Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effects of Jigsaw II Technique in Active Learning on Academically Achievements and Learning Persistence

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 336 - 354, 31.10.2017

Öz

In this study, a research is made to find out whether using the active learning approach Jigsaw II technique has any effects on the academic success of 4th class primary school students in science lesson or on the retention of learning they have acquired. The study was implemented in a state-run primary school in Bandırma, Balıkesir in of 2016-2017. 60 students participated in the student study group in all, consisting 30 students in the experimental group and 30 students in the control group. The study lasted 9 weeks. The lessons were performed according to the active learning approach in the experimental group and according to lesson plans complying with the traditional teacher-centered approach in the control group. This research has been prepared according to the quasi-experimental design with the pretest-posttest group. As a result, although the arithmetical average of the achievement grades of the experimental group was slightly more than the average of the control group, significant differences were found supporting the experimental group.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K., Ü. (2014) “Aktif Öğrenme”, Biliş Yayınevi: İzmir
  • Akbulut, B. (2012) “İlköğretim 6. Sınıf Matematik Dersi Cebir Konusunun Aktif Öğrenme Yöntemi ile Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi”, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Kayseri
  • Akşid, F., Şahin, C. (2011) “Coğrafya Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Akademik Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi”, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 1-26
  • Arıkan, R. (2007) “Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama”, Asil Yayın Dağıtım: Ankara
  • Amber, M. (2014). “Actıve Learnıng İn The Scıence Classroom”, Honors Projects. Paper 113.
  • Aşiroğlu, S. (2014) “Aktif Öğrenme Temelli Fen ve Teknoloji Dersi Etkinliklerinin 5. Sınıf Öğrencilerin Problem Çözme Becerileri ve Başarıları Üzerindeki Etkisi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Doktora Tezi: Malatya
  • Aydede, M., N., (2006) “İlköğretim Altıncı Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Aktif Öğrenme Yaklaşımını Kullanmanın Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılık Üzerine Etkisi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi: Adana
  • Aydede, M., N., Matyar, F. (2009) “Aktif Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 137-152
  • Aykaç, N. (2005) “Öğrenme ve Öğretim Sürecinde Aktif Öğrenme Yöntemleri”, Naturel Yayıncılık: Ankara
  • Atılgan, H. (Ed.) (2009) “Eğitimde Ölçme Değerlendirme”, Anı Yayıncılık: Ankara
  • Baessa, Y., Chesterfıeld, R., Ramos, T. (2002) “Active Learning and Democratic Behavior in Guatemalan Rural Primary Schools”, Carfax Publishing, 32 (2), 205-218
  • Baykul, Y., Turgut, M., F. (2010) “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme”, Pegem Yayınevi: Ankara
  • Bonwell, C. C. & Eison, J. A. (1991) “Active Learning: Creating Excitement in the Classroom. Clearinghouse on Higher Education”, Washington, DC
  • Büyüköztürk, Ş. (2001) “Deneysel Desenler, Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi”, PegemA Yayıncılık: Ankara
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2008) “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Akademi Yayıncılık:Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2016) “Veri Analiz El Kitabı”, Pegem Akademi: Ankara
  • Cook, E., D., Hazelwood, A., C. (2002) “An active learning strategy for the classroom ‘‘who wants to win . . . some mini chips ahoy?’’, Journal of Accounting Education, 20, 297-306
  • Çepni, S. (2010). “Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş”, Yazarın Kendisi: Trabzon
  • Çepni, S. (Ed.) (2016). “Fen ve Teknoloji Öğretimi” Pegem Akademi:Ankara
  • Demirci, C. (2003) “Etkin Öğrenme Yaklaşımının Erişiğe Etkisi” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 38-42
  • Dolmaz, M. (2012).”İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Modelleri, Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Niğde
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü., Şimşek, U. (2005) “İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme: I. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi ve Yöntemle İlgili Çalışmalar”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 59-83
  • Doğanay, A. (Ed) (2014). “Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri”, Pegem Akademi Yayınları: Ankara
  • Güngör, Y., Z. (2011). “Birleştirme II Tekniğinin Fransızca Okuma Dersinde Öğrenilen Sözcükleri Hatırda Tutmaya Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(4), 75-84
  • Gür, H., Seyhan G. (2006) “İlköğretim 7.Sınıf Matematik Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (1), 17-28
  • İnan H. (2003) “İlköğretim Birinci Sınıfta Aktif Öğrenme Stratejilerinin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi” Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Bursa.
