Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study Of Developıng An Achivement Test With Validity And Reliability Analsis On Corrosion

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 124 - 133, 30.04.2016

Öz

The aim
of this study was to develop an achievement test consisting of multiple –
choice questions related to the corrosion chemistry courses taught in the
various departments of universities. The achievement test prepared in order to
carry out the validity and reliability studies was administered to 110 students
who had taken the corrosion chemistry course before at Gazi University, Ankara
and Selçuk University, Konya in 2014 – 2015 educational years. The opinions of
two field experts in chemistry and one field expert in Turkish were taken into
consideration in order to ensure the validity of the achievement test and then
the questions were subject to item analysis. The Cronbach Alpha reliability
value of the achievement test was found to be 0,76. Ultimately, an achievement
test consisting of 20 questions was developed as a result of the validity and
reliability studies.

Kaynakça

  • ABRAHAM, M.R.,GRYZYBOWSKİ, E.B., RENNER, J.W. &MAREK, A.E. (1992), “UnderstandingandMisunderstanding of EighthGraders of FiveChemistryConceptsFound in Textbooks”, Journal of Research in ScienceTeaching, 29, 105-120.
  • ABRAHAM, M.R.,WİLLİAMSON, V.M. &WESTBROOK, S.L. (1994), “A Cross-Age Study of theUnderstandingFiveConcepts”, Journal of Research in ScienceTeaching, 31(2), 147-165.
  • AYAS, A. &DEMİRBAŞ, A. (1997).“TurkishSecondaryStudents’ Conception of IntroductoryChemistryConcepts”, Journal of ChemicalEducation, 74(5), 518-521.
  • ARIKAN, R. (2013).Araştırma Yöntem ve Teknikleri(2. Basım), Nobel Yayın Dağıtım:Ankara
  • ÇALIK, M. &AYAS, A. (2002).“Öğrencilerin Bazı Kimya Kavramlarını Anlama Seviyelerinin Karşılaştırılması”, 2000’ li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul.
  • ÇEPNİ, S. (2003).“An Analysis of UniversityScienceInstructor’ ExaminationQuestionsAccordingtoTheCognitiveLevels”, EducationalScience: TheoryPractice, 3(1),65-84.
  • LİNN, R. L. &GRONLUND, N. E. (1995).MeasurementandAssessment in Teaching (7th ed.), Prentice-Hall:New Jersey.
  • ÖZÇELİK, D.A. (1992). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM: Ankara.
  • PETERSON, R.F. &TREAGUST, D.F. (1989).“Grade-12 Students’ Misconceptions ofCovalentBondingandStructure”,Journal of ChemicalEducation, 66(6), 459- 460.
  • TAN, Ş. (2009).Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. (3. Baskı),Pegem Akademi: Ankara.
  • TEKİN, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları: Ankara
  • TEKİN, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları: Ankara.
  • TURGUT, M.F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Saydam Matbaacılık: Ankara.
  • TURGUT, M. F. (1993), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme.(9. Baskı). Saydam Matbaacılık: Ankara.
  • TURGUT, M. F. (1995).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası

Korozyon Konusunda Geçerliliği ve Güvenirliği Sağlanmış Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 124 - 133, 30.04.2016

Öz

Bu çalışmanın
amacı, üniversite de çeşitli bölümlerinde okutulan korozyon kimyası ile ilgili çoktan
seçmeli sorulardan oluşan bir başarı testi geliştirmektir. Güvenirlik ve geçerlilik
çalışmalarını yapmak amacıyla hazırlanan başarı testi, 2014-2015 eğitim-öğretim
yılı bahar döneminde, Ankara Gazi Üniversitesi ve Konya Selçuk Üniversitesinde
korozyon kimyası dersi almış 110 öğrenciye uygulanmıştır. Başarı testinin geçerliliğini
sağlamak için, önce alanında uzman iki kimya eğitimcisi ve alanında uzman bir Türkçe
eğitimcisinden görüş alınmış ve sorular madde analizine tabi tutulmuştur. Başarı
testinin güvenirliliği Cronbach Alpha 0,76 olarak bulunmuştur. Güvenirlik ve geçerlilik
çalışmalarının sonunda 20 maddeden oluşan bir başarı testi geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • ABRAHAM, M.R.,GRYZYBOWSKİ, E.B., RENNER, J.W. &MAREK, A.E. (1992), “UnderstandingandMisunderstanding of EighthGraders of FiveChemistryConceptsFound in Textbooks”, Journal of Research in ScienceTeaching, 29, 105-120.
  • ABRAHAM, M.R.,WİLLİAMSON, V.M. &WESTBROOK, S.L. (1994), “A Cross-Age Study of theUnderstandingFiveConcepts”, Journal of Research in ScienceTeaching, 31(2), 147-165.
  • AYAS, A. &DEMİRBAŞ, A. (1997).“TurkishSecondaryStudents’ Conception of IntroductoryChemistryConcepts”, Journal of ChemicalEducation, 74(5), 518-521.
  • ARIKAN, R. (2013).Araştırma Yöntem ve Teknikleri(2. Basım), Nobel Yayın Dağıtım:Ankara
  • ÇALIK, M. &AYAS, A. (2002).“Öğrencilerin Bazı Kimya Kavramlarını Anlama Seviyelerinin Karşılaştırılması”, 2000’ li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul.
  • ÇEPNİ, S. (2003).“An Analysis of UniversityScienceInstructor’ ExaminationQuestionsAccordingtoTheCognitiveLevels”, EducationalScience: TheoryPractice, 3(1),65-84.
  • LİNN, R. L. &GRONLUND, N. E. (1995).MeasurementandAssessment in Teaching (7th ed.), Prentice-Hall:New Jersey.
  • ÖZÇELİK, D.A. (1992). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM: Ankara.
  • PETERSON, R.F. &TREAGUST, D.F. (1989).“Grade-12 Students’ Misconceptions ofCovalentBondingandStructure”,Journal of ChemicalEducation, 66(6), 459- 460.
  • TAN, Ş. (2009).Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. (3. Baskı),Pegem Akademi: Ankara.
  • TEKİN, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları: Ankara
  • TEKİN, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları: Ankara.
  • TURGUT, M.F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Saydam Matbaacılık: Ankara.
  • TURGUT, M. F. (1993), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme.(9. Baskı). Saydam Matbaacılık: Ankara.
  • TURGUT, M. F. (1995).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Yargıcı Matbaası
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Volkan Bilir

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2015
Kabul Tarihi 17 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bilir, V. (2016). Korozyon Konusunda Geçerliliği ve Güvenirliği Sağlanmış Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016(6), 124-133.