Çalışmanın amacı, ilkokul
4. Sınıf öğrencilerinin hayvanların özelliklerinden yararlanarak geliştirmeyi
tasarladıkları teknolojik ürünlerin belirlenmesidir. Bu amaçla Samsun il
merkezindeki bir ilkokulun 4. Çalışmanın amacı, ilkokul 4. Sınıf
öğrencilerinin hayvanların özelliklerinden yararlanarak geliştirmeyi
tasarladıkları teknolojik ürünlerin belirlenmesidir. Bu amaçla Samsun il
merkezindeki bir ilkokulun 4. sınıfında öğrenim gören 32’si kız, 26’sı erkek
olmak üzere toplam 58 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin hayvan özelliklerinden
yararlanarak tasarlamayı düşündükleri teknolojik ürünlerle ilgili çizimler
kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerden hayvanların özelliklerinden
yararlanarak biyomimetik ürünler tasarlamaları ve tasarımları ile ilgili
çizimler yapmaları istenmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması olup verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, öğrencilerin çeşitli hayvanlardaki farklı özelliklerden yaralanarak
çok çeşitli teknolojik ürün tasarımı çizdikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin
tasarladıkları teknolojik ürünler ile ilgili çizimlerine yaşamış
oldukları coğrafi çevreden öğrendiklerinin ve sosyalleştikleri ortamların
etkisinin olduğu görülmüştür. Özellikle öğrencilerin bilgisayar vb ortamlarda
oynadıkları savaş oyunları ve TV haberi ve filmler gibi ortamlarda gördükleri
savaş görüntülerinden dolayı daha çok savaş ve savunma teknolojisine yönelik
tasarım ürünlerine yönelik çizimler yaptıkları anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 2 |