Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Performance Homeworks Assigned in Social Studies Courses by Respondents

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 5, 248 - 264, 31.10.2015

Öz

The purpose of this study was to determine the views of students, teachers, and parents towards performance homeworks assigned in social studies courses. Based on the development level data of Turkish Statistical Institution, the participants of the study consisted of 6 and 7th grade students studying in secondary schools located in the central districts of Ankara and chosen through convenience sampling method under purposeful sampling method in 2013-2014 education year spring term, social studies teachers employed in chosen schools, and their parents. This study designed as a case study under qualitative research method used a semi-structured interview form developed by the researchers. Data of the study was analyzed through content analysis. Results revealed that all the participants agreed that performance homeworks could not be completed without the help of internet, parents and stationery. Another result of the study was that parents and students were not guided well about performance projects and that performance homeworks assigned to students were above their level, and that performance homeworks did not contribute to students' value judgment and skills.

Kaynakça

  • Akçöltekin, A. ve Doğan, S. (2013). 9. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersinde verilen ev ödevlerine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4(1), 147-158.
  • Akdağ, H.,Çoklar, A. N. (2009). İlköğretim 6. ve 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi proje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar, internetin yeri ve karşılaştıkları güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2, 1-16.
  • Aydın, T. (2012). Eğitimde Yansımalar. Arel Eğitim Kurumları. 23(31), 23-26.
  • Bahar, M., Nartgün, Z. , Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bal, A. P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi performans görevi hazırlama sürecine ilişkin görüşleri ve yaşadıkları sorunlar, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 11-23.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Benli, N. (2010). İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi, teknikler ve örnek çalışmalar. (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Cooper, H. (2006). The battle over homework: Comman ground for administrators, teacher, and parents. Third Edition. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009). Türkçe derslerindeki performans görevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 22-55.
  • Creswell, J.W. (2013). Beş nitel araştırma yaklaşımı (Çev. M. Aydın), M. Bütün ve S.B. Demir (Çev. Ed.), Nitel araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3.Baskıdan Çev.), Ankara: Siyasal. ss. 69-110.
  • Çepni, S., Bayrakçeken, S. ve Semerci, A. Y. (2007). Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem.
  • Çetin, M. O., Çakan, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi başarılarının farklı yaklaşımlarla ölçülmesi ve bu yaklaşımlara ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 93-99.
  • Çiftçi, S. (2010). İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri, İlköğretim Online, 9(3), 934-951. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Demir, M. (2010). İlköğretim IV. ve V. sınıflarda uygulanan performans ödevlerinin etkililiğinin öğretmen görüşleri bakımından değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi. Malatya.
  • Dominguez Carmino, G. (2004). Designing an assessment tool to describe students’ mathematics knowledge (PhD Dissertation). Purdiee University, Indiana, USA.
  • Duban, N. ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme- değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri, İlköğretim Online, 7(3), 769-784. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Duruhan, K. ve Çavuş, A. (2013). İlköğretim 7.sınıf sosyal bilgiler dersi performans görevlerinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri, İlköğretim Online, 12(4), 949‐968. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Elharrar, Y. (2006). Theacher Assessment Practıces and Perceptıons: The use of Alternative Assessment within the Quebec Educatıonal Reform (Unpublished PhD Thesis). Universite du Quebec a Montreal, Canada.
  • Eren O., & Henderson D. J. (2008). The impact of homework on student achievement. Econometrics Journal, 11, 326-348.
  • Falch, T., & Rønning, M. (2012). Homework assignment and student achievement in OECD countries. Discussion Papers, Statistics Norway Research department, No: 711. https://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/DP/dp711.pdf adresinden,28.06.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş. A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu (Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gömleksiz, M.N., Sinan, A.T. ve Demir, S. (2010). İlköğretim Türkçe dersi proje ve performans görevlerinin gerçekleştirilme sürecine yönelik öğrenci görüşleri (Malatya ili örneği). Turkish Studies,5(3), 1320-1349.
  • Green, K., & Emerson, A. (2008). Reorganizing freshman business mathematics II: Authentic assessment in mathematics through professional memos. Teaching Mathematics and its Applications, 27(2), 66-80.
  • Güvey, E. (2009). İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri (Eskişehir ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Hibbard K. M. (2000). Performance Based Learning and Assessment in Middle School Science. Larchmont: Eye on education Inc.
  • İflazoğlu-Saban, A. ve Şeker, M. (2010). İlköğretim 5.sınıf öğrencilerinin performans görevlerindeki başarıları ile ailelerinin eğitim-öğretim çalışmalarına katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,19(3), 361-390.
  • Kaya, S., Karaçam, S., Eş, H. ve Tuncel, M. (2013). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33,187-20. Doi Number :10.9779/PUJE244
  • Krulick, S., Rudnick, J., & Milou, E. (2003). Teaching mathematics in the middle school, Newyork: Pearson Education.
  • Kuş, E. (2012). Nicel-nitel araştırma teknikleri. (4. Baskı). Ankara: Anı.
  • Kutlu, Ö. (2004). Tek soruyla öğrenci performansının belirlenmesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2008). Öğrenci başarısının belirlenmesi. Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Marzano, R. J., Pickering, D. J., & McTing, J. (1993). Assessing student outcomes: performance assessment using the dimens of learning model. Alexandria. VA: Association for Supervision and Curriculum Development http://eric.ed.gov/PDFS/ED461665.pdf adresinden 28.06.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Mcmillian, J. H. (2004). Classroom assessment principles and practice for effective instruction. Boston: Pearson Education.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel vaka (durum) çalışması (Çev. E. Karadağ), S. Turan (Çev. Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber, Ankara. Nobel. s.39-54.
  • Miller, D. L., & Kelley, M. L. (1992). Interventions for improving homework performance: A critical review. School Psychology Quarterly, 6, 174-185.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4-5.Sınıflar). Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). Proje ve performans görevleri genelge no: 2009/37.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). London: Sage.
  • Perlman, C. C. (2002). Performans assessment: Designing Appropriate Performans Task and Scoring Rubrics. In C. Boston's (Eds.), MD: ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation.
  • Schunk, D. (1984). Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: Motivational and informational effects. Journal of Educational Research, 78, 29-34.
  • Secer, M. (2010). İlköğretim öğrenci ve öğretmenlerinin performans görevleri ve bu görevlerde internet kullanımı hakkındaki görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin.
  • Türk Eğitim Derneği [TED]. (2014). TEDMEM 2014 Eğitim değerlendirme raporu, http://www.tedmem.org/yayin/2014egitimdegerlendirmeraporuadresinden 29.06.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Türkiye İstatistik Kurumu [TÜİK]. (2012). Ankara ili merkez ilçelerine ait gelişmişlik düzeyi verileri. Veriler Türkiye İstatistik Kurumu'ndan elektronik posta yoluyla elde edilmiştir.
  • Tüysüz, C., Karakuyu, Y. ve Tatar E. (2010). Opinions of students’ parents about performance task in science and technology class. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 108-122.
  • Weigold, J. K. (1999). Self concept and attitude towards traditional or alternative assessments: An exploration of gender differences in mathematics and science (Master Thesis), Eastern Michigan University Ypsilanti, Michigan.
  • Wiggins, G. P. (1989). Teaching to the (authentic) test. Educational Leadership, 46(7), 141-147.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, M. ve Benli, N. (2011). İlköğretim 1. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 250-267.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and Methods (3rd ed.). London: Sage.
  • Yücel, A. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde verilen performans ödevleri hakkında öğretmen-veli-öğrenci görüşleri (Konya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.

