Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

METAPHORIC PERCEPTIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES ON THE HOMELAND CONCEPT

Yıl 2018, Sayı: 38, 104 - 118, 09.07.2018
https://doi.org/10.32003/iggei.430827

Öz

The purpose
of the present study is to reveal social sciences teacher candidates perceptions on the concept of "homeland” by means
of the metaphors they use. The study
was participated by 100 volunteer
teacher
candidates teaching within the 2017-2018 academic
year in Social Sciences Education, Faculty of Education, Yildiz Technical University in Istanbul. Answers to the following questions
were sought in the study: (1) How
do teacher candidates conceptualize their percetions of the concept “homeland”?
(2) How do demographic features of
teacher candidates affect their perceptions of “homeland”?
The data of the study were obtained
by having the participating social sciences teacher candidates fill in the sentence "Homeland is like ..., because
...".Phenomenological design was used in the study and the obtained data were analyzed
with content analysis. As a result of the research,
the candidates of Social Studies Teachers have submitted a total of 51 valid metaphors regarding the concept of "Homeland". These metaphors are grouped into 4 different
conceptual categories by their common characteristics. The Social Studies Teacher Candidates who participated in the survey perceived the homeland 47% as a vital necessity, 28% as an emotional
space, 17% as a place with a sacred value, and 8% as a place combining the
differences.

