Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2018 Sayı: 11, 29 - 44, 18.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, E., Uzuner Yurt, S., (2015). Türkçe eğitimi alanındaki makale özetlerine yönelik bir içerik analizi, Turkish Studies - Volume 10/7 Spring p. 73-96, Ankara.
  • APA. (2009). Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu. (ed. Halil Ekşi). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Bahar. M. A. (2014). Lisansüstü eğitimde akademik yazma ve önemi. International Journal of Language Academy. 2/4. 209-233.
  • Balcı, A. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Ç., Ebru, Akgün Ö, E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Day, R. A. (2000). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev. Gülay Aşkar Altay). TUBİTAK Yayınları.
  • Deniz, K. ve Karagöl, E. (2017). Akademik yazma açısından tez yazım kılavuzları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 287-312.
  • İnce, M,. Gül, H., ve Bozyiğit, S. (2017). Türkiye’de turizm pazarlaması konusunda yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi: 1990-2016. Journal of Social Studies. Vol.: 6 No: 5
  • Karasar, N. (2011). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş Bir Kaynak Kitap: Nitel Veri Analizi. (S. A. Altun, A. Ersoy Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özçakmak, H. (2017). Türkçe eğitimi lisansüstü araştırmalarında yeni yönelimler (2011- 2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1607-1618.
  • Sevim, O., Özdemir Eren, N. H, (2012). Türkçe eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. Sayı: 1/3 2012 s. 174-186.
  • Şenyurt, S., Özer Özkan, Y. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. Elementary Education Online, 2017; 16(2): 628-653.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Yağmur Şahin, E., Kana, F., & Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. International Journal of Human Sciences, 10(2), 356-378.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz M. C. ve Emiroğlu O. N. (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 1(2), 26-38.

TÜRKÇE EĞİTİMİ ALANINDA HAZIRLANAN DOKTORA TEZ ÖZETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2018, Cilt: 2018 Sayı: 11, 29 - 44, 18.10.2018

Öz

Bilimsel
araştırma çalışmalarının en önemli kısımlarından biri araştırmanın özetidir.
Özet, okuyucuların araştırma hakkında kısa süre içerisinde bilgi sahibi olması
açısından önemlidir. Bu çalışmanın amacı Türkçe eğitimi alanında hazırlanan
doktora tez özetlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma,
nitel araştırma türlerinden olan betimsel tarama modelinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında 2007-2017 yılları arasında Türkçe eğitimi
alanında hazırlanan 223 doktora tez özeti incelenmiştir. Tezler araştırmacı
tarafından hazırlanan “Tez Özeti Analiz Formu” kullanılarak incelenmiştir. Form
aracılığıyla incelenen tez özetleri içerik analizine tabi tutularak elde edilen
veriler, tablolaştırılarak frekans ve yüzdelerle gösterilmiştir. Araştırma
bulgularına göre araştırmanın amacı ve sonucu bilgisine yeterli düzeyde yer
verildiği; araştırmanın önemi, örneklemi, veri toplama ve veri analiz
teknikleri, bulgular ve öneri bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı tespit
edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarından hareketle şu önerilerde bulunulmuştur:
Doktora tez özetlerinde araştırmanın amacı, önemi, yöntemi, veri toplama ve
analizi teknikleri, örneklemi, bulguları, sonuçları ve önerileri ile ilgili bilgilere
yer verilmelidir. Tez yazım kılavuzlarında özet kısmının yazımına yönelik
ayrıntılı bilgilere yer verilmelidir.

Kaynakça

  • Aktaş, E., Uzuner Yurt, S., (2015). Türkçe eğitimi alanındaki makale özetlerine yönelik bir içerik analizi, Turkish Studies - Volume 10/7 Spring p. 73-96, Ankara.
  • APA. (2009). Amerikan Psikoloji Derneği Yayım Kılavuzu. (ed. Halil Ekşi). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Bahar. M. A. (2014). Lisansüstü eğitimde akademik yazma ve önemi. International Journal of Language Academy. 2/4. 209-233.
  • Balcı, A. (2013). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Ç., Ebru, Akgün Ö, E., Karadeniz, Ş. Ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Day, R. A. (2000). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çev. Gülay Aşkar Altay). TUBİTAK Yayınları.
  • Deniz, K. ve Karagöl, E. (2017). Akademik yazma açısından tez yazım kılavuzları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(2), 287-312.
  • İnce, M,. Gül, H., ve Bozyiğit, S. (2017). Türkiye’de turizm pazarlaması konusunda yazılan lisansüstü tezlerin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi: 1990-2016. Journal of Social Studies. Vol.: 6 No: 5
  • Karasar, N. (2011). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2016). Genişletilmiş Bir Kaynak Kitap: Nitel Veri Analizi. (S. A. Altun, A. Ersoy Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özçakmak, H. (2017). Türkçe eğitimi lisansüstü araştırmalarında yeni yönelimler (2011- 2015). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(3), 1607-1618.
  • Sevim, O., Özdemir Eren, N. H, (2012). Türkçe eğitimi alanındaki yüksek lisans tezlerinin başlıklarına ve özetlerine eleştirel bir bakış. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. Sayı: 1/3 2012 s. 174-186.
  • Şenyurt, S., Özer Özkan, Y. (2017). Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında yapılan yüksek lisans tezlerinin tematik ve metodolojik açıdan incelenmesi. Elementary Education Online, 2017; 16(2): 628-653.
  • Tavşancıl, E. & Aslan, E. (2001). İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Yağmur Şahin, E., Kana, F., & Varışoğlu, B. (2013). Türkçe eğitimi bölümlerinde yapılan lisansüstü tezlerin araştırma eğilimleri. International Journal of Human Sciences, 10(2), 356-378.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz M. C. ve Emiroğlu O. N. (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 1(2), 26-38.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lokman Turan

Oğuzhan Sevim

Muhammed Tunagür

Yayımlanma Tarihi 18 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2018
Kabul Tarihi 13 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Turan, L., Sevim, O., & Tunagür, M. (2018). TÜRKÇE EĞİTİMİ ALANINDA HAZIRLANAN DOKTORA TEZ ÖZETLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018(11), 29-44.