğru parçalarını
belirleme durumlarını ve çizme becerilerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden
özel durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar
tarafından geliştirilen öğrencilerin
verilen bir doğru parçasına paralel doğru parçaları çizme ve verilen bir doğru
üzerinde veya dışındaki bir noktadan doğruya dikme çizme edebilme becerileri
ile verilen doğru veya doğru parçalarından hangilerinin paralel veya dik
olduğunu belirleme durumlarını ortaya çıkarmaya yönelik 4 soruluk bir ölçek
kullanılmıştır. Verilerin analizi, betimsel analiz yöntemiyle
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin paralellik ve
diklikle ilgili hem çizme becerilerinin hem de belirleme durumlarının yatay
veya düşey olarak verilen doğrularda/doğru parçalarında daha iyi olduğu görülmüştür.
Ayrıca öğrencilerin paralellik ve diklikle ilgili düşüncelerinin ve çizme becerilerinin
verilen doğru çiftlerinin görüntüsüne göre değiştiği, öğrencilerin paralel ve
dik doğru çizmede, paralelliği ve dikliği belirlemeye göre daha iyi oldukları
sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 1 |