Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Problems That Elementary Teachers Face İn Physical Education (Sample of Tokat Province)

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 5, 221 - 234, 31.10.2015

Öz

This study has been conducted to define the problems
according to variables that elementary school teachers face when teaching
physical education. In order to identify the problems that the first grade
teachers in TOKAT province face when teaching physical education, a 22-item
draft scale, six of which is demographical, has been formed. A 5-point
likert-scale has been used for the items that form the scale. Survey has been
conducted and collected via TOKAT Directorate of National Education and SPSS
was used for data analysis. Significance level has been identified as 0,05 for
statistical significance. In conclusion, this study revealed that elementary
school teachers have some occupational problems in physical education classes
in terms of practice, physical conditions, training aspects, and considering
important. That is, the facilities and equipment regarding to the physical
education classes at schools are insufficient and deficient and that primary
school teachers have lack of information and training on physical education
which causes problems about the performance of the class, are among the
problems that have been identified in the study.

Kaynakça

  • AÇIKADA, C. (1992) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirmede Müfredat Programı Sorunları, Spor Bilimleri Dergisi, Ankara (4), (3-9).
  • ARSLAN, Y. ALTAY, F. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerinin Bazı Eğilimleri Açısından İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11(1): 14–23 (2009).
  • AYTAÇ T. (2000). Hizmet İçi Eğitim Kavramı Ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi. (147), (66–69).
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2007): Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • BOZDEMİR R. (2012) Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaştıkları Problemlere Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
  • ÇAMLIYER, H. (1991) İlkokullarda Beden Eğitimi Ders Uygulamalarının Öğretim Programları, 1 Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, Milli Eğitim Basımevi: Ankara
  • DEMİR K, ARI E. (2013) Öğretmen Sorunları-Çanakkale İli Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), (107-126)
  • EKİNCİ A, (2010)Opinions of Principals and Teachers Working in Primary Schools about their Vocational Problems, Elementary Education Online, 9(2), (734-748)
  • ERDEN, M. (1997) Eğitim Psikolojisi, Arkadaş Yayınevi: Ankara
  • GÜVEN S. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Đlköğretim Ders Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, (177), (224–235).
  • KARAGÜL, T. (1993) Beden Eğitimi Öğretim Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir
  • KANGAL M, DÖNMEZ B. (2003) İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri (Sivas Örneği) Milli Eğitim Dergisi (159).(1/5-5/5)
  • KUL M, (2008) Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları Ve Performanslarına Etkisi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • KUZEY M. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Bazı Sorunları ve Bazı Çözüm Önerileri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • MEB. (1994) Okul Öncesi Eğitim Programları, Okul Öncesi Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Basımevi: İstanbul
  • OCAK, Y. TORTOP, Y. (2006.)Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Derslerine İlişkin Genel Görüşleri Ve Beden Eğitimi Derslerini Yürütürken Karşılaştıkları Sorunları. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla.
  • ÖZDEMİR, A. (2000).Orta Öğretimde Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin Uygulanabilirliği, Çorum İli ve İlçelerindeki Farklılıkların Değerlendirilmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Samsun.
  • ÖZŞAKER M, ORKUN A. (2005). “İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin Amaç ve İçeriğine İlişkin Sorunlar”, 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, İzmir
  • ÖZTÜRK F (1996) “İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu” Eğitim Kurumlarında ve Beden ve Spor Sempozyumu, 19-21 Aralık 1991 Buca- İzmir
  • PEHLİVAN Z. DÖNMEZ B. YAŞAT, H. (2005) Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüşleri, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, (3). (51-62).
  • PORTMAN, P.A. Preservice Elementary Education Majors Beliefs About Their Elementary Physical Education Classes (Pt. 1). Indiana Association for Health, Physical Education, Recreation and Dance Journal, 25 (2) (25-28).
  • ŞİRİN, E F. (2005). “İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersiyle İlgili Tutum ve Uygulamaları”.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, 10-11 Haziran, Bursa, 96-102,
  • XİANG P. LOWY S. MCBRİDE R. (2002) The İmpact Of A Field-Based Elementary Physical Education Methods Course On Preservice Classroom Teachers' Beliefs.Journal Of Teaching İn Physical Education, 21(2), (145-161).

Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaştıkları Problemler (Tokat İli Örneği)

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 5, 221 - 234, 31.10.2015

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi
derslerinde karşılaştıkları problemleri değişkenlerine göre belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Tokat ilindeki ilköğretim birinci kademe sınıf
öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersi uygulamalarında karşılaştıkları
problemlere yönelik 6’sı demografik maddeler olmak üzere toplam 22 maddelik bir
ölçek oluşturulmuştur. Ölçeğin geçerlilik oranlarının ortalaması alınarak
kapsam geçerlilik indeksi 0.78 olarak bulunmuştur. Ölçeği oluşturan maddeler için
5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan izinle
ölçekler uygulanıp, toplanmış ve çözümleme aşamasında SPSS programından
yararlanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için 0.05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir.
Sonuç olarak bu araştırmada; sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersleri ile
ilgili uygulama, fiziksel şartlar, formasyon boyutları ve önemseme açısından
bazı mesleki problemlerinin olduğu tespit edilmiştir. Okullardaki beden eğitimi
dersi ile ilgili tesis, araç ve gereçlerin yetersiz ve eksik olması, sınıf öğretmenlerin
beden eğitimi dersi ile ilgili bilgi ve formasyon yeterliliklerinin dersin işlenmesi
ve verimliliği açısından sorun yaratması, bu durumlardan kaynaklanan uygulama
ve önemseme problemleri tespit edilen bazı sorunlar arasında olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • AÇIKADA, C. (1992) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Yetiştirmede Müfredat Programı Sorunları, Spor Bilimleri Dergisi, Ankara (4), (3-9).
  • ARSLAN, Y. ALTAY, F. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşlerinin Bazı Eğilimleri Açısından İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11(1): 14–23 (2009).
  • AYTAÇ T. (2000). Hizmet İçi Eğitim Kavramı Ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar. Milli Eğitim Dergisi. (147), (66–69).
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2007): Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı, 7. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • BOZDEMİR R. (2012) Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersinde Karşılaştıkları Problemlere Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi
  • ÇAMLIYER, H. (1991) İlkokullarda Beden Eğitimi Ders Uygulamalarının Öğretim Programları, 1 Eğitim Kurumlarında Beden Eğitimi ve Spor Sempozyumu, Milli Eğitim Basımevi: Ankara
  • DEMİR K, ARI E. (2013) Öğretmen Sorunları-Çanakkale İli Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), (107-126)
  • EKİNCİ A, (2010)Opinions of Principals and Teachers Working in Primary Schools about their Vocational Problems, Elementary Education Online, 9(2), (734-748)
  • ERDEN, M. (1997) Eğitim Psikolojisi, Arkadaş Yayınevi: Ankara
  • GÜVEN S. (2008). Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Đlköğretim Ders Programlarının Uygulanmasına İlişkin Görüşleri, Milli Eğitim Dergisi, (177), (224–235).
  • KARAGÜL, T. (1993) Beden Eğitimi Öğretim Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir
  • KANGAL M, DÖNMEZ B. (2003) İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri (Sivas Örneği) Milli Eğitim Dergisi (159).(1/5-5/5)
  • KUL M, (2008) Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Sorunları Ve Performanslarına Etkisi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya
  • KUZEY M. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Bazı Sorunları ve Bazı Çözüm Önerileri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • MEB. (1994) Okul Öncesi Eğitim Programları, Okul Öncesi Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Basımevi: İstanbul
  • OCAK, Y. TORTOP, Y. (2006.)Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Derslerine İlişkin Genel Görüşleri Ve Beden Eğitimi Derslerini Yürütürken Karşılaştıkları Sorunları. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Muğla.
  • ÖZDEMİR, A. (2000).Orta Öğretimde Beden Eğitimi ve Spor Derslerinin Uygulanabilirliği, Çorum İli ve İlçelerindeki Farklılıkların Değerlendirilmesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Samsun.
  • ÖZŞAKER M, ORKUN A. (2005). “İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersinin Amaç ve İçeriğine İlişkin Sorunlar”, 4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, İzmir
  • ÖZTÜRK F (1996) “İlkokul ve İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersi Uygulama Sorunu” Eğitim Kurumlarında ve Beden ve Spor Sempozyumu, 19-21 Aralık 1991 Buca- İzmir
  • PEHLİVAN Z. DÖNMEZ B. YAŞAT, H. (2005) Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüşleri, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, (3). (51-62).
  • PORTMAN, P.A. Preservice Elementary Education Majors Beliefs About Their Elementary Physical Education Classes (Pt. 1). Indiana Association for Health, Physical Education, Recreation and Dance Journal, 25 (2) (25-28).
  • ŞİRİN, E F. (2005). “İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersiyle İlgili Tutum ve Uygulamaları”.4. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumu, 10-11 Haziran, Bursa, 96-102,
  • XİANG P. LOWY S. MCBRİDE R. (2002) The İmpact Of A Field-Based Elementary Physical Education Methods Course On Preservice Classroom Teachers' Beliefs.Journal Of Teaching İn Physical Education, 21(2), (145-161).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Bozdemir Bu kişi benim

Zafer Çimen

Mustafa Kaya

Osman Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2015
Kabul Tarihi 24 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Bozdemir, R., Çimen, Z., Kaya, M., Demir, O. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Karşılaştıkları Problemler (Tokat İli Örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 221-234.