Sosyal Bilgiler Dersinde Verilen Performans Görevlerinin Muhatapları Tarafından Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 5, 248 - 264, 31.10.2015

Öz

 Bu araştırmada, sosyal bilgiler 6 ve
7. sınıf dersinde verilen performans görevlerine yönelik öğrenci, öğretmen ve
veli görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu; Türkiye
İstatistik Kurumu gelişmişlik düzeyi verilerinden hareketle 2013-2014 eğitim öğretim
yılının bahar döneminde Ankara ilinin merkez ilçelerinde bulunan ortaokullardan
amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemine
uygun olarak seçilmiş olan 6 ve 7. sınıf öğrencileri, seçilen okullarda görevli
sosyal bilgiler öğretmenleri ve o sosyo-ekonomik düzeyde ikamet eden öğrenci
velileri oluşturmaktadır. Durum çalışması olarak tasarlanan bu nitel çalışmanın
verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
formuyla toplanmıştır. Uygulama sonrası elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcı grubunu oluşturan bireylerin
hepsinin üzerinde durdukları düşünce, performans görevlerinin yapılması
konusunda internet, aile ve kırtasiye yardımına başvurulmadan bu görevlerin
yerine getirilemeyeceğidir. Bir başka sonuç ise öğretmenler tarafından
performans görevleriyle alakalı olarak velilere ve öğrencilere yeterli yönlendirmenin
ve rehberliğin yapılmadığı, verilen performans görevlerinin öğrencilerin
seviyelerinin üstünde
olduğu, onların değer yargılarına ve becerilerine katkı sağlamadığı
yönündeki düşüncelerdir.

