BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Boyu Eğitim

Yıl 2013, Sayı: 1, 181 - 204, 01.05.2013

Öz

Hayat boyu eğitimin amacı geniş bir fikir birliği sağlamak olmasına rağmen, muhafazakârlığıyla bilinen yetişkinler tarafından yaygın bir şekilde eleştirilmiştir. Bu çalışma, söz konusu kavramın 1960’larda ve 1970’lerdeki kaynağını keşfetmeyi ve yakın dönemlerde konuya dair egemen yaklaşımların ana temalarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. 1990’larda yaşanan dönüm noktasının temel özelliği, hayat boyu eğitimin milli eğitim ve meslek edindirme sistemlerine olan bakış açısının reformu ve modernleşmesi için bir slogandan daha çok, bir araç oluşuydu. Hayat boyu eğitimin yükselişi batı ülkelerinde sivil toplum ve devlet arasındaki ilişkinin, geniş bir şekilde dönüşüme uğramasına da eşlik etmiştir. Hayat boyu öğrenmenin sonuçlardan biri, geç modern toplumların yönetimini şekillendiren pek çok faktörden biri haline gelmesidir.

Lifelong Education

Yıl 2013, Sayı: 1, 181 - 204, 01.05.2013

Öz

While the goal of lifelong learning commands a broad policy consensus, it has been widely criticized by adults educationists for its conservatism. This paper explores the origins of the concept in the 1960s and 1970s, and compares key themes with the dominant approaches of the recent period. While there was a turning point during the 1990s, its chief feature was that lifelong learning was less a slogan than a tool for the reform and modernization of aspects of national education and training systems. Its rise has accompanied a wider transformation in the rela-tionship between civil society and state in the western na-tions. One result is that lifelong learning is becoming one among many factors that are transforming the governance of late modern societies, as the state sheds directive powers both downwards (to individuals and associations) and upwards (to transnational corporations and intergovernmental bodies).

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA23RA82SV
Bölüm Çeviri
Yazarlar

John Field Bu kişi benim

Eyup Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Field, J., & Şimşek, E. (2013). Hayat Boyu Eğitim. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(1), 181-204.
AMA Field J, Şimşek E. Hayat Boyu Eğitim. ifder. Mayıs 2013;(1):181-204.
Chicago Field, John, ve Eyup Şimşek. “Hayat Boyu Eğitim”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 1 (Mayıs 2013): 181-204.
EndNote Field J, Şimşek E (01 Mayıs 2013) Hayat Boyu Eğitim. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 181–204.
IEEE J. Field ve E. Şimşek, “Hayat Boyu Eğitim”, ifder, sy. 1, ss. 181–204, Mayıs 2013.
ISNAD Field, John - Şimşek, Eyup. “Hayat Boyu Eğitim”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 (Mayıs 2013), 181-204.
JAMA Field J, Şimşek E. Hayat Boyu Eğitim. ifder. 2013;:181–204.
MLA Field, John ve Eyup Şimşek. “Hayat Boyu Eğitim”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 1, 2013, ss. 181-04.
Vancouver Field J, Şimşek E. Hayat Boyu Eğitim. ifder. 2013(1):181-204.