BibTex RIS Kaynak Göster

İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 119 - 134, 07.10.2016
https://doi.org/10.17336/igusbd.21108

Öz

Televizyon izleme pratikleri arasında önemli yere sahip olan dizi film ve seriyallerin İnternet ortamından izlenebilir olması beraberinde akla şu soruyu getiriyor: “İnternet, dizi film ve seriyallerin izlenmesi bakımından doğru bir medya mıdır?” Dizi film ve seriyallerin İnternet üzerinden izlenmesi ile yayın aracına müdahale edilmiş olur ve araçlar bozuma uğrar. Oysaki dizi ve seriyallerin anlatı yapısında bölümü dorukta sonlandırma, izleyiciyi meraklandırma ve gündelik sohbetlere konu olma vardır. İnternet üzerinden izlendiğinde ise izleyici açısından heyecanlar ortadan kalkar ya da yaratılmaya çalışılan takip etme motivasyonu seviyesi düşer.

 

Anahtar Kelimeler: Dizi Film, Seriyal, Televizyon, İnternet

Kaynakça

  • AKINER, Nurdan, “Birleşik Kitle İletişim Araçları Platformu: Cep Telefonu Televizyon”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi (37), 2009, s. 6-19.
  • ALTAY, Derya, “Küresel Köyün Medyatik Mimarı Marshall McLuhan”, Kadife Karanlık: 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar , Su Yayınevi, İstanbul, 2005, (içinde ss. 9-74).
  • BALCI, Şükrü, ve Bünyamin AYHAN, “Kırgızistan’da Üniversite Gençliği ve İnternet: Bir Kullanımlar ve Doyumlar Araştırması”, Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi (48), 2009, s. 13-40.
  • BALCI, Şükrü, Hüsamettin AKAR, Bünyamin AYHAN, “Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Seçim Dönemlerinde Gazete Okuma Alışkanlıkları ve Motivasyonlar: Konya Örneği”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi (30), 2010, s. 51-79.
  • ENNELİ, Çağlar, “Televizyonun Toplumsal Tüketimi ve Toplumsalın Yeniden Üretimi: Maneviyat İçerikli Dizilerin Tüketimi Özelinde”, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2007, (Yayımlanmış Doktora Tezi, Tez No: 218147).
  • İMİK, Nural ve Mustafa YAĞBASAN, “Televizyon Dizilerinde Kullanılan Müziklerin Genç İzleyicilerin Dizileri İzleme Oranına Etkisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (28), 2007, s. 103-114.
  • KARS, Neşe, Haberin Tarihi, Kuramları, Söylemi ve Radyo–Televizyon Haberciliği, Derin Yayınevi, İstanbul 2010.
  • KARS, Neşe, Televizyon Programı Yapalım Herkes İzlesin, Derin Yayınevi, İstanbul, 2010.
  • Dersindir.net Kullanım ve Doyum Yaklaşımı, İnternet adresi: www.dersindir.net: http://www.dersindir.net/kullanim-ve-doyum-yaklasimi-2/?download=kullanim-ve-doyum-yaklasimi-2 (Erişim tarihi: 03.01.2015).
  • McLUHAN, Marshall, Fiore QUENTIN, Medya Mesajı, Medya Mesajdır, (İ. Haydaroğlu, çev.), İstanbul, MediaCat, 2012.
  • MCQUAIL Denis ve Sven WINDAHL, İletişim Modelleri: Kitle İletişim Çalışmalarında, (Y. Konca, çev.), İmge Yayınevi, Ankara, 2005.
  • MUTLU, Erol, Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yayınevi, Ankara 2005.
  • MUTLU, Erol, İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2008.
  • MUTLU, Erol, Televizyonu Anlamak, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2008.
  • ÖZEL, Sedat, “Yakınsama: Yeni Medyanın İtici Gücü”, Erciyes İletişim Dergisi, 2 (2), Kayseri 2011, s. 54-66.
  • ÖZMEN, Seçkin ve Yavuz YILDIZHAN, “Hikayeyi Yeniden Anlatmak ‘Asmalı Konak’ta İlksel Metinlerin ve Seriyal Özelliği”, Communication in the Millennium: International Symposium, Association of Turkish and American Scholars, 2004, s. 291-304.
  • ÖZMEN, Seçkin, Radyo ve Televizyon Okumaları, Derin Yayınları, İstanbul 2014.
  • “Sanctuary (dizi)”, Wikipedia, İnternet adresi: http://tr.wikipedia.org/ wiki/Sanctuary_(dizi) (Erişim Tarihi: 05.01.2015).
  • ŞENTÜRK, Rıdvan, “McLuhan’ın Televizyon Teorisi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (15), 2009, s. 17-31.
  • TÜRKOĞLU, Nurçay, İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim,Kalemus Yayınevi, İstanbul, 2007.
  • ULUYAĞCI, Canan, Sezen ÜNLÜ, Sevil UZOĞLU BAYÇU, “TV Dizilerindeki Mekanlarda Kültürel Yansımaların Göstergebilimsel Çözümlenmesi: Canım Ailem”, Global Media Journal, 2 (3), 2011, s. 117-127.
  • YAYLAGÜL, Levent, Kitle İletişim Kuramları: Egemen Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınevi, Ankara, 2008.