  • Karasar, N. (1994) “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. : Ankara
  • Kardaş ve Öztürk (2015).”Aktif Öğrenme Tekniklerinin Türkçe Öğretiminde Başarı Tutum ve Uygulamalara Yönelik Öğrenci Görüşleriyle İlişkisi: Bir Meta- analiz Çalışması”, International Journal of Languages’ Education and Teaching”, UDES 2015 p. 1682-1692
  • Kardaş, M., N., Uca, N. (2016). “Aktif Öğrenme Yönteminin Kullanıldığı Çalışmaların Öğrenci Başarısı, Tutumu ve Görüşleri Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analiz Çalışması”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl:4, Sayı:7, 118-130
  • Khan, G., N. (2016). “ Effect of Jigsaw technique of Cooperative learning (JCL) on Academic Achievement of Secondary School Students”, Global Advanced Research Journal of Educational Research and Review, 5(2), 28-31
  • Kiras, B. (2013) “Vücudumuzda Sistemler Ünitesinin Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Öğrencinin Başarı, Tutum ve Yaratıcılığına Etkisi”, İstanbul Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: İstanbul
  • Koç, G. (2000) “Etkin Öğrenme Yaklaşımlarının Eğitim Ortamlarında Kullanılması” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,19, 220-226
  • Kösterelioğlu, İ., Bayar, A., Akın Kösterelioğlu, M. (2014). “Öğretmen Eğitiminde Etkinlik Temelli Öğrenme Süreci: Bir Durum Araştırması”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1035-1047
  • Lara,O., Rosario, A., Nuria, A. Alberto, A., M. (2016). “Collaborative learning: implementation of JigSaw technique in a Google environment”, 2nd International Conference on Higher Education Advances, Valencia
  • Maden, S .(2014). “Türkçe Öğretimi ve Aktif Öğrenme”,Kirazofis Kitabevi: Giresun
  • Mccarthy, P., J., Anderson, L. (2000) “Active Learning Techniques Versus Traditional Teaching Styles: Two Experiments from History and Political Science”, Innovative Higher Education, 24 (4), 279-294
  • MEB (2013) “İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı”, MEB Yayınları: Ankara
  • Özbay, M. ve Akdağ, E. (2013). “Deyimlerin Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Etkisi”, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 46-54
  • Özdoğan, M. (2008). “Yapılandırmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanan Yeni Sosyal Bilgiler Programında Aktif Öğrenme Tekniklerinin Kullanımı”, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Tokat.
  • Prınce, M. (2004) “ Does Active Learning Work? A Review of the Research. Journal of Engineering Education”, 93(3), 223-231
  • Sancı, M., Kılıç, D. (2011). “İlköğretim 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretiminde Uygulanan Jigsaw ve Grup Araştırması Tekniklerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkisi”, Journal Of Educatıonal And Instructıonal Studıes In The World, 1 (1), 80-92
  • Senemoğlu, N. (1998) “Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya”, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Silberman, M.,(1996) “Active Learning:101Strategies to Teach Any Subject”, Allyn and Bacon: Massachusetts
  • Slavin, R.E. (2013). “Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama, (Çev: Galip YÜKSEL, Educational Psychology: Theory and Practice), Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara
  • Sugianti (2016). “The Implementation Of Jigsaw Technique To Teach Poetry Of Buya Hamka”, IOSR Journal of Research & Method in Education, 6 (2), 65-68.
