BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF MEMORY IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND ACHIEVEMENT (YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE VE BAŞARIDA HAFIZANIN ROLÜ)

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 7, 499 - 516, 20.04.2016
https://doi.org/10.20304/husbd.84543

Öz

Foreign language learning is a complex process that involves cognitive, physiological, psychological and social mechanisms. It is based on the acquisition and the accumulation of knowledge throughout time. In fact, information processing is related to mental processes including memory whose main task is represented in the act of remembering information which is an essential element in successful foreign language learning. The present article attempts to explain the role of human memory in foreign language learning and achievement. It investigates the learning difficulties associated with memory to propose some strategies that can enhance memory capacity. The study consists of two main parts. The first one is theoretical represented in the description of the history of research within the field of foreign language learning and instruction with special reference to the theories related to memory. It provides an explanation of the memory system, its distinct types and its main models. Then, it tackles its position in foreign language learning within the different learning theories and language teaching methods. The second part is practical; it tries to elicit the relationship between human memory and foreign language learners’ performance through the study of the case of first year EFL university students using a test as a research instrument. Finally, the article ends with a set of suggestions formulated on the basis of the research findings.

Keywords: Foreign Language, Learning, Human Memory, Knowledge

YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE VE BAŞARIDA HAFIZANIN ROLÜ

Öz: Yabancı dil öğrenimi bilişsel, fizyolojik, psikolojik ve sosyal mekanizmalar içeren karmaşık bir süreçtir. Genellikle dil öğreniminde başarı, bilgi edinimi ve birikimine dayanmaktadır. Aslında, bilgi süreci zihinsel işlemlerle bağlantılıdır ve ana görevi bilgileri depolamak olan ve dil öğreniminde önemli bir yere sahip olan insan hafızası bu işlemlerden biridir. Bu makalede, yabancı dil öğreniminde ve başarıda hafızanın etkisinin ve yabancı dil öğrencilerinin bellek kapasitesi nedeniyle karşılaştığı zorlukların incelenmesi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında, hafıza kapasitesini geliştirmek için bazı stratejiler listelenmiştir. Bu çalışma, teorik ve pratik olarak iki bölüme ayrılmıştır. İlk kısımda, hafıza sistemi, farklı türleri ve ana modelleri tarif edilmiştir. Ayrıca, bellek özel referansı ile öğrenme kuramları ve öğretim yöntemlerinden bahsedilmiştir. Pratik kısımda bu inceleme vaka çalışması olarak üniversite yabancı dil öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Hafıza ve öğrencilerin performansı arasındaki ilişkiyi açıklamak için farklı görevler içeren yazılı test kullanılmıştır. Toplanan verileri analiz etmek için tanımlayıcı istatistiklerden yararlanılmıştır. Böylece, çalışmanın hipotezleri kanıtlar sağlanarak onaylanmıştır. Daha sonra, yapılan bir araştırmada bellek etkisi ve öğrencilerin performansı hakkında diğer araştırmacıların görüşlerine yer verilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında öğrencilerin hafıza kapasitesini geliştirmek ve düzeylerini iyileştirmek amacıyla onlara faydalı olacak öneriler sunulmuştur. En sonunda, yabancı dil öğrenmede başarı ya da başarısızlığa neden olan faktörleri saptamak için daha fazla araştırma yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.

Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil, Öğrenme, İnsan Hafızası, Bilgi

