Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions Regarding Motor Development Process Of Mothers Who Have 12-24 Month Babies

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 121 - 145, 13.03.2017

Öz



Goal of this research is to determine opinions about motor development process of mothers who have 12-24
months old babies. The study group is consisting of mothers who have 12-24 months old babies and also
volunteered to participate in this research. In order to acquire appropriate data to reach the goal of this research,
semi structured interview technique which is one of the qualitative research methods has been used. In there
search, Semi Structured Interview Form which includes questions to determine opinions about motor
development process of mothers is used, also to acquire information about babies/parent, General Information
Form is used. This semi structured interview approximately took 20-25 minutes. Data acquired through the
interview is evaluated thoroughly and main and subthemesare formed and separated. Results from this evaluation
is discussed using local and foreign resources. After the examination of acquired information, we can draw
attention to the mothers’ lack of knowledge about motor development process. Although mothers are capable of
sampling primitive motor skills and expressing their observations regarding those skills of their babies, they are
not sufficient enough to express motor development terminologically, sample fine motor skills, vary the
materials to be used in home environment, and look for resources/people to support motor development. 

Kaynakça

  • Bayhan, P., Artan, İ. (2005), Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi, Morpa Yayınları, Ankara
  • Berk, L.E., (2013), Child Development, 9th Edition, Illinois Stateuniversity, Pearson
  • Bogdan, R. Ve Biklen, S. K., (1992), Qualitativeresearchforeducation (2nd Ed.). Needhamheights, Ma: Allynand Bacon.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ankara: Pegem Akademi.
  • Cratty, J.B. (1973), Movementbehaviourand Motor Learning. Lea. Febiger, Philedelphia.
  • Cratty, J.B. (1979), Perceptualand Motor Development İn Infantsandchildrenprentticehall. Inc. Philedelphia.
  • Çapri, B., (2013), Bilişsel Gelişim, Eğitim Psikolojisi, Ed. Bülent Gündüz, Burhan Çapri, Karahan Kitabevi, Adana
  • Demir, Ş. (2011), İnsan Gelişimi 0-6 Yaş, Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar, Gönül Akçamete (Ed.), Nobel Yayıncılık, 4. Baskıdan Çeviri, Ankara
  • Ekiz, D., (2003)., Eğitimde Araştırma Yöntem Ve Metotlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdemir, A., (2009), Erken Destek Eğitim Programının 18-36 Aylık Çocukların Gelişimine Etkisinin İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Karasar, N., (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara; Nobel Yayıncılık.
  • Keskin, P. S., (2007), Çöp Çocuk, (2. Baskı), İstanbul: Boyut
  • Kuru, O. (2009), Dokuz Yaş Çocuklarının Psikomotor Gelişimlerinde Oyunun Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Merriam, S. B., (2003), Qualitativeresearch: A Guide To Design Andımplementation . San Francisco, Ca: John Wiley&Sons
  • Özer, D. S. Ve Özer, M.K., (2007), Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayınları, 5. Baskı, Ankara
  • Santrock, J.W. (2015), Yaşam Boyu Gelişim, Nobel Yayınları, 13.Baskıdan Çeviri, Ankara
  • Şencan, H., (2005), Sosyal Ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik Ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tepeli, K., (2008), Motor Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Ed: M. Engin Deniz, Maya Akademi, Ankara
  • Tercan, H., Dursun, Ş.S. Ve Yıldız Bıçakçı, M.,(2015), Bebeklik Ve İlk Çocukluk Dönemi Tipik Gelişim Gösteren Çocukların Gelişimsel Özellikleri, (Ed.) Müdriye Yıldız Bıçakçı, “Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim- Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi”, Eğiten Kitap, Ankara
  • Trawıck-Swıth, J., (2013), Earlychildhood Development (A Multıculturalperspective), Çeviri Kitap, Ed. Berrin Akman, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Yıldırım Doğru, S.S. Ve Durmuşoğlu Saltalı, N., (2009), Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim, Maya Akademi, Ankara

12-24 Ay Aralığında Bebeğe Sahip Annelerin Motor Gelişim Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl 2017, II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı, 121 - 145, 13.03.2017