  • Türkben, T. (2015) “Aktif Öğrenme Yöntemiyle Oluşturulmuş Sınıf Ortamınının Öğrenciler Üzerisindeki Etkisi”, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10 (7), 899-916
  • Türksoy, E. (2012) “İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretimin Öğrencinin Akademik Başarıları ve Tutumları Üzerine Etkisi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Burdur.
  • Türkmen, H., Yamık, G. (2015). “Jıgsaw-II Tekniğınin Omurgalı Hayvanlar Konusunda Öğrenci Başarısına Etkisi”. International Journal of Social Science, 36, 33-46.
  • Uşun, Y., A. (2004) “İlköğretim 2. Sınıf Matematik Dersi Çarpım Tablosunun Öğretiminde Aktif Öğrenme Yaklaşımı İle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Bursa
  • Yapıcı, H. (2016). “Use of Jigsaw Technique To Teach The Unit "Science Within Time" İn Secondary 7th Grade Social Sciences Course and Students’ Views on This Technique”, Educational Research and Reviews, 11(8), 773-780
  • Yılmaz, M., Eren, A. (2014). “Sınıf Öğretmen Adaylarına Basit Elektrik Devreleri Konusunun Simülasyon ve Laboratuvar Uygulaması Teknikleriyle Öğretimi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 84-99
  • Zingaro, D. (2008). “Group İnvestigation. Theory and Practice”, Toronto, Ontario, Canada: Ontario Institute For Studies In Education

Aktif Öğrenme Yaklaşımı Doğrultusunda Jigsaw II Tekniğini Kullanmanın Akademik Başarı ve Öğrenilenlerin Kalıcılığı Üzerinde Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 336 - 354, 31.10.2017

Öz

Bu çalışmada dördüncü sınıfı fen bilimleri dersinde aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda jigsaw II tekniği dikkate alınarak hazırlanan eğitim ve öğretim sürecinin öğrencilerin başarı ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığı üzerine etkisi araştırılmıştır. Bu çalışma Balıkesir’in Bandırma İlçesinde dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde 30 deney grubu öğrencisi, 30 kontrol grubu öğrencisinin katılımı ile 13 haftada süreyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Deney grubuna aktif öğrenme yaklaşımı doğrultusunda Jigsaw II tekniğine göre eğitim ve öğretim süreci düzenlenirken, kontrol grubuna geleneksel yaklaşım doğrultusunda eğitim ve öğretim süreci uygulanmıştır. Bu çalışma neticesinde dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde aktif öğrenme yaklaşımı doğrultunda Jigsaw II tekniğine göre hazırlanan eğitim ve öğretim sürecini öğrencilerin başarısını ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığını arttırdığı sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K., Ü. (2014) “Aktif Öğrenme”, Biliş Yayınevi: İzmir
  • Akbulut, B. (2012) “İlköğretim 6. Sınıf Matematik Dersi Cebir Konusunun Aktif Öğrenme Yöntemi ile Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi”, Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Kayseri
  • Akşid, F., Şahin, C. (2011) “Coğrafya Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Akademik Başarı ve Tutum Üzerine Etkisi”, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 1-26
  • Arıkan, R. (2007) “Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama”, Asil Yayın Dağıtım: Ankara
  • Amber, M. (2014). “Actıve Learnıng İn The Scıence Classroom”, Honors Projects. Paper 113.