Kaynakça

  • Bachman, L. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
  • Baddeley, A. (2004). The Psychology of Memory. A. Baddeley, M. D. Kopelman, & B. Wilson (Eds.). The Essential Handbook of Memory Disorders for Clinicians (pp. 1-13). England: John Wiley and Sons Ltd.
  • Biedron, A. (2011). Near Nativeness as a Function of Cognitive and Personality Factors: Three Case Studies of Highly Able Foreign Language Learners. M. Pawlack, E. Waniek-Klimczak, & J. Majer (Eds.). Speaking and Instructed Foreign Language Acquisition (pp.99-116). UK: Multilingual Matters.
  • Brantmeier, C., Schueller, J., Wilde, J., & Kinginger, C. (2010). Gender Equity in Foreign and Second Language Learning. S. Klein, B. Richardson, D. Grayson, L. Fox, C. Kramarae, D. Pollard, & C. Puyer (Eds.). Handbook for Achieving Equity through Education (pp. 305-334). New York: Routledge.
  • Byram, M. (2000). Routledge Encyclopaedia of Language Teaching and Learning. London: Routledge.
  • Chan, W., Chin, K., Bhatt, S., & Walker, I. (2012). Perspectives on Individual Characteristics and Foreign Language Education. Germany: Walter De Gruyter.
  • Chauhan, S. (1978). Advanced Educational Psychology. New Delhi: Vikas Publishing House.
  • Clarke, V. (2003). Effective Strategies in the Teaching of Mathematics: A Light from Mathematics to Technology. USA: University Press of America.
  • Coon, D., & Mitterer, J. (2009). Psychology: A Journey. UK: Cengage Learning.
  • Dunn, L., Morgan, C., O’Reilly, M., & Parry S. (2004). The Student Assessment Handbook: New Directions in Traditional and Online Assessment. London: Routledge.
  • Edwards, W. (2011). Motor Learning and Control: From Theory to Practice. USA: Wadsworth.
  • Fasold, R., & Connor-Linton, J. (2006). An Introduction to Language and Linguistics. Cambridge: CUP.
  • Gass, S., Behney, J., & Plonsky, L. (2013). Second Language Acquisition: An Introductory Course (4th ed.). New York: Routledge.
  • Genesee, F., & Upshur, J. (1996). Classroom Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge: CUP.
  • Herrmann, D., Raybeck, D., & Gruneberg, M. (2002). Improving Memory and Study Skills: Advances in Theory and Practice. USA. Hogrefe and Huber Publishers.
  • Jensen, E. (1998). Teaching With the Brain in Mind. USA: ASCD.
  • Lee, N. (2011). The Neurobiology of Procedural Memory. J. Schumann, S. Crowell, & N. Jones (Eds.). Neurobiology of Learning: Perspectives from Second Language Acquisition (pp. 43-74). New York: Routledge.
  • Mayer, R. (2003). Memory and Information Processes. W. Reynolds, & G. Miller (Eds.). Handbook of Psychology (pp 47-58). New Jersey: John Wiley and Sons.
  • Maynard, S. (2010). Learning through Adventurous Activities: 75 Lesson Ideas to Engage Boys and Girls. London: Optimus Education Ebooks.
  • Miyake, A., & Friedman, N. (1998). Individual Differences in Second Language Proficiency: Working Memory as Language Aptitude. A. Healy & L. Bourne (Eds.). Foreign Language Learning: Psycholinguistic Studies on Training and Retention (pp. 339-364). USA: Psychology Press.
  • Moxon, D. (2000). Memory. Oxford: Heinemann Educational Publishers.
  • Norland, D., & Pruett-Said, T. (2006). A Kaleidoscope of Models and Strategies for Teaching English to Speakers of Other Languages. USA: Libraries Unlimited.
  • O’connor, A., Moulin, C., & Cohen, G. (2008). Memory and Consciousness. G. Cohen and M. Conway (Eds.). Memory in the Real World (pp. 327-356). USA: Psychology Press.
  • O’Malley, M., & Chamot, A. U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: CUP.
  • Olive, T. (2012). Writing and Working Memory: A Summary of Theories and Findings. E. Grigorenko, E. Mambrino, & D. Preiss (Eds.). Writing: A Mosaic of New Perspectives (pp. 125-140). New York: Psychology Press.
  • Oxford, R. (2011). Teaching and Researching: Language Learning Strategies. USA: Pearson Education Limited.
  • Roediger, H., & Butler, A. (2011). Paradoxes of Learning and Memory. N. Kapur (Ed.). The Paradoxical Brain (pp. 151-176). Cambridge: CUP.
  • Scott, G. G. (2007). 30 Days to a More Powerful Memory. USA: Amacom.
  • Sousa, D. (2005). How the Brain Learns to Read. USA: Corwin Press.
  • Sternberg, R., & Sternberg, K. (2006). Cognitive Psychology. USA: Wadsworth.
  • Taylor, A. K. (2013). Encyclopaedia of Human Memory. USA: Greenwood Publishing.
  • Tudor, I. (2001). The Dynamics of the Language Classroom. Cambridge: CUP.
  • Watson, J. (1998). Behaviorism. New Jersey: Transaction Publishers.
  • Westwood, P. (2004). Learning and Learning Difficulties. Australia: Acer Press.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Tüm Sayı
Yazarlar

Rahmouna Zıdane

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Zıdane, R. (2016). THE ROLE OF MEMORY IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING AND ACHIEVEMENT (YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE VE BAŞARIDA HAFIZANIN ROLÜ). HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 4(7), 499-516. https://doi.org/10.20304/husbd.84543