Kaynakça

  • Alger C. (2009). Secondary teachers' conceptual metaphors of teaching and learning: changes over the career span. Teaching and Teacher Education, 25(5), 743-751.
  • Arık, R. O. (1969). Coğrafyadan Vatana. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Arslan, M.M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Avcı, A. A., İbret, B. Ü., & Avcı, E. K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatanseverlik değerinin kazandırılmasına yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(4), 1558-1574.
  • Aydın, F. & Ünaldı Eser, Ü. (2010). Coğrafya öğretmen adaylarının coğrafya kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(2), 600-622.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler Dergisi (KUYEB), 10(3), 1313-1322.
  • Baş, M. (2016). The evaluation of the university students patriotism levels according to gender, age, family structure and sports activities. European Journal of Education Studies, 2(2), 34-43.
  • Baydar, A. S. E. (2012). Şakir selim'in şiirlerinde vatan sevgisi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(32), 73-94.
  • Botha, E. (2009). Why metaphor matters in education. South African of Education, 29, 431-444.
  • Bozyiğit, S. & Akkan, E. (2011). Tüketici etnosentrizmi ile satınalma niyeti ve otoriter tutumla yetiştirilme arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik pilot bir çalışma. Cag University Journal of Social Sciences, 8(2), 98-118.
  • Çatak, M. & Yildiz, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal, 7(1), 12- 37.
  • Çatak, M. (2015). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitim programlarinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 62(62), 69-94.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çiftci, T. & Dikmenli Y. (2016). Üniversite öğrencilerinin vatan algısı ve geçmişe dönük değişimi. Electronic Turkish Studies, 11(3), 847-860.
  • Elban, M. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin vatanseverlik tutumları: Ankara ili kazan ilçesi örneği. International Journal of Social Science, 35, 451-462.
  • Er Türküresin, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramina ilişkin algilarinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018(10), 30-41.
  • Ercan, R. (2015). Yetişkinlerde yurtseverlik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(3), 409– 426.
  • Erdal, İ. (2009). Rumeli ve Anadolu muhacirlerinde kimlik ve vatan algısı. Millî Folklor, 21(81), 78-82.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
  • Gomberg, P. (1990). Patriotism is like racism. Ethics, 101(1), 144-150.
  • Gömleksiz M. N. & Öner, Ü. (2016). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies, 11(2), 1409-1420.
  • Gömleksiz, M. N. & Cüro, E. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yeralan değerlere ilişkin öğrenci tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 96-133.
  • Guerrero, M. C. M. & Villamil, O.S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ELS teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95-120.
  • Gümüş, M. (2013). Türklerde vatan kültürünün oluşumu: Anadolu tecrübesi. Turkish Studies, 8(9),1553-1570.
  • Hendrix, D. H. (1992). Metaphors as nudges toward understanding in mental health counseling. Journal of Mental Health Counseling, 14(2), 234-242.
  • Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and ımages. Educational Research, 38(1), 77-92.
  • Kabaklı Çimen, L. (2017). Üniversite öğrencilerinin vatanseverlik tutumları ile benlik kurguları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1950-1975.
  • Karaırmak, Ö. & Güloğlu B. (2012). Metafor: Danışan ve psikolojik danışman arasındaki köprü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(37), 122-135
  • Kateb, G. (2000). Is patriotism a mistake?. Social Research, 67(4), 901-924.
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programlarinda değerler eğitimi: tarihsel gelişim (Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Kurt, T. (2007). Öğretmenlerin demokrasi, vatandaslik ve vatanseverlik algilarinin nitel olarak incelenmesi (yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Lakoff, G. (1993). The contemporary theory of metaphor. In A. Ortony (Eds.), Metaphor and thought. Second edition (pp. 202–251). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Lay, J. C. & Purta, J. T. (2001). Patriotism and political participation among Russian and American adolescents. 16 Aralık 2017 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.464.7336&rep=rep1&type=pdf ., adresinden edinilmiştir.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Long, P.S. & Lepper, G. (2008). Metaphor in psychoanalytic psychotherapy: A comparative study of 4 cases by a practitioner- researcher. British Journal of Psychotherapy. 24(3), 343-364.
  • Marton, F. (1986). Phenomenography: A research approach to investigating different understandings of reality. Journal of Thought, 2(3), 28- 49.
  • Mehmet Adil, (1918). Malumat-ı Vataniye ve Medeniye. Matbaa-i Amire: İstanbul.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2017). Milli eğitim istatistiklerii örgün eğitim, 2016-2017 1.dönem. 16 Aralık 2017 tarihinde http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_03/31152628_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2016_2017_1.pdf, adresinden edinilmiştir.
  • Modell, A. (2009). Metaphor: The bridge between feelings and knowledge. Psychoanalytic Inquiry, 29, 6–11
  • Moshe, M., (2004). Between national and constitutional patriotism: framing financial patriotic discourse. Journalism Studies, 4(4), 497-509.
  • Mustafa Satı Bey, (1913). Vatan İçin, Konferans Kütüphanesi: İstanbul.
  • Özkan, R. ve Taşkın M. A. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(17), 889- 906.
  • Patrick, J. J. (1999). The Concept of Citizenship in Education for Democracy. 22 Ocak 2006 tarihinde https://eric.ed.gov/?id=ED432532 adresinden edinilmiştir.
  • Quinn Patton, M. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. Sage: New York.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2009). Prospective teachers’ mental images about the concept of students. Turk Egitim Bilimleri Dergisi 7(2), 281-326.
  • Sağdıç, M. (2013). Geography teachers' metaphors concerning the concept of “Geography”. Educational Research and Reviews, 8(10), 637-645.
  • Schatz, R.T. & Staub E. (1997). “Manifestation of blind and constructive patriotism: personality correlates and individual-group relations, Patriotism in The Lives of Individuals and Nations (Ed. Bar-Tal, D. & Staub, E.), Nelson-Hall Publishers; Chicago, s. 229-245.
  • Şemseddin Sami, Kâmus-ı Türkî, (Hazırlayan: Nihal Metin, 2016). (3.Baskı). İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
  • Shaw, D., Massengill, B. & Mahlios, M. (2008). Preservice teachers' metaphors of teaching in relation to literacy beliefs. Teachers and Teaching: Theory Pract. 14(1), 35-50.
  • Shinebourne, P. & Smith, J. A. (2010). The communicative power of metaphors: An analysis and interpretation of metaphors in accounts of the experience of addiction. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 83, 59-73.
  • Soule, S. & Nairne, J. (2006). “Are girls checking out? Gender and political socialization in transitioning democracies”. Midwestern Political Science Meeting’te sunulmuş bildiri, Chicago.
  • Stoddard, E. W. & Cornwell, G. H. (2003). Peripheral visions: towards a geoethics of citizenship. Liberal Education, 89(3), 44-51.
  • Tartakovsky, E. (2010). “National ıdentity of high-school adolescents in an era of socio-economic change: Russia and Ukraine in the post- perestroika period”. Journal of Youth and Adolescence, 40(2), 231–244.
  • Tevfik Fikret, (1945,). Haluk’un Defteri, (Çev. Halit Fahri Ozansoy), Ahmet Sait Matbaası.
  • Töremen, F. & Döş, I. (2009). The metaphoric perceptions of primary school teachers on the concept of inspection. Educational Sciences: Theory Pract, 9(4), 1973-2012.
  • Trigg, R. (2005). Patriotism and Nationalism, Morality Matters. Blackwell Publishers: MA, USA.
  • Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk İş), (2017). Ekim 2017 Açlık ve Yoksulluk Sınırı. 16 Aralık 2017 tarihinde http://www.turkis.org.tr/dosya/hRpK8lED5Jal.pdf, adresinden edinilmiştir.
  • Üstel, F. (2016). “Makbul Vatandaş”ın Peşinde, II. Meşrutiyet’ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Viroli, M. (1997). Vatan Aşkı Yurtseverlik ve Milliyetçilik Üzerine Bir Deneme. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı. Oxford University Press.
  • Yazıcı, F. (2009). Yurtseverlik eğitimi: sosyal bilgiler ve tarih öğretmenlerinin tutum ve algilarina yönelik bir çalişma (Tokat İle örneği) (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, D. (2002). Vatandaşlık Bilgisi. Konya: Çizgi Kitabevi.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “VATAN” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI

Yıl 2018, Sayı: 38, 104 - 118, 09.07.2018
https://doi.org/10.32003/iggei.430827

Öz

Bu çalışmanın
amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının “vatan” kavramı ile ilgili algılarını,
onların kullandıkları metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Çalışmaya
2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi, Eğitim
Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında öğrenim gören 100 gönüllü
öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada izleyen sorulara cevaplar aranmıştır: 1) Sosyal
Bilgiler öğretmen adayları “vatan” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları
nasıl anlamlandırmaktadırlar?  2) Sosyal
Bilgiler öğretmen adaylarının demografik özelliklerinin, “Vatan” algıları
üzerinde etkileri nasıldır? Araştırmanın verileri, sosyal bilgiler öğretmen
adaylarının “Vatan.… gibidir, çünkü….” cümlesini tamamlamasıyla elde
edilmiştir. Çalışmada olgubilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analiz
tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen
adayları “Vatan” kavramına ilişkin olarak toplam 51 adet geçerli metafor ileri
sürmüşler ve bu metaforlar ortak özellikleri bakımından irdelenerek 4 farklı
kavramsal kategori altında toplanmıştır. Araştırmaya katılan Sosyal Bilgiler
dersi öğretmen adaylarının % 47’si vatanı; yaşamsal bir gereksinim olarak, %
28’i duygusal bir alan olarak, % 17’si kutsal bir yer olarak, % 8’i
farklılıkları birleştiren bir yer olarak algılamıştır.