  • Aşiroğlu, S. (2014) “Aktif Öğrenme Temelli Fen ve Teknoloji Dersi Etkinliklerinin 5. Sınıf Öğrencilerin Problem Çözme Becerileri ve Başarıları Üzerindeki Etkisi”, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Doktora Tezi: Malatya
  • Aydede, M., N., (2006) “İlköğretim Altıncı Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Aktif Öğrenme Yaklaşımını Kullanmanın Akademik Başarı, Tutum ve Kalıcılık Üzerine Etkisi”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi: Adana
  • Aydede, M., N., Matyar, F. (2009) “Aktif Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilgisi Dersindeki Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi”, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 137-152
  • Aykaç, N. (2005) “Öğrenme ve Öğretim Sürecinde Aktif Öğrenme Yöntemleri”, Naturel Yayıncılık: Ankara
  • Atılgan, H. (Ed.) (2009) “Eğitimde Ölçme Değerlendirme”, Anı Yayıncılık: Ankara
  • Baessa, Y., Chesterfıeld, R., Ramos, T. (2002) “Active Learning and Democratic Behavior in Guatemalan Rural Primary Schools”, Carfax Publishing, 32 (2), 205-218
  • Baykul, Y., Turgut, M., F. (2010) “Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme”, Pegem Yayınevi: Ankara
  • Bonwell, C. C. & Eison, J. A. (1991) “Active Learning: Creating Excitement in the Classroom. Clearinghouse on Higher Education”, Washington, DC
  • Büyüköztürk, Ş. (2001) “Deneysel Desenler, Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi”, PegemA Yayıncılık: Ankara
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2008) “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Akademi Yayıncılık:Ankara
  • Büyüköztürk, Ş. (2016) “Veri Analiz El Kitabı”, Pegem Akademi: Ankara
  • Cook, E., D., Hazelwood, A., C. (2002) “An active learning strategy for the classroom ‘‘who wants to win . . . some mini chips ahoy?’’, Journal of Accounting Education, 20, 297-306
  • Çepni, S. (2010). “Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş”, Yazarın Kendisi: Trabzon
  • Çepni, S. (Ed.) (2016). “Fen ve Teknoloji Öğretimi” Pegem Akademi:Ankara
  • Demirci, C. (2003) “Etkin Öğrenme Yaklaşımının Erişiğe Etkisi” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 38-42
  • Dolmaz, M. (2012).”İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Modelleri, Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Niğde
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü., Şimşek, U. (2005) “İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme: I. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi ve Yöntemle İlgili Çalışmalar”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 59-83
  • Doğanay, A. (Ed) (2014). “Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri”, Pegem Akademi Yayınları: Ankara
  • Güngör, Y., Z. (2011). “Birleştirme II Tekniğinin Fransızca Okuma Dersinde Öğrenilen Sözcükleri Hatırda Tutmaya Etkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(4), 75-84
  • Gür, H., Seyhan G. (2006) “İlköğretim 7.Sınıf Matematik Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi”. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8 (1), 17-28
  • İnan H. (2003) “İlköğretim Birinci Sınıfta Aktif Öğrenme Stratejilerinin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi” Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Bursa.
  • Karasar, N. (1994) “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd. : Ankara
  • Kardaş ve Öztürk (2015).”Aktif Öğrenme Tekniklerinin Türkçe Öğretiminde Başarı Tutum ve Uygulamalara Yönelik Öğrenci Görüşleriyle İlişkisi: Bir Meta- analiz Çalışması”, International Journal of Languages’ Education and Teaching”, UDES 2015 p. 1682-1692
  • Kardaş, M., N., Uca, N. (2016). “Aktif Öğrenme Yönteminin Kullanıldığı Çalışmaların Öğrenci Başarısı, Tutumu ve Görüşleri Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analiz Çalışması”, Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Yıl:4, Sayı:7, 118-130
  • Khan, G., N. (2016). “ Effect of Jigsaw technique of Cooperative learning (JCL) on Academic Achievement of Secondary School Students”, Global Advanced Research Journal of Educational Research and Review, 5(2), 28-31
  • Kiras, B. (2013) “Vücudumuzda Sistemler Ünitesinin Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Öğrencinin Başarı, Tutum ve Yaratıcılığına Etkisi”, İstanbul Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: İstanbul
  • Koç, G. (2000) “Etkin Öğrenme Yaklaşımlarının Eğitim Ortamlarında Kullanılması” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,19, 220-226
  • Kösterelioğlu, İ., Bayar, A., Akın Kösterelioğlu, M. (2014). “Öğretmen Eğitiminde Etkinlik Temelli Öğrenme Süreci: Bir Durum Araştırması”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(2), 1035-1047
  • Lara,O., Rosario, A., Nuria, A. Alberto, A., M. (2016). “Collaborative learning: implementation of JigSaw technique in a Google environment”, 2nd International Conference on Higher Education Advances, Valencia
  • Maden, S .(2014). “Türkçe Öğretimi ve Aktif Öğrenme”,Kirazofis Kitabevi: Giresun
  • Mccarthy, P., J., Anderson, L. (2000) “Active Learning Techniques Versus Traditional Teaching Styles: Two Experiments from History and Political Science”, Innovative Higher Education, 24 (4), 279-294
  • MEB (2013) “İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı”, MEB Yayınları: Ankara
  • Özbay, M. ve Akdağ, E. (2013). “Deyimlerin Öğretiminde Aktif Öğrenmenin Etkisi”, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 46-54
  • Özdoğan, M. (2008). “Yapılandırmacı Yaklaşım Doğrultusunda Hazırlanan Yeni Sosyal Bilgiler Programında Aktif Öğrenme Tekniklerinin Kullanımı”, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Tokat.