Researching About TV Series and Serials Watching on the Internet with the Context of “Uses and Grafication” and “Medium is the Message”

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 119 - 134, 07.10.2016
https://doi.org/10.17336/igusbd.21108

Öz

Television series and serials which have an important staff among television viewing practices be monitored via Internet brings with it this question; “is the Internet suitable media for following television series and serials?” Television series and serials broadcast on the Internet monitoring tool and means of intervention would have been discomfited. However, chapter of serial is finish on peak in narrative structure of television serials and series’ and they are wondering by viewers and they be a topic of daily chats. When they are following via on Internet, emotions are eliminated or following motivation level is down for try to create.

 

Keywords: Television Serials, Television Series, Television, Internet.

Kaynakça

  • AKINER, Nurdan, “Birleşik Kitle İletişim Araçları Platformu: Cep Telefonu Televizyon”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi (37), 2009, s. 6-19.
  • ALTAY, Derya, “Küresel Köyün Medyatik Mimarı Marshall McLuhan”, Kadife Karanlık: 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar , Su Yayınevi, İstanbul, 2005, (içinde ss. 9-74).
  • BALCI, Şükrü, ve Bünyamin AYHAN, “Kırgızistan’da Üniversite Gençliği ve İnternet: Bir Kullanımlar ve Doyumlar Araştırması”, Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi (48), 2009, s. 13-40.
  • BALCI, Şükrü, Hüsamettin AKAR, Bünyamin AYHAN, “Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Çerçevesinde Seçim Dönemlerinde Gazete Okuma Alışkanlıkları ve Motivasyonlar: Konya Örneği”, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi (30), 2010, s. 51-79.
  • ENNELİ, Çağlar, “Televizyonun Toplumsal Tüketimi ve Toplumsalın Yeniden Üretimi: Maneviyat İçerikli Dizilerin Tüketimi Özelinde”, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara 2007, (Yayımlanmış Doktora Tezi, Tez No: 218147).
  • İMİK, Nural ve Mustafa YAĞBASAN, “Televizyon Dizilerinde Kullanılan Müziklerin Genç İzleyicilerin Dizileri İzleme Oranına Etkisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (28), 2007, s. 103-114.
  • KARS, Neşe, Haberin Tarihi, Kuramları, Söylemi ve Radyo–Televizyon Haberciliği, Derin Yayınevi, İstanbul 2010.
  • KARS, Neşe, Televizyon Programı Yapalım Herkes İzlesin, Derin Yayınevi, İstanbul, 2010.
  • Dersindir.net Kullanım ve Doyum Yaklaşımı, İnternet adresi: www.dersindir.net: http://www.dersindir.net/kullanim-ve-doyum-yaklasimi-2/?download=kullanim-ve-doyum-yaklasimi-2 (Erişim tarihi: 03.01.2015).
  • McLUHAN, Marshall, Fiore QUENTIN, Medya Mesajı, Medya Mesajdır, (İ. Haydaroğlu, çev.), İstanbul, MediaCat, 2012.
  • MCQUAIL Denis ve Sven WINDAHL, İletişim Modelleri: Kitle İletişim Çalışmalarında, (Y. Konca, çev.), İmge Yayınevi, Ankara, 2005.
  • MUTLU, Erol, Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yayınevi, Ankara 2005.
  • MUTLU, Erol, İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2008.
  • MUTLU, Erol, Televizyonu Anlamak, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2008.
  • ÖZEL, Sedat, “Yakınsama: Yeni Medyanın İtici Gücü”, Erciyes İletişim Dergisi, 2 (2), Kayseri 2011, s. 54-66.
  • ÖZMEN, Seçkin ve Yavuz YILDIZHAN, “Hikayeyi Yeniden Anlatmak ‘Asmalı Konak’ta İlksel Metinlerin ve Seriyal Özelliği”, Communication in the Millennium: International Symposium, Association of Turkish and American Scholars, 2004, s. 291-304.
  • ÖZMEN, Seçkin, Radyo ve Televizyon Okumaları, Derin Yayınları, İstanbul 2014.
  • “Sanctuary (dizi)”, Wikipedia, İnternet adresi: http://tr.wikipedia.org/ wiki/Sanctuary_(dizi) (Erişim Tarihi: 05.01.2015).
  • ŞENTÜRK, Rıdvan, “McLuhan’ın Televizyon Teorisi”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (15), 2009, s. 17-31.
  • TÜRKOĞLU, Nurçay, İletişim Bilimlerinden Kültürel Çalışmalara Toplumsal İletişim,Kalemus Yayınevi, İstanbul, 2007.
  • ULUYAĞCI, Canan, Sezen ÜNLÜ, Sevil UZOĞLU BAYÇU, “TV Dizilerindeki Mekanlarda Kültürel Yansımaların Göstergebilimsel Çözümlenmesi: Canım Ailem”, Global Media Journal, 2 (3), 2011, s. 117-127.
  • YAYLAGÜL, Levent, Kitle İletişim Kuramları: Egemen Eleştirel Yaklaşımlar, Dipnot Yayınevi, Ankara, 2008.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sami Çöteli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çöteli, S. (2016). İnternet’ten İzlenen Dizi ve Seriyallerin “Araç İletidir” ve “Kullanımlar Doyumlar” Bağlamında İncelenmesi. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 119-134. https://doi.org/10.17336/igusbd.21108

Cited By










Creative Commons Lisansı
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.