Bu araştırmada kozmik eğitimin verildiği
Montessori anaokuluna devam eden çocuklar ile Devlet anaokuluna devam eden
çocukların, Dünya ve coğrafi kavramlara yönelik farkındalıklarının belirlenmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Ankara’nın Çankaya İlçesinde Montessori
yaklaşımı ile eğitim veren bir anaokulundaki 16 çocuk ile aynı ilçede Milli
Eğitim Bakanlığı Programına göre eğitim veren bir devlet anaokulundaki 16 çocuk
araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Nitel desende yapılan bu
araştırmanın verileri çocuklarla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda, Montessori anaokuluna devam eden çocukların Dünya’nın
şekli, Dünya’nın hareketinin sonuçları, Ay’ın fazları, gece-gündüz oluşumu ve
yağmurun oluşumu ile ilgili daha fazla bilimsel anlayışa sahip oldukları
görülmektedir.
Okul öncesinde coğrafya Kozmik eğitim Montessori yaklaşımı coğrafi farkındalık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 1 |