  • Prınce, M. (2004) “ Does Active Learning Work? A Review of the Research. Journal of Engineering Education”, 93(3), 223-231
  • Sancı, M., Kılıç, D. (2011). “İlköğretim 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretiminde Uygulanan Jigsaw ve Grup Araştırması Tekniklerinin Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerine Etkisi”, Journal Of Educatıonal And Instructıonal Studıes In The World, 1 (1), 80-92
  • Senemoğlu, N. (1998) “Gelişim Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya”, Gazi Kitabevi: Ankara.
  • Silberman, M.,(1996) “Active Learning:101Strategies to Teach Any Subject”, Allyn and Bacon: Massachusetts
  • Slavin, R.E. (2013). “Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama, (Çev: Galip YÜKSEL, Educational Psychology: Theory and Practice), Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara
  • Sugianti (2016). “The Implementation Of Jigsaw Technique To Teach Poetry Of Buya Hamka”, IOSR Journal of Research & Method in Education, 6 (2), 65-68.
  • Türkben, T. (2015) “Aktif Öğrenme Yöntemiyle Oluşturulmuş Sınıf Ortamınının Öğrenciler Üzerisindeki Etkisi”, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10 (7), 899-916
  • Türksoy, E. (2012) “İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Aktif Öğrenme Teknikleri ile Zenginleştirilmiş Öğretimin Öğrencinin Akademik Başarıları ve Tutumları Üzerine Etkisi”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Burdur.
  • Türkmen, H., Yamık, G. (2015). “Jıgsaw-II Tekniğınin Omurgalı Hayvanlar Konusunda Öğrenci Başarısına Etkisi”. International Journal of Social Science, 36, 33-46.
  • Uşun, Y., A. (2004) “İlköğretim 2. Sınıf Matematik Dersi Çarpım Tablosunun Öğretiminde Aktif Öğrenme Yaklaşımı İle Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi: Bursa
  • Yapıcı, H. (2016). “Use of Jigsaw Technique To Teach The Unit "Science Within Time" İn Secondary 7th Grade Social Sciences Course and Students’ Views on This Technique”, Educational Research and Reviews, 11(8), 773-780
  • Yılmaz, M., Eren, A. (2014). “Sınıf Öğretmen Adaylarına Basit Elektrik Devreleri Konusunun Simülasyon ve Laboratuvar Uygulaması Teknikleriyle Öğretimi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 84-99
  • Zingaro, D. (2008). “Group İnvestigation. Theory and Practice”, Toronto, Ontario, Canada: Ontario Institute For Studies In Education
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeki Apaydın

Mehmet Ali Kandemir

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 2 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 25 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Apaydın, Z., & Kandemir, M. A. (2017). Aktif Öğrenme Yaklaşımı Doğrultusunda Jigsaw II Tekniğini Kullanmanın Akademik Başarı ve Öğrenilenlerin Kalıcılığı Üzerinde Etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 336-354.