Kaynakça

  • Akçöltekin, A. ve Doğan, S. (2013). 9. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersinde verilen ev ödevlerine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4(1), 147-158.
  • Akdağ, H.,Çoklar, A. N. (2009). İlköğretim 6. ve 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi proje ve performans görevlerini hazırlarken yararlandıkları kaynaklar, internetin yeri ve karşılaştıkları güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2, 1-16.
  • Aydın, T. (2012). Eğitimde Yansımalar. Arel Eğitim Kurumları. 23(31), 23-26.
  • Bahar, M., Nartgün, Z. , Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bal, A. P. (2012). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersi performans görevi hazırlama sürecine ilişkin görüşleri ve yaşadıkları sorunlar, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 11-23.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Benli, N. (2010). İlköğretim I. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen ve veli görüşleri açısından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi, teknikler ve örnek çalışmalar. (2. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Cooper, H. (2006). The battle over homework: Comman ground for administrators, teacher, and parents. Third Edition. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. A. (2006). Does homework improve academic achievement? A synthesis of research, 1987-2003. Review of Educational Research, 76, 1-62.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009). Türkçe derslerindeki performans görevleri konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 22-55.
  • Creswell, J.W. (2013). Beş nitel araştırma yaklaşımı (Çev. M. Aydın), M. Bütün ve S.B. Demir (Çev. Ed.), Nitel araştırma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3.Baskıdan Çev.), Ankara: Siyasal. ss. 69-110.
  • Çepni, S., Bayrakçeken, S. ve Semerci, A. Y. (2007). Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem.
  • Çetin, M. O., Çakan, M. (2010). Fen ve teknoloji dersi başarılarının farklı yaklaşımlarla ölçülmesi ve bu yaklaşımlara ilişkin öğrenci görüşleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(2), 93-99.
  • Çiftçi, S. (2010). İlköğretim birinci kademe 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin performans görevlerine ilişkin görüşleri, İlköğretim Online, 9(3), 934-951. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr
  • Demir, M. (2010). İlköğretim IV. ve V. sınıflarda uygulanan performans ödevlerinin etkililiğinin öğretmen görüşleri bakımından değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi. Malatya.
  • Dominguez Carmino, G. (2004). Designing an assessment tool to describe students’ mathematics knowledge (PhD Dissertation). Purdiee University, Indiana, USA.
  • Duban, N. ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme- değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri, İlköğretim Online, 7(3), 769-784. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Duruhan, K. ve Çavuş, A. (2013). İlköğretim 7.sınıf sosyal bilgiler dersi performans görevlerinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri, İlköğretim Online, 12(4), 949‐968. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Elharrar, Y. (2006). Theacher Assessment Practıces and Perceptıons: The use of Alternative Assessment within the Quebec Educatıonal Reform (Unpublished PhD Thesis). Universite du Quebec a Montreal, Canada.
  • Eren O., & Henderson D. J. (2008). The impact of homework on student achievement. Econometrics Journal, 11, 326-348.
  • Falch, T., & Rønning, M. (2012). Homework assignment and student achievement in OECD countries. Discussion Papers, Statistics Norway Research department, No: 711. https://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/DP/dp711.pdf adresinden,28.06.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Glesne, C. (2012). Nitel araştırmaya giriş. A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu (Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik analizi kuramsal ve pratik bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gömleksiz, M.N., Sinan, A.T. ve Demir, S. (2010). İlköğretim Türkçe dersi proje ve performans görevlerinin gerçekleştirilme sürecine yönelik öğrenci görüşleri (Malatya ili örneği). Turkish Studies,5(3), 1320-1349.
  • Green, K., & Emerson, A. (2008). Reorganizing freshman business mathematics II: Authentic assessment in mathematics through professional memos. Teaching Mathematics and its Applications, 27(2), 66-80.