Kaynakça

  • Alger C. (2009). Secondary teachers' conceptual metaphors of teaching and learning: changes over the career span. Teaching and Teacher Education, 25(5), 743-751.
  • Arık, R. O. (1969). Coğrafyadan Vatana. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Arslan, M.M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Millî Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Avcı, A. A., İbret, B. Ü., & Avcı, E. K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatanseverlik değerinin kazandırılmasına yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 16(4), 1558-1574.
  • Aydın, F. & Ünaldı Eser, Ü. (2010). Coğrafya öğretmen adaylarının coğrafya kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi. International Online Journal of Educational Sciences (IOJES), 2(2), 600-622.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimler Dergisi (KUYEB), 10(3), 1313-1322.
  • Baş, M. (2016). The evaluation of the university students patriotism levels according to gender, age, family structure and sports activities. European Journal of Education Studies, 2(2), 34-43.
  • Baydar, A. S. E. (2012). Şakir selim'in şiirlerinde vatan sevgisi. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(32), 73-94.
  • Botha, E. (2009). Why metaphor matters in education. South African of Education, 29, 431-444.
  • Bozyiğit, S. & Akkan, E. (2011). Tüketici etnosentrizmi ile satınalma niyeti ve otoriter tutumla yetiştirilme arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik pilot bir çalışma. Cag University Journal of Social Sciences, 8(2), 98-118.
  • Çatak, M. & Yildiz, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal, 7(1), 12- 37.
  • Çatak, M. (2015). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitim programlarinin incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, 62(62), 69-94.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Çiftci, T. & Dikmenli Y. (2016). Üniversite öğrencilerinin vatan algısı ve geçmişe dönük değişimi. Electronic Turkish Studies, 11(3), 847-860.
  • Elban, M. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin vatanseverlik tutumları: Ankara ili kazan ilçesi örneği. International Journal of Social Science, 35, 451-462.
  • Er Türküresin, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramina ilişkin algilarinin metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2018(10), 30-41.
  • Ercan, R. (2015). Yetişkinlerde yurtseverlik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(3), 409– 426.
  • Erdal, İ. (2009). Rumeli ve Anadolu muhacirlerinde kimlik ve vatan algısı. Millî Folklor, 21(81), 78-82.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1-14.
  • Gomberg, P. (1990). Patriotism is like racism. Ethics, 101(1), 144-150.
  • Gömleksiz M. N. & Öner, Ü. (2016). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish Studies, 11(2), 1409-1420.
  • Gömleksiz, M. N. & Cüro, E. (2011). Sosyal bilgiler dersinde yeralan değerlere ilişkin öğrenci tutumlarının değerlendirilmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 96-133.
  • Guerrero, M. C. M. & Villamil, O.S. (2002). Metaphorical conceptualizations of ELS teaching and learning. Language Teaching Research, 6(2), 95-120.
  • Gümüş, M. (2013). Türklerde vatan kültürünün oluşumu: Anadolu tecrübesi. Turkish Studies, 8(9),1553-1570.
  • Hendrix, D. H. (1992). Metaphors as nudges toward understanding in mental health counseling. Journal of Mental Health Counseling, 14(2), 234-242.
  • Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and ımages. Educational Research, 38(1), 77-92.
  • Kabaklı Çimen, L. (2017). Üniversite öğrencilerinin vatanseverlik tutumları ile benlik kurguları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1950-1975.
  • Karaırmak, Ö. & Güloğlu B. (2012). Metafor: Danışan ve psikolojik danışman arasındaki köprü. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(37), 122-135
  • Kateb, G. (2000). Is patriotism a mistake?. Social Research, 67(4), 901-924.
  • Keskin, Y. (2008). Türkiye’de sosyal bilgiler öğretim programlarinda değerler eğitimi: tarihsel gelişim (Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Kurt, T. (2007). Öğretmenlerin demokrasi, vatandaslik ve vatanseverlik algilarinin nitel olarak incelenmesi (yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul).
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, Anlam ve Dil (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Lakoff, G. (1993). The contemporary theory of metaphor. In A. Ortony (Eds.), Metaphor and thought. Second edition (pp. 202–251). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Lay, J. C. & Purta, J. T. (2001). Patriotism and political participation among Russian and American adolescents. 16 Aralık 2017 tarihinde http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.464.7336&rep=rep1&type=pdf ., adresinden edinilmiştir.
  • Levine, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4), 172-175.
  • Long, P.S. & Lepper, G. (2008). Metaphor in psychoanalytic psychotherapy: A comparative study of 4 cases by a practitioner- researcher. British Journal of Psychotherapy. 24(3), 343-364.
  • Marton, F. (1986). Phenomenography: A research approach to investigating different understandings of reality. Journal of Thought, 2(3), 28- 49.
  • Mehmet Adil, (1918). Malumat-ı Vataniye ve Medeniye. Matbaa-i Amire: İstanbul.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis. Thousand Oaks: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2017). Milli eğitim istatistiklerii örgün eğitim, 2016-2017 1.dönem. 16 Aralık 2017 tarihinde http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_03/31152628_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2016_2017_1.pdf, adresinden edinilmiştir.
  • Modell, A. (2009). Metaphor: The bridge between feelings and knowledge. Psychoanalytic Inquiry, 29, 6–11
  • Moshe, M., (2004). Between national and constitutional patriotism: framing financial patriotic discourse. Journalism Studies, 4(4), 497-509.
  • Mustafa Satı Bey, (1913). Vatan İçin, Konferans Kütüphanesi: İstanbul.
  • Özkan, R. ve Taşkın M. A. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi, 7(17), 889- 906.
  • Patrick, J. J. (1999). The Concept of Citizenship in Education for Democracy. 22 Ocak 2006 tarihinde https://eric.ed.gov/?id=ED432532 adresinden edinilmiştir.
  • Quinn Patton, M. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. Sage: New York.
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2009). Prospective teachers’ mental images about the concept of students. Turk Egitim Bilimleri Dergisi 7(2), 281-326.
  • Sağdıç, M. (2013). Geography teachers' metaphors concerning the concept of “Geography”. Educational Research and Reviews, 8(10), 637-645.
  • Schatz, R.T. & Staub E. (1997). “Manifestation of blind and constructive patriotism: personality correlates and individual-group relations, Patriotism in The Lives of Individuals and Nations (Ed. Bar-Tal, D. & Staub, E.), Nelson-Hall Publishers; Chicago, s. 229-245.
  • Şemseddin Sami, Kâmus-ı Türkî, (Hazırlayan: Nihal Metin, 2016). (3.Baskı). İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
  • Shaw, D., Massengill, B. & Mahlios, M. (2008). Preservice teachers' metaphors of teaching in relation to literacy beliefs. Teachers and Teaching: Theory Pract. 14(1), 35-50.
  • Shinebourne, P. & Smith, J. A. (2010). The communicative power of metaphors: An analysis and interpretation of metaphors in accounts of the experience of addiction. Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, 83, 59-73.
  • Soule, S. & Nairne, J. (2006). “Are girls checking out? Gender and political socialization in transitioning democracies”. Midwestern Political Science Meeting’te sunulmuş bildiri, Chicago.
  • Stoddard, E. W. & Cornwell, G. H. (2003). Peripheral visions: towards a geoethics of citizenship. Liberal Education, 89(3), 44-51.
  • Tartakovsky, E. (2010). “National ıdentity of high-school adolescents in an era of socio-economic change: Russia and Ukraine in the post- perestroika period”. Journal of Youth and Adolescence, 40(2), 231–244.
  • Tevfik Fikret, (1945,). Haluk’un Defteri, (Çev. Halit Fahri Ozansoy), Ahmet Sait Matbaası.
  • Töremen, F. & Döş, I. (2009). The metaphoric perceptions of primary school teachers on the concept of inspection. Educational Sciences: Theory Pract, 9(4), 1973-2012.
  • Trigg, R. (2005). Patriotism and Nationalism, Morality Matters. Blackwell Publishers: MA, USA.
  • Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk İş), (2017). Ekim 2017 Açlık ve Yoksulluk Sınırı. 16 Aralık 2017 tarihinde http://www.turkis.org.tr/dosya/hRpK8lED5Jal.pdf, adresinden edinilmiştir.
  • Üstel, F. (2016). “Makbul Vatandaş”ın Peşinde, II. Meşrutiyet’ten Bugüne Vatandaşlık Eğitimi. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Viroli, M. (1997). Vatan Aşkı Yurtseverlik ve Milliyetçilik Üzerine Bir Deneme. (Çev: A. Yılmaz). İstanbul: Ayrıntı. Oxford University Press.
  • Yazıcı, F. (2009). Yurtseverlik eğitimi: sosyal bilgiler ve tarih öğretmenlerinin tutum ve algilarina yönelik bir çalişma (Tokat İle örneği) (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat).
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, D. (2002). Vatandaşlık Bilgisi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beşeri Coğrafya
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Mustafa Sağdıç