Öz



Bu araştırma, 12-24 ay aralığında bebeğe sahip olan annelerin motor gelişim sürecine ilişkin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 12-24 ay aralığında bebeğe sahip olan ve çalışmaya gönüllü olarak
katılmayı kabul eden anneler oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmada uygun veriler elde edebilmek için
nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada; annelerin motor
gelişim sürecine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik soruların bulunduğu Yarı Yapılandırılmış Görüşme
Formu ve bebek/ebeveyn hakkında bilgi almak için Genel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada yarı
yapılandırılmış görüşme yaklaşık 20-25 dk. sürmüştür. Görüşmeden elde edilen veriler ayrıntılı bir şekilde
değerlendirilerek ana ve alt temalar oluşturularak ayrıştırılmıştır. Bu değerlendirmeden elde edilen sonuçlar
yurtiçi ve yurt dışı kaynaklar kullanılarak tartışılmıştır. Elde edilen bilgiler genel olarak incelendiğinde
annelerin motor gelişim sürecine ilişkin bilgi düzeylerinin çok yeterli olmadığı dikkati çekmektedir.Annelerin
kaba motor becerileri örneklemede ve bebeklerinde gözlemledikleri motor becerileri ifade etmekte yeterli
olmalarına rağmen;motor gelişim kavramının terimsel ifadesinde, ince motor becerileri örneklemede, ev
ortamında kullandığı materyalleri çeşitlendirmekte ve motor gelişimi desteklemek amacıyla başvurduğu
kişi/kaynak noktasında yeterli olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Bayhan, P., Artan, İ. (2005), Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi, Morpa Yayınları, Ankara
  • Berk, L.E., (2013), Child Development, 9th Edition, Illinois Stateuniversity, Pearson
  • Bogdan, R. Ve Biklen, S. K., (1992), Qualitativeresearchforeducation (2nd Ed.). Needhamheights, Ma: Allynand Bacon.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri Ankara: Pegem Akademi.
  • Cratty, J.B. (1973), Movementbehaviourand Motor Learning. Lea. Febiger, Philedelphia.
  • Cratty, J.B. (1979), Perceptualand Motor Development İn Infantsandchildrenprentticehall. Inc. Philedelphia.
  • Çapri, B., (2013), Bilişsel Gelişim, Eğitim Psikolojisi, Ed. Bülent Gündüz, Burhan Çapri, Karahan Kitabevi, Adana
  • Demir, Ş. (2011), İnsan Gelişimi 0-6 Yaş, Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar, Gönül Akçamete (Ed.), Nobel Yayıncılık, 4. Baskıdan Çeviri, Ankara
  • Ekiz, D., (2003)., Eğitimde Araştırma Yöntem Ve Metotlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdemir, A., (2009), Erken Destek Eğitim Programının 18-36 Aylık Çocukların Gelişimine Etkisinin İncelenmesi", Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Karasar, N., (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara; Nobel Yayıncılık.
  • Keskin, P. S., (2007), Çöp Çocuk, (2. Baskı), İstanbul: Boyut
  • Kuru, O. (2009), Dokuz Yaş Çocuklarının Psikomotor Gelişimlerinde Oyunun Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Merriam, S. B., (2003), Qualitativeresearch: A Guide To Design Andımplementation . San Francisco, Ca: John Wiley&Sons
  • Özer, D. S. Ve Özer, M.K., (2007), Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayınları, 5. Baskı, Ankara
  • Santrock, J.W. (2015), Yaşam Boyu Gelişim, Nobel Yayınları, 13.Baskıdan Çeviri, Ankara
  • Şencan, H., (2005), Sosyal Ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik Ve Geçerlilik, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tepeli, K., (2008), Motor Gelişim, Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Ed: M. Engin Deniz, Maya Akademi, Ankara
  • Tercan, H., Dursun, Ş.S. Ve Yıldız Bıçakçı, M.,(2015), Bebeklik Ve İlk Çocukluk Dönemi Tipik Gelişim Gösteren Çocukların Gelişimsel Özellikleri, (Ed.) Müdriye Yıldız Bıçakçı, “Bebeklik Ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim- Duyuların Gelişimi Ve Desteklenmesi”, Eğiten Kitap, Ankara
  • Trawıck-Swıth, J., (2013), Earlychildhood Development (A Multıculturalperspective), Çeviri Kitap, Ed. Berrin Akman, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Yıldırım Doğru, S.S. Ve Durmuşoğlu Saltalı, N., (2009), Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim, Maya Akademi, Ankara
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Sözel Bildiri
Yazarlar

Gökçe Hafızoğlu

Didem Emre Bolatbaş Bu kişi benim

Müdriye Yıldız Bıçakçı

Yayımlanma Tarihi 13 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 31 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 II. Ulusal Sağlık Bilimleri Kongre Kitabı

Kaynak Göster

APA Hafızoğlu, G., Emre Bolatbaş, D., & Yıldız Bıçakçı, M. (2017). Opinions Regarding Motor Development Process Of Mothers Who Have 12-24 Month Babies. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal121-145.