  • Güvey, E. (2009). İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen ve veli görüşleri (Eskişehir ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Hibbard K. M. (2000). Performance Based Learning and Assessment in Middle School Science. Larchmont: Eye on education Inc.
  • İflazoğlu-Saban, A. ve Şeker, M. (2010). İlköğretim 5.sınıf öğrencilerinin performans görevlerindeki başarıları ile ailelerinin eğitim-öğretim çalışmalarına katılım düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,19(3), 361-390.
  • Kaya, S., Karaçam, S., Eş, H. ve Tuncel, M. (2013). 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde proje ve performans görevlerine ilişkin görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33,187-20. Doi Number :10.9779/PUJE244
  • Krulick, S., Rudnick, J., & Milou, E. (2003). Teaching mathematics in the middle school, Newyork: Pearson Education.
  • Kuş, E. (2012). Nicel-nitel araştırma teknikleri. (4. Baskı). Ankara: Anı.
  • Kutlu, Ö. (2004). Tek soruyla öğrenci performansının belirlenmesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul.
  • Kutlu, Ö., Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2008). Öğrenci başarısının belirlenmesi. Performansa ve portfolyoya dayalı durum belirleme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Marzano, R. J., Pickering, D. J., & McTing, J. (1993). Assessing student outcomes: performance assessment using the dimens of learning model. Alexandria. VA: Association for Supervision and Curriculum Development http://eric.ed.gov/PDFS/ED461665.pdf adresinden 28.06.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Mcmillian, J. H. (2004). Classroom assessment principles and practice for effective instruction. Boston: Pearson Education.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel vaka (durum) çalışması (Çev. E. Karadağ), S. Turan (Çev. Ed.), Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber, Ankara. Nobel. s.39-54.
  • Miller, D. L., & Kelley, M. L. (1992). Interventions for improving homework performance: A critical review. School Psychology Quarterly, 6, 174-185.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4-5.Sınıflar). Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). Proje ve performans görevleri genelge no: 2009/37.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). London: Sage.
  • Perlman, C. C. (2002). Performans assessment: Designing Appropriate Performans Task and Scoring Rubrics. In C. Boston's (Eds.), MD: ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation.
  • Schunk, D. (1984). Enhancing self-efficacy and achievement through rewards and goals: Motivational and informational effects. Journal of Educational Research, 78, 29-34.
  • Secer, M. (2010). İlköğretim öğrenci ve öğretmenlerinin performans görevleri ve bu görevlerde internet kullanımı hakkındaki görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin.
  • Türk Eğitim Derneği [TED]. (2014). TEDMEM 2014 Eğitim değerlendirme raporu, http://www.tedmem.org/yayin/2014egitimdegerlendirmeraporuadresinden 29.06.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Türkiye İstatistik Kurumu [TÜİK]. (2012). Ankara ili merkez ilçelerine ait gelişmişlik düzeyi verileri. Veriler Türkiye İstatistik Kurumu'ndan elektronik posta yoluyla elde edilmiştir.
  • Tüysüz, C., Karakuyu, Y. ve Tatar E. (2010). Opinions of students’ parents about performance task in science and technology class. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(1), 108-122.
  • Weigold, J. K. (1999). Self concept and attitude towards traditional or alternative assessments: An exploration of gender differences in mathematics and science (Master Thesis), Eastern Michigan University Ypsilanti, Michigan.
  • Wiggins, G. P. (1989). Teaching to the (authentic) test. Educational Leadership, 46(7), 141-147.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, M. ve Benli, N. (2011). İlköğretim 1. kademede verilen performans görevlerinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 250-267.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and Methods (3rd ed.). London: Sage.
  • Yücel, A. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde verilen performans ödevleri hakkında öğretmen-veli-öğrenci görüşleri (Konya ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Selçuk Üniversitesi, Konya.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tevfik Palaz Bu kişi benim

Bahadır Kılcan

Bülent Akbaba

Osman Çepni

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2015
Kabul Tarihi 4 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Palaz, T., Kılcan, B., Akbaba, B., Çepni, O. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Verilen Performans Görevlerinin Muhatapları Tarafından Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 248-264.