BibTex RIS Kaynak Göster

Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı: Başbakan Ahmet Davutoğlu Facebook Resmi Sayfası Örneği

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 101 - 117, 07.10.2016
https://doi.org/10.17336/igusbd.94044

Öz

Bu çalışmada, 1 Kasım 2015 seçimleri öncesi Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun Facebook sosyal paylaşım sitesi hesabı üzerindeki kullanıcı yorumları incelenmiştir. Başbakan Ahmet Davutoğlu Facebook Resmi Sayfası’nın, 1-31 Ekim tarihleri arasındaki bir aylık dönemde yayınladığı elli videoya yazılan kullanıcı yorumları incelenip yorum konuları sınıflandırılmıştır. Çalışmanın amacı, Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerinin, sağladıkları anlık geri bildirim avantajıyla geleneksel medyaya karşı üstünlüklerini ve siyasiler için kamuoyunun nabzını tutma anlamında referans oluşturabilecek bilgiler sağladığını göstermektir. Yöntem olarak öncelikle kaynak taramasından faydalanılarak internet ve sosyal medyanın ortaya çıkış ve gelişim süreci aktarılmış, ardından örneklem Facebook hesabında bir aylık zaman diliminde yayınlanan elli adet video, veri analizi yöntemiyle incelenmiştir. Kullanıcı yorumlarının tasnifi ile ulaşılan bulgularda, örneklem sayfadaki yorumların toplumun genel düşüncesi ve kamuoyundaki sorunların önem derecesine göre sıralanmasında referans oluşturabilecek sonuçlar ortaya koyduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:  Facebook, Sosyal Medya, Siyasal İletişim, Ahmet Davutoğlu

Kaynakça

  • BİNARK, Mutlu ve BAYRAKTUTAN Günseli, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul 2013.
  • DEMİR, Müge, Yeni Medya Üzerine, Literatür Yayınları, İstanbul 2013.
  • DEMİR, Müge, Yeni Medya Üzerine, Vol.2, Literatür Yayınları, İstanbul 2014.
  • DEVRAN, Yusuf, Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, Başlık Yayın Grubu, İstanbul 2011.
  • ERASLAN, Levent ve ÇAKICI, Eser Derya, Sosyal Medya Toplum Araştırma, Beta Basım Yayın, İstanbul 2015.
  • GÜNGÖR, Nazife, İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar, 2. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara 2013.
  • IRAK, Dağhan ve YAZICIOĞLU Onur, Türkiye ve Sosyal Medya, Okyanus Yayınları, İstanbul 2012.
  • KARA, Tolga, Sosyal Medya Endüstrisi, Beta Basım, İstanbul 2013.
  • POLAT, Cihat, Siyasal Pazarlama ve İletişim, Nobel Yayıncılık, Ankara 2015.
  • TORUK, İbrahim, Gutenberg’den Dijital Çağa Gazetecilik- Türkiye’de Haber Siteleri, Literatürk Yayınları, İstanbul 2008.
  • KÖSEOĞLU, Özgür, Bir Pazarlama İletişimi Alanı olarak Facebook Reklam ve Elektronik Ağızdan Ağıza Mesajların Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma, http://globalmediajournaltr.yeditepe.edu.tr/makaleler/ GMJ_6._sayi_Bahar_2013/pdf/Koseoglu.pdf s.74 (Erişim: 22.12.2015)
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18638 (Erişim: 20.12.2015)
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook (Erişim: 19.12.2015)

Political Parties Social Media Usage: Example of Prime Minister Ahmet Davutoğlu’s Official Facebook Page

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 101 - 117, 07.10.2016
https://doi.org/10.17336/igusbd.94044

Öz

This study examines the Facebook user comments to the Facebook Account of President Ahmet Davutoğlu before November 1, 2015 elections. Comments to 50 videos that are posted by the verified Facebook account of President Ahmet Davutoğlu between the dates of 1-31 October are examined and the comment subjects are classified. The aim of the study is to show the advencement of social networking sites such as Facebook over traditional media by its ability to provide instant feedback and to show that these sites can provide politicians informations that are useful in taking the pulse of public opinion. Methodologically, first a literature review is made on the topics of the emergence and the advencement of internet and social media, and then a data analysis is conducted above-mentioned fifty videos. Findings that are gained by the categorization of the user comments show that these comments can provide a reference point to understand the public opinion and ranking the public problems by their importance.  

 

Keywords: Facebook, Social Media, Political Communication, Ahmet Davutoğlu

Kaynakça

  • BİNARK, Mutlu ve BAYRAKTUTAN Günseli, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayıncılık, İstanbul 2013.
  • DEMİR, Müge, Yeni Medya Üzerine, Literatür Yayınları, İstanbul 2013.
  • DEMİR, Müge, Yeni Medya Üzerine, Vol.2, Literatür Yayınları, İstanbul 2014.
  • DEVRAN, Yusuf, Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, Başlık Yayın Grubu, İstanbul 2011.
  • ERASLAN, Levent ve ÇAKICI, Eser Derya, Sosyal Medya Toplum Araştırma, Beta Basım Yayın, İstanbul 2015.
  • GÜNGÖR, Nazife, İletişim, Kuramlar ve Yaklaşımlar, 2. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara 2013.
  • IRAK, Dağhan ve YAZICIOĞLU Onur, Türkiye ve Sosyal Medya, Okyanus Yayınları, İstanbul 2012.
  • KARA, Tolga, Sosyal Medya Endüstrisi, Beta Basım, İstanbul 2013.
  • POLAT, Cihat, Siyasal Pazarlama ve İletişim, Nobel Yayıncılık, Ankara 2015.
  • TORUK, İbrahim, Gutenberg’den Dijital Çağa Gazetecilik- Türkiye’de Haber Siteleri, Literatürk Yayınları, İstanbul 2008.
  • KÖSEOĞLU, Özgür, Bir Pazarlama İletişimi Alanı olarak Facebook Reklam ve Elektronik Ağızdan Ağıza Mesajların Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Araştırma, http://globalmediajournaltr.yeditepe.edu.tr/makaleler/ GMJ_6._sayi_Bahar_2013/pdf/Koseoglu.pdf s.74 (Erişim: 22.12.2015)
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18638 (Erişim: 20.12.2015)
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook (Erişim: 19.12.2015)
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özden Toprak Bu kişi benim

Olgun Küçük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Toprak, Ö., & Küçük, O. (2016). Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı: Başbakan Ahmet Davutoğlu Facebook Resmi Sayfası Örneği. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 101-117. https://doi.org/10.17336/igusbd.94044

Creative Commons Lisansı
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.