Genç Osman İlhan

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Sağdıç, M., & İlhan, G. O. (2018). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “VATAN” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. Lnternational Journal of Geography and Geography Education(38), 104-118. https://doi.org/10.32003/iggei.430827
AMA Sağdıç M, İlhan GO. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “VATAN” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. IGGE. Temmuz 2018;(38):104-118. doi:10.32003/iggei.430827
Chicago Sağdıç, Mustafa, ve Genç Osman İlhan. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ‘VATAN’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 38 (Temmuz 2018): 104-18. https://doi.org/10.32003/iggei.430827.
EndNote Sağdıç M, İlhan GO (01 Temmuz 2018) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “VATAN” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. lnternational Journal of Geography and Geography Education 38 104–118.
IEEE M. Sağdıç ve G. O. İlhan, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ‘VATAN’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”, IGGE, sy. 38, ss. 104–118, Temmuz 2018, doi: 10.32003/iggei.430827.
ISNAD Sağdıç, Mustafa - İlhan, Genç Osman. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ‘VATAN’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. lnternational Journal of Geography and Geography Education 38 (Temmuz 2018), 104-118. https://doi.org/10.32003/iggei.430827.
JAMA Sağdıç M, İlhan GO. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “VATAN” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. IGGE. 2018;:104–118.
MLA Sağdıç, Mustafa ve Genç Osman İlhan. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ‘VATAN’ KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI”. Lnternational Journal of Geography and Geography Education, sy. 38, 2018, ss. 104-18, doi:10.32003/iggei.430827.
Vancouver Sağdıç M, İlhan GO. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ “VATAN” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI. IGGE. 2018(38):104-18.